Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το έξυπνο κόλπο που ξεγελά τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων

Ελλάδα 16:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το έξυπνο κόλπο που ξεγελά τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων

ΝΕΑ

Το έξυπνο κόλπο που ξεγελά τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων

ΝΕΑ

Η ΕΕ δεν αστειεύεται με τις προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων. Όμως υπάρχουν και αρκετά παραθυράκια για να τις παρακάμψουν όσοι ενδιαφέρονται.

Advertisement
Advertisement

Οι κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων με τα 95 γρ/χλμ ως μέσο όρο για το σύνολο της γκάμας κάθε εταιρίας, φαίνεται ότι αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Για να μην πληρώσουν τα πρόστιμα τα οποία προβλέπονται, οι μεγάλοι παίχτες έχουν ήδη τα ηλεκτρικά και τα plug-in για να κατεβάζουν τον μέσο όρο. Ή στην χειρότερη περίπτωση, αγοράζουν δικαιώματα από εταιρίες όπως η Tesla.

Yπάρχουν όμως και άλλοι τρόποι για να ξεπεράσει μία εταιρία αυτό το εμπόδιο, ιδίως αν είναι μικρή ή αφορά ένα μοντέλο σχετικά χαμηλής παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Το παράδειγμα της Ineos είναι χαρακτηριστικό. Πρόκειται για την εταιρία η οποία θα φέρει μέσα στην χρονιά το μεγάλο τετρακίνητο, το οποίο θυμίζει αρκετά το κλασικό Land Rover.

H εταιρία χρησιμοποιεί στο αυτοκίνητό της εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της ΒΜW οι οποίοι προφανώς ξεπερνούν κατά πολύ το όριο της ΕΕ. Πολύ δε περισσότερο αν συνυπολογίσουμε και την -ανύπαρκτη- αεροδυναμική του μεγάλου off road.

Advertisement

Όμως η Ineos εκμεταλλεύεται ένα παραθυράκι της ΕΕ που επιτρέπει στις μικρές εταιρίες να μπορούν να πωλούν τα αυτοκίνητά τους έως 10.000 μονάδες ως επιβατικά και έως 20.000 ως επαγγελματικά.

Τα νούμερα αυτά καλύπτουν αρκετά την προβλεπόμενη παραγωγή του Grenadier, με την εταιρία να έχει ήδη παρουσιάσει και τις “επαγγελματικές” εκδόσεις του, ως διθέσιο αλλά και ως διπλοκάμπινο pick-up το οποίο θα εμφανιστεί μέσα στο 2023.

Advertisement

Η παραγωγή του Grenadier στην Γαλλία μπορεί να φθάσει έως τις 33.000 μονάδες ετησίως, νούμερο που όπως φαίνεται εξυπηρετεί την εταιρία με βάση το “παραθυράκι” στον κανονισμό της ΕΕ.

Παράλληλα βοηθά και τις πωλήσεις, καθώς αρκετοί πελάτες στην Ευρώπη θα χρησιμοποιήσουν έτσι και αλλιώς το Grenadier ως “επαγγελματικό” εργαλείο και παράλληλα ως αυτοκίνητο για σκληρές off road δραστηριότητες.

Advertisement

Η πρακτική αυτή δεν είναι καινούργια, καθώς ήδη η Suzuki έχει αποσύρει την επιβατική έκδοση του Jimny από την Ευρώπη και το έχει επαναφέρει ως διθέσιο επαγγελματικό, στοχεύοντας και αυτή στην συγκράτηση του μέσου όρου των ρύπων στα πλαίσια που θέτει η ΕΕ.

Δεν αποκλείεται αυτή η τάση να συνεχίσει να επεκτείνεται σε κάποια μοντέλα τα οποία καταναλώνουν πολύ και εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες CO2, καθώς το τρικ αυτό μοιάζει αρκετά αποτελεσματικό, ιδίως για αυτοκίνητα που έχουν μικρή παραγωγή αλλά σημαντικά κέρδη για τις εταιρίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
O Bottas με το Ineos Grenadier πάει εκτός δρόμου (+video)
Το σκληροτράχηλο Ineos Grenadier και σε αγροτικό
Ineos Grenadier: Η αναβίωση του κλασικού Defender προχωρά