Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα αυτοκίνητα, που αγάπησε ο Giacomo Puccini

Ελλάδα 7:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα αυτοκίνητα, που αγάπησε ο Giacomo Puccini

ΝΕΑ

Τα αυτοκίνητα, που αγάπησε ο Giacomo Puccini

ΝΕΑ

Ήταν ο τελευταίος μεγάλος δημιουργός της όπερας. Σαν σήμερα έφυγε από την ζωή αφήνοντας πίσω ένα μεγάλο έργο. Ο Giacomo Puccini εκτός από μεγάλος Ιταλός συνθέτης ήταν ο πρώτος που έφτιαξε το πρώτο  Crossover/Sport Utility Vehicle και αγάπησε τα τετράτροχα ως το τέλος της ζωής του.

Advertisement
Advertisement

 

Τι «δουλειά» έχει ένας συνθέτης της όπερας σε ένα site αυτοκινήτου; Ο Giacomo Puccini ήταν λάτρης των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων. Μάλιστα ήταν ο πρώτος που δημιούργησε ένα SUV (για να πηγαίνει για κυνήγι) και μάλιστα ήταν Lancia. Αν λοιπόν νομίζεται πως η νέα Musa είναι το πρώτο SUV/Crossover της Lancia η ιστορία, σας (και μας) διαψεύδει.

Advertisement
Advertisement

Ο Giacomo Puccini ήταν ο ένας και μοναδικός που συνέθεσε σε μια εντελώς προσωπική γλώσσα, που σφράγισε με τη μουσική δημιουργία του την πρώτη εικοσαετία και κατά συνέπεια ολόκληρο τον 20ό αιώνα, που δεν μιμήθηκε αλλά βρήκε δεκάδες μιμητές. Απογείωσε το μουσικό κίνημα του Βερισμού (ρεαλισμός, μεγαλύτερη έμφαση στη δραματικότητα, στην ένταση των συναισθημάτων παρά στο ευγενές και αψεγάδιαστο τραγούδι) δημιουργώντας τις όπερες: «Tosca», «La bohème», «Madama Butterfly», «Turandot» που ξεσηκώνουν ακόμη το κοινό στα λυρικά θέατρα όλου του κόσμου.

Το ξεκίνημα 

Αγάπη του για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες εκδηλώθηκε, μετά τις επιτυχίες του Manon Lescaut (1893), La bohème (1896) και Tosca (1900), όταν άφησε τη bohèmienne ζωή του στο Μιλάνο. Χωρίς οικονομικούς περιορισμούς, μπορούσε να απολαύσει τα… πάθη του και να δημιουργήσει απερίσπαστος. Αγαπούσε το κυνήγι, το κάπνισμα (περίπου εβδομήντα τσιγάρα την ημέρα), τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες. Ξεκίνησε με τα δίκυκλα αγοράζοντας μία Turner, μία Adler, μία αγωνιστική Marchand και μία Humber.

Advertisement

Σύμφωνα με τις διηγήσεις του ζωγράφου Ferruccio Pagni ο Puccini δυσκολευόταν με την ισορροπία. «Έκανε τις πρώτες του προσπάθειες να οδηγήσει στην βίλα του «Torre del Lago» έτρεχα πίσω του για να ξεκινήσει, συνήθως όταν έπεφτε η ταχύτητα του δίκυκλου, εκείνος έπεφτε από την μοτοσυκλέτα στις όχθες της λίμνης.»  Τελικά, τα δίκυκλα έγιναν τα αγαπημένα του οχήματα, σε σημείο όπου συμμετείχε και σε αγώνες με ψευδώνυμο.

Advertisement

Τα αυτοκίνητα

Ο Puccini, όπως διαβάσατε παραπάνω, ήταν από τις αρχές του 1900, πολύ πλούσιος. Ζούσε μόνιμα στην βίλα του Torre del Lago (στη λίμνη Massaciuccoli, κοντά στη Lucca). Ντυνόταν με ακριβά ρούχα. Η Borsalino σχεδίαζε και κατασκεύαζε, ειδικά γι ‘αυτόν καπέλα, τα πουκάμισά του τα έραβε στο Λονδίνο και τα παπούτσια του τα αγόραζε από το Παρίσι.

Το 1901 αγόρασε ένα αυτοκίνητο De Dion Buton, πολύ πριν από τον βασιλιά της Ιταλίας. Με το αυτό το πρώτο του αυτοκίνητο, ο Puccini αγωνίστηκε στους δρόμους της Versilia, προκαλώντας θαυμασμό και δέος στο κοινό, που παρά το ψευδώνυμο στην συμμετοχή τον αναγνώρισε. Σύντομα μετά το De Dion Buton, αγόρασε ένα Clément-Bayard και στη συνέχεια ένα Sizaire-Naudin, ένα Fiat 60, μία Isotta Fraschini, μία La Buire, Atala, και ένα Fiat 501.

Advertisement

Όλα τα αυτοκίνητα ήταν καλά για τις εξόδους του με την οικογένειά του αλλά όχι για το… κυνήγι. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο Puccini ζήτησε από τον Vincenzo Lancia να δημιουργήσει ένα ειδικό όχημα για κίνηση σε δύσκολα εδάφη. Λίγους μήνες μετά, γεννήθηκε το πρώτο ιταλικό cross-country όχημα. Η τιμή του ήταν εξωφρενική, αλλά ο Puccini ήταν τόσο ικανοποιημένος με αυτό, που αγόρασε μία Trikappa και μία Lambda.

Η «Lambda», την οποία παρέλαβε την Άνοιξη του 1924, ήταν το τελευταίο του αυτοκίνητο. Με αυτό οδήγησε μέχρι το σταθμό της Πίζας, όπου πήρε το τρένο για Βρυξέλλες. Παρά το ότι ήταν εξασθενημένος ζήτησε να οδηγήσει ο ίδιος για να ζήσει την αίσθηση για μία ακόμη φορά. Είχε διαγνωστεί με καρκίνο στο λάρυγγα και θα πήγαινε για νοσηλεία και επέμβαση στις Βρυξέλλες. Εκείνη την περίοδο ολοκλήρωνε την όπερα που στη συνέχεια θεωρήθηκε ένα από τα αριστουργήματά του, το έργο με τίτλο «Turandot». Ο θάνατός του ήρθε στις 29 Νοεμβρίου 1924, στις Βρυξέλλες, από επιπλοκές κατά τη διάρκεια επέμβασης και άφησε το έργο ημιτελές.

 

 

Διαβάστε επίσης:

Lancia: Πολύ σκληρή για να… «πεθάνει»!

Μία διαφορετική εκδοχή της Lancia Stratos Zero