Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι εξετάζεται για το Τέλος Ταξινόμησης σε υβριδικά και plug-in μοντέλα

Ελλάδα 17:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι εξετάζεται για το Τέλος Ταξινόμησης σε υβριδικά και plug-in μοντέλα

ΝΕΑ

Τι εξετάζεται για το Τέλος Ταξινόμησης σε υβριδικά και plug-in μοντέλα

ΝΕΑ

Το οικονομικό επιτελείο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τις εκπτώσεις φόρου, για τα “πράσινα” αυτοκίνητα, αφού μία λάθος απόφαση αντί να αυξήσει τα έσοδα και να ανανεώσει τον στόλο -που είναι και το ζητούμενο- να επιφέρει οικονομική ζημία για τα δημοσιονομικά έσοδα…

Advertisement
Advertisement

Συνεχίζεται το… ράβε – ξήλωνε για τον φόρο του ειδικού τέλους ταξινόμησης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα. Να σημειώσουμε εδώ οτι οι αλλαγές στην φορολογία θα αφορούν ΜΟΝΟ τα υβριδικά και plug-in υβριδικά (με πρίζα) αυτοκινητα. Σύμφωνα λοιπόν με τις νεότερες αποκλειστικές πληροφορίες του newsauto.gr το οικονομικό επιτελείο εξετάζει διάφορα σενάρια και αυτός είναι και ο λόγος που ακόμη δεν έχει κατατεθεί η σχετική τροπολογία ή το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις αλλαγές. Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι πολλές και μερικές από αυτές χαρακτηρίζονται «επικίνδυνες» για την αγορά αλλά και για τα κρατικά έσοδα.

Ειδικότερα αυτή τη στιγμή τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν έκπτωση 50% από το Τέλος Ταξινόμησης που επιβάλλεται σε αντίστοιχα μοντέλα χωρίς ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μας, τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου φαίνεται ότι συγκλίνουν στην υιοθέτηση της μηδενικής επιβάρυνσης, (δηλαδή μηδενικό Τέλος Ταξινόμησης) για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έκπτωση 75% επί του φόρου για τα plug-in υβριδικά οχήματα και διατήρηση της έκπτωσης 50% για τα υβριδικά μοντέλα.

Τα σενάρια:

Το αρχικό σενάριο που εξέτασαν τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ αφορούσε σε μείωση του Τέλους Ταξινόμησης σε ποσοστό 75% από 50% που ισχύει σήμερα στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Στη συνέχεια κάποιοι ήθελαν να προστεθεί όριο η Αξία Λιανικής προ Φόρων 40.000 ευρώ. Κάποιοι άλλοι πρότειναν και τεθεί όριο στις εκπομπές CO2 το οποίο να υπολογίζεται σε 50 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ υπήρξε και η πρόταση να συνδεθεί η έκπτωση με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.

Advertisement

Στη συνέχεια κάποια από τα στελέχη της Ειδική Επιτροπής πρότειναν πως πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ απλών υβριδικών μοντέλων και plug-in υβριδικών μοντέλων ενώ κάποιοι θεώρησαν σωστό να προτείνουν την εξαίρεση από την έκπτωση των υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων που εκπέμπουν πάνω από 120 ή 140 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή όσα υβριδικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα εκπέμπουν πάνω από τα όρια αυτά να μην έχουν καμία απολύτως έκπτωση στο Τέλος Ταξινόμησης!

Αυτό βέβαια είναι εντελώς… άτοπο, αφού η έκπτωση θα πρέπει να ισχύσει για όλα τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν μέχρι 140 g/km, και όχι μόνο για τα υβριδικά  αυτοκίνητα. Εκτός αν κάποιοι στο Υπουργείο πιστεύουν ότι ένα υβριδικό πχ των 120 g/km είναι πιο “πράσινο” από ένα αυτοκίνητο βενζίνης ή diesel που εκπέμπει τους ίδιους ρύπους αλλά δεν διαθέτει υβριδική τεχνολογία…

Advertisement

Θα πρέπει λοιπόν να αποφασίσουν τα Υπουργεία αν θα επιδοτήσουν -με έκπτωση φόρου- την “πράσινη” τεχνολογία ή τους ρύπους σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα.

Παράλληλα η επιλεκτική έκπτωση του Τέλους Ταξινόμησης σε υβριδικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα με συγκεκριμένες εκπομπές CO2 ή Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα προκαλέσει «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα καθώς τα ακριβότερα μοντέλα που θα μπορούν να φέρουν υψηλότερα έσοδα στο κράτος δεν θα πωλούνται οπότε ο μεγάλος χαμένος θα είναι το Δημόσιο και ο Προϋπολογισμός!

Όλα τα παραπάνω διαδραματίζονται λίγες ημέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας που έχει ορίσει το κράτος για την εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης WLTP το οποίο αν δεν παραταθεί θα «τινάξει» κυριολεκτικά στον αέρα όλη την αγορά.

Advertisement

Μέχρι όμως να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις οι υποψήφιοι αγοραστές των υβριδικών και plug-in αυτοκινήτων έχουν «παγώσει» τις αγορές του περιμένοντας τις τελικές αποφάσεις του οικονομικού επιτελείου μήπως και κερδίσουν κάτι επιπλέον από αυτό που ισχύει σήμερα.

Από την άλλη μεριά οι εισαγωγικές εταιρείες πρέπει να αντιμετωπίσουν και τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων υβριδικών μοντέλων στα οποία αν γίνει η χρήση του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης (ισχύει για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1η Ιουνίου 2016) τότε το Τέλος Ταξινόμησης είναι μηδενικό!

Διαβάστε περισσότερα:

Βιομηχανία βεβαιώσεων ΚΤΕΟ στήθηκε στη Βουλγαρία!

Ηλεκτρικά και υβριδικά τα νέα λεωφορεία

Ποια αναδείχθηκε η καλύτερη μάρκα αυτοκινήτων στις ΗΠΑ