Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Τι είναι αυτό που θα φέρει νέες αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων;

  • newsautoteam

Τα αυτοκίνητα γίνονται διαρκώς όλο και πιο ακριβά. Και ένας νέος αστάθμητος παράγοντας σπρώχνει ακόμα πιο πάνω τις τιμές τους.

Μέσα στα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, τα οποία έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις και υπερβολικές αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων, έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα.

Όπως ανακοινώνουν οι μεγάλες εταιρίες, είναι πλέον αναγκασμένες να πληρώνουν τεράστια ποσά για την μεταφορά των αυτοκινήτων τους με τα καράβια.

Οι τιμές που χρεώνουν τα αντίστοιχα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί έως και 150% τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα οι εταιρίες να αναγκάζονται να περάσουν αυτό το νέο έξοδο στις τελικές τιμές των αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Nissan η οποία υποχρεώθηκε να πληρώσει ποσό ρεκόρ 100.000 ευρώ την ημέρα στο πλοίο Lake Geneva για να μεταφέρει τα αυτοκίνητά της.

Μάλιστα, η ιαπωνική εταιρία υπολόγισε ότι ξόδεψε επιπλέον 114 εκατ. δολάρια τους περασμένους έξι μήνες για την μεταφορά των αυτοκινήτων της σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Στην ίδια θέση πάντως βρίσκονται όλες οι μεγάλες εταιρίες, οι οποίες προσπαθούν να βρουν τρόπους ώστε να μην μεταθέσουν το έξτρα κόστος της μεταφοράς στις τελικές τιμές των αυτοκινήτων.

Άλλες εταιρίες αντιμετωπίζουν και το πρόβλημα της έλλειψης καραβιών για τη μεταφορά. Για παράδειγμα, η Tesla, η οποία είχε την πρακτική να τα στέλνει όλα μαζί προς το τέλος του κάθε τριμήνου, πρέπει να βρει άλλους τρόπους, ιδίως για τις εξαγωγές της από την Κίνα.

Το ερώτημα είναι αν ξαφνικά δεν υπάρχουν αρκετά πλοία για τη μεταφορά των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα οι τιμές να ανέβουν σημαντικά. Το πρόβλημα πάντως δεν είναι καινούργιο, καθώς από το 2016 οι μεγάλοι εφοπλιστές ανά τον κόσμο περιόρισαν σημαντικά την έκθεσή τους σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.

Η πανδημία έφερε καταστροφικά αποτελέσματα, με τουλάχιστον 30 μεγάλα πλοία να βγαίνουν εκτός λειτουργίας στο τέλος του 2020, νούμερο αρκετά μεγάλο σε σχέση με τα 800 που υπάρχουν σε λειτουργία ανά τον κόσμο.

Η μεταφορά από την Ασία στην Ευρώπη είναι αυτή τη στιγμή ο πιο επικερδής δρόμος για τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, και έχει προοπτικές μεγαλύτερης ανόδου, καθώς στην Κίνα πλέον δραστηριοποιούνται και εξάγουν όχι μόνοι οι εγχώριες εταιρίες αλλά και μεγάλες ευρωπαϊκές και αμερικάνικες.

Πριν ένα χρόνο, κόστιζε σε κάθε κατασκευαστή περίπου 500 με 700 δολάρια η μεταφορά από την Σανγκάη στο Zeebrugge στο Βέλγιο. Σήμερα το ίδιο κόστος έχει εκτοξευθεί έως και τα 2.000 δολάρια.

Η απόγνωση των εταιριών φθάνει σε τέτοιο σημείο που μεγάλοι κατασκευαστές της Κίνας, όπως η BYD μπήκε στη διαδικασία να παραγγείλει δύο δικά της πλοία για τη μεταφορά των αυτοκινήτων της. Άλλοι επιλέγουν τη διαδικασία να τα φορτώνουν σε κοντέινερ που είναι -ακόμα- μία πιο φθηνή διαδικασία.

Όμως δεν είναι μόνο τα πλοία. Είναι και τα λιμάνια που έχουν σημαντικά προβλήματα. Υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αυτοκινήτων καθώς η παραγωγή ανεβαίνει σταδιακά, την ίδια στιγμή που τα καράβια λιγοστεύουν.

Ένα ακόμα θέμα είναι και η υποχρέωση των πλοίων να μειώσουν την ταχύτητά τους, έτσι ώστε να περιοριστούν και οι εκπομπές ρύπων, κάτι που ανεβάζει και τους χρόνους για την παράδοση των οχημάτων.

Από την άλλη οι πλοιοκτήτες κερδίζουν από 115 έως 120 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα πέντε έως έξι ετών σε ένα πλοίο αξίας περίπου 55 εκατομμυρίων δολαρίων. Και η μεγάλη ανάγκη για τέτοιου είδους μεταφορές οδηγεί στη ναυπήγηση νέων καραβιών μέχρι το 2024, γεγονός που ίσως ισορροπήσει την κατάσταση που υπάρχει σήμερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Leasing: Οι αυξήσεις τιμών στα ΙΧ «καταργούν» τις φοροαπαλλαγές!
Έρχονται αυξήσεις σε όλα τα αυτοκίνητα
Νέες αυξήσεις σοκ στις τιμές φέρνει η κρίση στην Ουκρανία!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto