Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα μυστικά πίσω από τα τιμόνια της Audi

Ελλάδα 18:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα μυστικά πίσω από τα τιμόνια της Audi

ΝΕΑ

Τα μυστικά πίσω από τα τιμόνια της Audi

ΝΕΑ

Η Audi αποκωδικοποιεί τη λειτουργία των προηγμένων τιμονιών της και κατ’ επέκταση των hi-tech συστημάτων διεύθυνσης που ενσωματώνουν τα σύγχρονα μοντέλα της.

Advertisement
Advertisement

Για την Audi το τιμόνι δεν είναι απλά ένα εργαλείο που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί στην επιθυμητή κατεύθυνση, αλλά ένα οικοσύστημα hi-tech τεχνολογιών, με φόντο την αβίαστη οδήγηση του οχήματος, τη βέλτιστη αίσθηση διεύθυνσης και την ισορροπία μεταξύ ασφάλειας, άνεσης και ανάδυσης σπορ συναισθημάτων.

Στο πλαίσιο του ψηφιακού event “Tech Talk”, η μάρκα από το Ίνγκολσταντ προχώρησε στην αναλυτική παρουσίαση της φιλοσοφίας πίσω από την εξέλιξη του συστήματος διεύθυνσης και των προηγμένης τεχνολογίας τιμονιών που συναντάμε στα σύγχρονα μοντέλα της.

Advertisement
Advertisement

H ανάπτυξη του τιμονιού στο Audi διέπεται από μια σειρά θεμελιωδών αρχών, οι βασικότερες των οποίων είναι:

– Το σχήμα και το κέντρο της στεφάνης πρέπει να είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι όσο το δυνατόν μικρότερα και συμπαγή.
– Όσον αφορά τη διάμετρο του τιμονιού, τα 375 χιλιοστά έχουν γίνει στάνταρ.
– Ο οβάλ σχεδιασμός της διατομής της στεφάνης αντιστοιχεί στο φυσικό περίγραμμα μιας κλειστής παλάμης. Η διάμετρος της διατομής είναι περίπου 30 – 36 χιλιοστά.
– Πρέπει να είναι δυνατός ο χειρισμός των εσωτερικών λειτουργιών με τον αντίχειρα χωρίς να παρεμβαίνει στην πραγματική διαδικασία ελέγχου της διεύθυνσης του οχήματος.
– Εστίαση στον σπορ σχεδιασμό. Οι ακτίνες είναι συγκριτικά λεπτές, κάτι που αποτελεί μια πρόκληση όσον αφορά την αντοχή και την ασφάλεια σύγκρουσης.
– Η αίσθηση των επιφανειών και οι διαστάσεις των κενών πρέπει να πληρούν τα υψηλά πρότυπα ποιότητας της Audi.

Advertisement

Αμεσότητα και ανατροφοδότηση

Εκ των στόχων των προγραμματιστών της Audi είναι να επιτύχουν βέλτιστη αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης, ελαχιστοποιώντας τον λανθάνων χρόνο μεταξύ της κίνησης του τιμονιού και της εφαρμογής των εντολών στους άξονες. Αυτό που έχουν καταφέρει είναι η διαδικασία να απαιτεί μόλις λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Advertisement

Προτεραιότητα παράλληλα δίνεται στην κατάλληλη ανατροφοδότηση του μπροστινού άξονα σε σχέση με τις συνθήκες οδήγησης. Ένα καλά βαθμονομημένο τιμόνι αποκρίνεται προβλέψιμα και γραμμικά ή προοδευτικά ανάλογα με την κατάσταση, μειώνοντας σημαντικά τον βαθμό υποστροφής και ενισχύοντας την αίσθηση ασφαλούς οδήγησης.

Δύναμη-εργονομία- ασφάλεια

Παράλληλα, η δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός διαφέρει ανάλογα το μοντέλο και το πρόγραμμα οδήγησης. Επί παραδείγματι, τα “S” και “RS” απαιτούν μεγαλύτερη δύναμη από τα A1 ή A3, ενώ στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης το τιμόνι θα βαρύνει αισθητά συγκριτικά με το Comfort.

Advertisement

Ακόμη, φιλοσοφικός πυρήνας της Audi είναι η κατασκευή μοντέλων που υπηρετούν τα «θέλω» του οδηγού και δεν τον αποπροσανατολίζουν από την οδηγική διαδικασία. Ως εκ τούτου, πάνω στο τιμόνι εδράζονται μόνο οι διακόπτες που αφορούν τις λειτουργίες στις οποίες ο οδηγός χρειάζεται άμεση πρόσβαση κατά την οδήγηση. Επίσης, το τιμόνι δεν μπορεί να παραμείνει περισσότερα από 15 sec χωρίς να το αγγίξει ο οδηγός, ειδάλλως παράγονται οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις.

Έμφαση δίνεται και στην υποβοήθηση του τιμονιού μέσω κάποιων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού που επεμβαίνουν στο σύστημα διεύθυνσης διορθωτικά: Τα βασικότερα είναι τα εξής: Adaptive Cruise Assist (ACA) με το ενσωματωμένο ενεργό Lane Assist, Traffic jam assist,  Collision avoidance assist, Park assist.

Τα συστήματα διεύθυνσης της Audi και η κορυφαία Δυναμική Τετραδιεύθυνση

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 5 διαφορετικά συστήματα διεύθυνσης που συνδυάζουν ασφάλεια, με άνεση και ευελιξία. Κορυφαίο είναι το Dynamic All-Wheel Steering (Δυναμικό τιμόνι τετραδιεύθυνσης) που είναι προαιρετικό στα Audi A6, A7 και Α8, ενώ συναντάται στο βασικό εξοπλισμό του S8. Όπως αναφέρει η μάρκα το σύστημα «προσφέρει σημαντικό οφέλη, ειδικά το όριο. Συνδυάζει άμεση, σπορ απόκριση διεύθυνσης με αριστοτεχνική σταθερότητα οδήγησης ή, εν συντομία: διαχείριση με εξαιρετικά υψηλή ακρίβεια. Η συνολική αναλογία τιμονιού αλλάζει σε εύρος από 9,5 έως 17,0 – άμεση σε χαμηλές ταχύτητες και σταθερή σε υψηλές ταχύτητες».

Ο επικεφαλής εξέλιξης οδηγικών χαρακτηριστικών της Audi, Carsten Jablonowski, εξηγεί με απλά λόγια την αρχή λειτουργίας της δυναμικής τετραδιεύθυνσης:

«Σε χαμηλή ταχύτητα, οι τροχοί του πίσω άξονα οδηγούν στην αντίθετη κατεύθυνση της γωνίας του τιμονιού. Αυτό καθιστά τη διαδρομή που οδηγείται από το όχημα μικρότερη και μειώνει αισθητά την ακτίνα στροφής του κατά τον ελιγμό. Αν, από την άλλη πλευρά, ταξιδεύετε πιο γρήγορα, το φαινόμενο αντιστρέφεται.

»Το γεγονός ότι οι τροχοί περιστρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση και στους δύο άξονες έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά βελτιωμένη σταθερότητα οδήγησης, ειδικά σε προσπεράσεις».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Audi Q2 1.5 TFSI 150 PS S tronic
Στην Ελλάδα τα νέα Audi S4 Avant & RS4 Avant (+τιμές)
Video: Το plug-in υβριδικό Audi A3 με 78 km ηλεκτρικής αυτονομίας