Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το μοντέλο με τον θηριώδη κινητήρα των 8,4 λίτρων

Ελλάδα 3:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το μοντέλο με τον θηριώδη κινητήρα των 8,4 λίτρων

ΝΕΑ

Το μοντέλο με τον θηριώδη κινητήρα των 8,4 λίτρων

ΝΕΑ

Σχεδόν 6,5 χρόνια έχουν περάσει από τότε που σταμάτησε η παραγωγή του Dodge Viper, του σπορ μοντέλου μαζικής παραγωγής με τον μεγαλύτερο σε χωρητικότητα κινητήρα…

Advertisement
Advertisement

Στην εποχή που οι συζητήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνοντα συνεχώς, η σκέψη ενός μεγάλου ποσοστού φίλων του αυτοκινήτου επιμένει σε θερμικά μοτέρ και αναπολεί στιγμές του παρελθόντος με τα αυτοκίνητα που έφεραν μεγάλους κινητήρες.

Στην Ελλάδα και εξαιτίας της υψηλής φορολογίας, τα οχήματα με κινητήρες πολλών κυβικών δεν είχαν ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση. Εξαίρεση η χρονική περίοδος πριν από 10 περίπου χρόνια όταν έπεσε η φορολογία, οι Έλληνες αγόρασαν οχήματα με μεγάλους κινητήρες, αλλά λίγο αργότερα αναγκάστηκαν να τα πουλήσουν καθώς επιβλήθηκε φορολογία στη χρήση.

Παρ όλα αυτά, τα αυτοκίνητα με μεγάλους σε χωρητικότητα κινητήρες, πάντα αποτελούσαν τον διακαή πόθο των Ελλήνων και με κάθε ευκαιρία προσπαθούσαν να αποκτήσουν ένα δικό τους. Δυστυχώς το «έγκλημα» απόκτησης αυτοκινήτου με πολλά κυβικά παραμένει μέχρι και σήμερα, όμως υπάρχει ένα μικρό ποσοστό που επιλέγει αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Dodge Viper και πολλά κυβικά!

Στην εποχή του downsizing, μπορούμε να αποκτήσουμε ένα αυτοκίνητο με λίγα κυβικά και πολλά άλογα όμως και πάλι κάτι… λείπει. Οχήματα με κινητήρες 2,0 ή και 3,0 λίτρων φαντάζουν άπιαστο όνειρο, ενώ όσο ανεβαίνουμε τα κυβικά, θεωρείται δεδομένο πως για να τα έχεις και να τα συντηρείς σίγουρα θα διαθέτεις και μεγάλους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και μία δουλειά ή επιχείρηση που να δικαιολογεί τη χρήση.

Αναζητώντας στη γκάμα των μοντέλων των προηγούμενων δεκαετιών, ένα είναι αυτό που ξεχωρίζει και εφοδιάζεται με κινητήραφορτηγού. Ο λόγος για το Dodge Viper, που ήταν και το κορυφαίο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με τόσο μεγάλο μηχανικό σύνολο.

Advertisement

Με V10 και έως 8,4 λίτρα!

Το διθέσιο σπορ μοντέλο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1991, κατασκευάστηκε σε πέντε γενιές και η παραγωγή του σταμάτησε το 2017. Το χαρακτηριστικό του, όπως αναφέραμε, ήταν ο τερατώδης V10 κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα από 8,0 έως 8,4 λίτρα.

Advertisement

Με τόσο μεγάλο μηχανικό σύνολο η ιπποδύναμη ήταν μεταξύ 400 (η πρώτη γενιά) και 645 αλόγων (μία ειδική έκδοση της τελευταίας γενιάς) ενώ εξίσου εντυπωσιακές ήταν και οι επιδόσεις. Ωστόσο αυτό που έκανε ακόμα πιο ιδιαίτερο το Viper ήταν η έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων μέχρι και την 4η γενιά, γεγονός που το έκανε πολύ δύσκολο και επικίνδυνο στη γρήγορη οδήγηση.

Το επιβατικό όχημα με το μεγαλύτερο κινητήρα στη σύγχρονη ιστορία του αυτοκινήτου, κατασκευάστηκε σε 32.000 μονάδες. Το τελευταίο αυτοκίνητο ήταν ένα Viper coupe χρώματος κόκκινο, το οποίο πέρασε τη γραμμή παραγωγής στις 16 Αυγούστου του 2017 ενώ μέχρι σήμερα κοσμεί το μουσείο της αμερικανικής μάρκας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Ford Puma
Ποιο μοντέλο παρέμεινε στην κορυφή για 42η χρονιά στην Αμερική;
Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Porsche Taycan

Advertisement