Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θα αξιολογείται και η ασφάλεια των αυτοκινήτων κάτω από το νερό!

Ελλάδα 4:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Θα αξιολογείται και η ασφάλεια των αυτοκινήτων κάτω από το νερό!

ΝΕΑ

Θα αξιολογείται και η ασφάλεια των αυτοκινήτων κάτω από το νερό!

ΝΕΑ

Με την κλιματική αλλαγή σε εξέλιξη και τις πλημμύρες να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά σε περισσότερα σημεία του πλανήτη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να λάβουν και αυτόν τον παράγοντα υπόψη τους.

Advertisement
Advertisement

Τα τελευταία χρόνια είμαστε μάρτυρες μιας μεγάλης κλιματικής αλλαγής, η οποία φανερώνεται με την όλο και πιο τακτική εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινομένων σε όλο τον πλανήτη.

Από τον καύσωνα των 40+ βαθμών Κελσίου της Αγγλίας και όλης της Ευρώπης πριν λίγες ημέρες μέχρι τις έντονες βροχοπτώσεις και τις πλημμύρες ακόμα και σε σημεία της Γης που δεν αντιμετώπιζαν τέτοια θέματα, γεγονός είναι ότι βρισκόμαστε πλέον μπροστά σε νέα δεδομένα και πρωτόγνωρες καταστάσεις.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, η υπηρεσία για την ασφάλεια των αυτοκινήτων της Αυστραλίας (Australasian New Car Assessment Programm – ANCAP) θέλει να κατοχυρώσει έναν νέο κανονισμό ασφαλείας. Έναν κανονισμό που σχετίζεται με τα αυτοκίνητα που θα βρεθούν στην δυσάρεστη θέση να καλύπτονται από νερό.

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας από το 2023, το ANCAP θα συμπεριλάβει και τις “υποβρύχιες” δοκιμές ως κομμάτι της συνολικής αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων. Το νέο αυτό τεστ θα ενσωματωθεί στις υπόλοιπες βαθμολογίες του ANCAP σχετικά με το πόσο εύκολο είναι να απεγκλωβιστούν οι επιβάτες ενός οχήματος μετά από ένα ατύχημα.

Σε αυτό το τεστ, οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξασφαλίσουν ότι οι πόρτες θα μπορούν να ανοίξουν ακόμα και μετά από 10 λεπτά κάτω από το νερό, χωρίς την ανάγκη μπαταρίας. Και ότι τα παράθυρα θα είναι και αυτά λειτουργικά.

Σε περίπτωση αποτυχίας αυτών των μέτρων, οι εταιρίες θα πρέπει να παρέχουν στους επιβάτες κάποιο εργαλείο για το άνοιγμα ή το σπάσιμο των παραθύρων, έχοντας τις ανάλογες πληροφορίες στο εγχειρίδιο χρήσης του οδηγού.

Advertisement

Χωρίς αυτά τα συστήματα, τα αυτοκίνητα που θα εμφανιστούν από το 2023 και μετά δεν θα παίρνουν την μεγαλύτερη βαθμολογία ασφαλείας από το ANCAP.

Advertisement

To ANCAP προχώρησε στην εφαρμογή αυτής της δοκιμής όχι μόνο για το ότι οι πλημμύρες είναι πλέον πολύ συνηθισμένες, αλλά και γιατί τα αυτοκίνητα έχουν γίνει όλο και πιο περίπλοκα με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα. Κάτι που αφορά και τις πόρτες ή τα παράθυρα τα οποία είναι αδύνατον να λειτουργήσουν σε μία κατάσταση πλημμύρας.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι διαφορές πίεσης μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού του αυτοκινήτου που βυθίζεται μπορεί να εμποδίσουν το άνοιγμα των θυρών μέχρι τουλάχιστον να εξισορροπηθεί η πίεση.

Η εξισορρόπηση αυτή όμως γίνεται όταν ήδη η καμπίνα έχει γεμίσει με νερό, αφήνοντας ελάχιστο χρόνο στους επιβάτες για να διαφύγουν. Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο πως θα γίνει η αξιολόγηση, όμως είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικό ότι αρχίζουμε πλέον και συζητάμε για αυτό το θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερους οδηγούς σε όλο τον κόσμο.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς αποζημιώνεστε από φυσικές καταστροφές
Πως να σώσετε το αυτοκίνητό σας σε μία πλημμύρα (+video)
Θύμα πλημμύρας μια Ferrari FF