Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι φέρνει το τέλος στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών;

Ελλάδα 16:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι φέρνει το τέλος στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Τι φέρνει το τέλος στο άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών;

ΝΕΑ

Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την λειτουργία τους. Όμως πλέον δεν είναι και αυτοσκοπός.

Advertisement
Advertisement

Η είσοδος στην ζωή μας της ηλεκτροκίνησης έφερε στο προσκήνιο και έναν νέο κρίσιμο παράγοντα, αυτόν της αυτονομίας. Ο κάθε κατασκευαστής προσπαθεί να ανεβάσει όσο γίνεται περισσότερο τα χιλιόμετρα που ανακοινώνει ενώ και οι καταναλωτές προσπαθούν να βρουν τρόπους για να γλιτώσει από το άγχος της φόρτισης.

Φαίνεται όμως ότι σιγά-σιγά φθάνουμε σε ένα σημείο που η αυτονομία αρχίζει να μην έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Οι εταιρίες διαπιστώνουν ότι υπάρχει μία χρυσή τομή μεταξύ των μπαταριών που μπορούν να έχουν τα αυτοκίνητά τους και των χιλιομέτρων που μπορούν να διανύσουν, με δεδομένο ότι τα δίκτυα δημόσιας φόρτισης όλο και πυκνώνουν.

Η BMW είναι από τις πρώτες εταιρίες που αντιλαμβάνονται αυτά τα νέα δεδομένα. Και μάλιστα πρόσφατα ανακοίνωσε ότι δεν θεωρεί ότι χρειάζεται πάνω τα 1.000 χιλιόμετρα το όριο της αυτονομίας για τα αυτοκίνητά της, αν και θα μπορούσε να φθάσει αρκετά ψηλότερα.

Advertisement
Advertisement

Τα κρίσιμα σημεία στην πορεία της BMW προς τη νέα μορφή της ηλεκτροκίνησης είναι η εφαρμογή της πλατφόρμας Neue Klasse από το 2025. Αλλά και η σχεδίαση και εξέλιξη των νέων μπαταριών με τις οποίες θα εφοδιάζει τα αυτοκίνητά της.

Οι νέες αυτές μπαταρίες θα έχουν κυλινδρικές κυψέλες, σε αντίθεση με τις πρισματικές που χρησιμοποιεί τώρα, κάτι που σύμφωνα με την εταιρία θα αυξήσει την ενεργειακή χωρητικότητα της εκάστοτε μπαταρίας και συνακόλουθα και την αυτονομία του αυτοκινήτου.

Οι μπαταρίες Gen6 όπως τις ονομάζει θα παρέχουν 30% μεγαλύτερη αυτονομία από τις υπάρχουσες Gen5. Και ενώ θα μπορούν να προσφέρουν αποστάσεις πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, η BMW θεωρεί ότι τέτοια αυτονομία δεν είναι απαραίτητη.

Advertisement

Οι νέες μπαταρίες της BMW θα προέρχονται από τις Κινέζικες εταιρίες CATL και EVE και έχουν 45 χιλιοστά διάμετρο και δύο ύψη, στα 95 και 120 χιλιοστά, ανάλογα με την εφαρμογή.

Advertisement

Οι νέες αυτές μπαταρίες δεν θα αυξήσουν μόνο την αυτονομία των ηλεκτρικών της αλλά θα οδηγήσουν και στην κατασκευή συστοιχιών μπαταριών που θα ζυγίσουν έως και 20% λιγότερο από τις υπάρχουσες.

Η κυλινδρική σχεδίαση των κελιών θα κάνει το σύνολο της μπαταρίας πιο λεπτό και θα μπορεί να τοποθετηθεί πιο εύκολα πάνω στο όχημα.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι αυξάνονται θα αυξηθούν οι δυνατότητες γρήγορης φόρτισης στα οχήματα της εταιρίας, κάτι που θα οδηγήσει σε εξαιρετικά μικρούς χρόνους την ανάκτηση ενέργειας από έναν ταχυφορτιστή για αρκετά χιλιόμετρα έξτρα αυτονομίας.

Advertisement

Σε κάθε περίπτωση, η BMW δείχνει προς ποια κατεύθυνση θα οδηγηθούν τα πράγματα μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης στην κατασκευή των μπαταριών και της ενεργειακής τους απόδοσης, μειώνοντας παράλληλα και το βάρος τους.

Σε συνδυασμό με το πλήθος των φορτιστών που θα εγκατασταθούν στους δρόμους, το θέμα της αυτονομίας θα είναι πολύ σύντομα μία “παιδική ασθένεια” των πρώτων χρόνων της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μόνο ηλεκτρική η επόμενη BMW X4;
H ηλεκτρική αυτονομία των PHEV της Audi… διδάσκει
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία… 7 μηνών