Το Άμστερνταμ είναι πλέον αφιλόξενο για… αυτοκίνητα!
ΝΕΑΤο Άμστερνταμ είναι πλέον αφιλόξενο για… αυτοκίνητα!
ΝΕΑΤα νέο όριο ταχύτητας καθιστά μάλλον απαγορευτική τη χρήση αυτοκινήτου στην ολλανδική πρωτεύουσα.
Είναι γεγονός ότι η πρωτεύουσα της Ολλανδίας έχει συνδεθεί εδώ και αρκετά χρόνια, πολύ πριν ανοίξει η συζήτηση για έναν «πράσινο πλανήτη», με εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, ιδίως με το ποδήλατο.
WHAT CAR
Ένα όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα έχει τεθεί σε ισχύ στο Άμστερνταμ από τις 8 Δεκεμβρίου 2023, που επεκτείνεται έως και στο 80% εκατό των δρόμων της πόλης.
Η ο πρωτεύουσα είναι ο πρώτος δήμος στην Ολλανδία που εισήγαγε ένα τέτοιο ολοκληρωμένο όριο ταχύτητας. Οι στόχοι: Λιγότερος θόρυβος από την κυκλοφορία, περισσότερη ασφάλεια. Με τη λήψη αυτών των μέτρων, οι αρχές της πόλης αναμένουν 20 με 30% λιγότερα σοβαρά ατυχήματα και μείωση στο μισό του θορύβου από την κυκλοφορία.
Το όριο στις κύριες αρτηρίες κυκλοφορίας, παραμένει στα 50 χλμ./ώρα.
Η Μέλανι φαν ντερ Χορστ, η αρμόδια για την κυκλοφορία εκπρόσωπος, τόνισε στο dpa την ανάγκη για αυτό το όριο ταχύτητας λόγω του αυξανόμενου όγκου κυκλοφορίας στην πόλη: «Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν όλο και περισσότερες επικίνδυνες καταστάσεις στην κυκλοφορία».
Πέρυσι, αναφέρθηκαν περίπου 4.800 τροχαία ατυχήματα στα οποία χρειάστηκε ασθενοφόρο και, τραγικά, 15 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Ο αυξανόμενος αριθμός κατοίκων, επί του παρόντος περίπου 800.000, και πάνω από 20 εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, αυξάνουν περαιτέρω την πίεση στις υποδομές μεταφορών της πόλης.
Το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα ισχύει κυρίως για αστικούς δρόμους, αν και οι κύριες αρτηρίες κυκλοφορίας συνεχίζουν να έχουν όριο ταχύτητας 50 km/h. Σημειώνονται με μια πρόσθετη γραμμή. Ωστόσο, εξαίρεση ισχύει για τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες, οι οποίες επιτρέπεται να διατηρούν υψηλότερες ταχύτητες σε ειδικές λωρίδες. Ταυτόχρονα με την εισαγωγή του νέου ορίου ταχύτητας των 30 km/h, το Άμστερνταμ προσαρμόζει τα φανάρια του και προσαρμόζει την πίστα στη νέα ταχύτητα.
Η πόλη σχεδιάζει να δώσει μεγαλύτερη προτεραιότητα στους ποδηλάτες και τους πεζούς. Ειδικότερα στο κέντρο, οι δρόμοι έκλεισαν για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων για να δημιουργηθούν χώροι για πεζούς και ποδηλάτες. Η εισαγωγή του “fietsstraten” (ποδηλατόδρομοι) όπου οι ποδηλάτες έχουν προτεραιότητα είναι ένα ακόμη βήμα προς μια πόλη φιλική προς το ποδήλατο. Παρεμπιπτόντως: Το όριο ταχύτητας ισχύει και για σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα μειώνουν την κατανάλωση πετρελαίου!
Ποιος είναι ο νέος προϋπολογισμός του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»;
Πάνω απο 20 ευρώ για να μπαίνουν στο κέντρο…