Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θέλετε αυτόνομη οδήγηση; Θα βάλετε «βραχιολάκι»!

Ελλάδα 21:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Θέλετε αυτόνομη οδήγηση; Θα βάλετε «βραχιολάκι»!

ΝΕΑ

Θέλετε αυτόνομη οδήγηση; Θα βάλετε «βραχιολάκι»!

ΝΕΑ

Τα αυτοκίνητα που θα πηγαίνουν μόνα τους θα αργήσουν πολύ. Μέχρι τότε ένα «βραχιολάκι» θα σας παρακολουθεί. Και θα φροντίζει για την ασφάλειά σας.

Advertisement
Advertisement

Η VW εξελίσσει μία πολύ ενδιαφέρουσα συσκευή για να διευκολύνει τους οδηγούς στη μετάβαση προς την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, με σωστό και ασφαλή τρόπο.

Πρόκειται για ένα smartwatch το οποίο παρακολουθεί τα χέρια του οδηγού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης και ανάλογα ειδοποιεί τον οδηγό αν μπορεί να έχει τα χέρια του μακριά από το τιμόνι ή όχι.

Η συσκευή θα περιλαμβάνει ένα σύστημα αισθητήρων που θα μπορεί να ανιχνεύει την επιτάχυνση, τη θέση του χεριού και το χρόνο μέχρι το χέρι του οδηγού να φτάσει στο τιμόνι.

Advertisement
Advertisement

Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, το αυτοκίνητο γνωρίζει αν πρέπει να διατηρήσει, να περιορίσει ή να απενεργοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού χωρίς χέρια – και πότε ακριβώς να το κάνει.

Τα σύγχρονα οχήματα με αυτονομία επιπέδου 2 ή 3 έχουν κάμερες και τιμόνια ανίχνευσης χεριών ώστε να παρακολουθούν τον οδηγό. Αλλά η συσκευή της VW στοχεύει να αντιμετωπίσει ορισμένες από τις ελλείψεις αυτών των συστημάτων παρακολούθησης.

Για παράδειγμα τα σημερινά συστήματα επεμβαίνουν μετά από μερικά δευτερόλεπτα που δεν θα αναγνωρίσουν τα χέρια του οδηγού πάνω στο τιμόνι. Το κάνουν όμως με τρόπους που πολλές φορές είναι δυσάρεστοι και μπορεί να εκνευρίσουν τον οδηγό ή ακόμη και να δημιουργήσουν έναν νέο κίνδυνο για την ασφάλεια.

Advertisement

Με την ακριβέστερη παρακολούθηση της μεταφοράς των λειτουργιών μεταξύ του οδηγού και του οχήματος χάρη στη φορητή συσκευή, η VW ισχυρίζεται ότι μπορεί να ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα.

Η συσκευή της VW μπορεί να προσαρμοστεί επίσης και πάνω στον εκάστοτε οδηγό, ανάλογα με τα ανακλαστικά του και την ταχύτητα αντίδρασης που έχει στον να ξαπαπιάσει το τιμόνι.

Advertisement

Υπάρχουν επίσης και άλλοι παράγοντες που επιδρούν όπως οι κραδασμοί από τον δρόμο, όμως και αυτό μπορεί να το προβλέψει η συσκευή της VW.

Μπορεί επίσης να συνεργαστεί με τα άλλα συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου, και έτσι να προβλέψει αν υπάρχει κίνδυνος μπροστά ή ένα ξαφνικό μποτιλιάρισμα έτσι ώστε να επισπεύσει την προειδοποίηση προς τον οδηγό για να αναλάβει τον έλεγχο.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιες σκέψεις σχετικά με το πόσο θα είναι διαθέσιμοι οι οδηγοί να φορούν μία τέτοια συσκευή είτε ως ρολόι είτε ακόμα ως δαχτυλίδι. Γιατί αν τα συστήματα σχεδιαστούν με βάση την ύπαρξη μιας τέτοιας συσκευής είναι αυτονόητο ότι όποιος δεν την χρησιμοποιεί θα κινδυνεύει πολύ περισσότερο, παρά τα εξελιγμένα συστήματα αυτονομίας.

Advertisement

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι ακόμα έχουμε πολύ δρόμο να κάνουμε για να υπάρξουν πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Η ιδέα της VW είναι έξυπνη και προς την σωστή κατεύθυνση. Όμως υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν έτσι ώστε κάποια μέρα τα αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορούν μόνα τους με την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση του οδηγού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχεται ανανέωση και για το VW T-Cross|
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο VW Touareg
Το Euro 7 είναι «άχρηστο» – Ποιος θα το σταματήσει;