Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα «πράσινα» πλάνα της Kia

Ελλάδα 6:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα «πράσινα» πλάνα της Kia

ΝΕΑ

Τα «πράσινα» πλάνα της Kia

ΝΕΑ

Η Kia Motors ανακοίνωσε τα μακροπρόθεσμα σχέδιά της για την ανάπτυξη μίας ευρύτερης σειράς οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με αυτά, φιλοδοξεί να ηγηθεί στην αγορά αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων από το 2020.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/SeitanF1)

Το πενταετές αναπτυξιακό σχέδιο της Kia προβλέπει περαιτέρω αύξηση των επενδύσεων στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (R & D) τεχνολογιών υψηλής ενεργειακής απόδοσης και νέων προϊόντων, με προηγμένους κινητήρες σε όλα τα νέα μοντέλα και για όλες τις αγορές παγκοσμίως. Η νέα επένδυση από την Hyundai Motor Group, μητρική εταιρεία της Kia, ανέρχεται στα 11.3 τρις won ($10,2 δισεκατομμύρια), για την ανάπτυξη μιας σειράς νέων μοντέλων φιλικών προς το περιβάλλον αλλά και για την κατασκευή των εγκαταστάσεων που απαιτούνται.

Ο Ki-Sang Lee, αντιπρόεδρος του Eco Friendly Vehicle R&D Center της Kia Motors, σχολίασε: «Η παγκόσμια ζήτηση της αγοράς στρέφεται στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ οι τιμές του πετρελαίου αναμένεται ότι θα αυξηθούν στο μέλλον. Η παραγωγή των ηλεκτρικών και υβριδικών επαναφορτιζόμενων (plug-in) οχημάτων θα αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια. Η επένδυση αυτή θα δώσει τη δυνατότητα στην Kia να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση με μια σειρά προηγμένων νέων προϊόντων και τεχνολογιών. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή μια συγκεκριμένη τεχνολογία που να μπορεί να ικανοποιήσει την ανάγκη για ακόμα χαμηλότερους ρύπους, γι’ αυτό προβλέπουμε την παραγωγή ενός ευρέως φάσματος κινητήρων φιλικών προς το περιβάλλον. Τα σχέδια που ανακοινώσαμε σήμερα αποτελούν τη φιλοδοξία της Kia να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην προηγμένη τεχνολογία».

Advertisement
Advertisement

Μέχρι το 2020 λοιπόν, η τρέχουσα γκάμα «πράσινων» οχημάτων της Kia αναμένεται να αυξηθεί από τα 4 μοντέλα, στα 11. Αυτή η διευρυμένη γκάμα των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα προηγμένων κινητήρων, από υβριδικά και ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα (plug-in) οχήματα καθώς και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου.

Soul-EV-b640

Τα πρώτα μοντέλα που θα έχουν τους νέους τύπους κινητήρων, σύμφωνα με το όραμα της μάρκας για αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων το 2020, θα είναι το Kia Optima PHEV (υβριδικό επαναφορτιζόμενο plug in ηλεκτρικό όχημα), το οποίο θα περιλαμβάνει μία υψηλής χωρητικότητας μπαταρίας λιθίου-πολυμερούς και έναν ηλεκτρικό κινητήρα, καθώς και ένα αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, και το Niro, ένα νέο υβριδικό, πολυχρηστικό όχημα (HUV). Και τα δύο οχήματα θα έχουν ως στόχο τις εκπομπές ρύπων στα 90gr/km (σε συνδυασμό, με βάση το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης).

Advertisement

Ως μέρος αυτού του πενταετούς προγράμματος, η Kia στοχεύει σε έναρξη μαζικής παραγωγής το 2020 ενός ολοκαίνουργιου οχήματος κυψελών υδρογόνου, το οποίο διαθέτει τεχνολογία επόμενης γενιάς. Η κορεάτικη μάρκα, εργάζεται παράλληλα με 300 συνεργαζόμενες εταιρείες για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς τεχνολογίας FCEV για τις παγκόσμιες αγορές. Η παραγωγή του νέου Kia FCEV έχει ως στόχο τις 1.000 μονάδες περίπου ετησίως, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί, καθώς η ζήτηση για τα οχήματα κυψελών καυσίμου αυξάνεται.

Το FCEV της Kia θα διαθέτει μία μονάδα ισχύος παρόμοια σε μέγεθος με ένα 2.0-λίτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα προσφέρει στους οδηγούς υψηλό επίπεδο αντοχής και πυκνότητας ισχύος. Οι μηχανικοί της μάρκας σχεδιάζουν να αναπτύξουν την επόμενη γενιά κυψελών υδρογόνου η οποία θα είναι κατά 5% πιο αποδοτική και θα προσφέρει 10% μεγαλύτερη απόδοση, παρά το γεγονός ότι θα είναι περίπου 15% πιο ελαφριά και 15% χαμηλότερη σε όγκο, σε σχέση με την τρέχουσα γενιά κυψελών υδρογόνου. Ο στόχος είναι τα 800 και πλέον χιλιόμετρα με ένα μόνο γέμισμα και τελική ταχύτητα 170 χιλιόμετρα την ώρα περίπου. Η ανθεκτικότητα των κυψελών υδρογόνου του αυτοκινήτου και ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι διασφαλισμένα από τις δοκιμές των κυψελών καυσίμου από τη Hyundai Motor Group, καλύπτοντας πάνω από 200.000 χλμ στο δρόμο. Η έρευνα της Kia σε κυψέλες υδρογόνου χρονολογούνται από το 1998, γεγονός που οδήγησε στη δημιουργία της περιορισμένης παραγωγής του Mohave FCEV, το οποίο είναι σε θέση να ταξιδέψει μέχρι και 690 χιλιόμετρα σε ένα μόνο γέμισμα.

Advertisement

Soul-EV-c640

Παράλληλα, η Kia στοχεύει να αυξήσει τον μέσο συντελεστή αποδοτικότητας καυσίμου της γκάμας της κατά 25% μέχρι το 2020 σε σχέση με τα επίπεδα του 2014. Επίσης οι επενδύσεις σε προηγμένες τεχνολογίες, θα δώσουν τη δυνατότητα στην εν λόγω μάρκα, να αντικαταστήσει επτά από τους δέκα υπάρχοντες κινητήρες με κινητήρες βενζίνης και diesel επόμενης γενιάς, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί ο αριθμός των κινητήρων turbo. Επίσης έχουν προγραμματιστεί υψηλότερης αποδοτικότητας κιβώτια πολλαπλών ταχυτήτων, ενώ οι μηχανικοί της Kia στοχεύουν, με την ευρύτερη εφαρμογή του χάλυβα υψηλής αντοχής, σε μείωση κατά 5% του μέσου βάρους των αμαξωμάτων.