Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα 7 μεγάλα έργα που τα αλλάζουν όλα

Ελλάδα 10:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα 7 μεγάλα έργα που τα αλλάζουν όλα

ΝΕΑ

Τα 7 μεγάλα έργα που τα αλλάζουν όλα

ΝΕΑ

Πρόκειται για έργα πολύ προβεβλημένα με συνολικό ύψος επτά δισεκατομμύρια ευρώ. Δύο από αυτά φτάνουν τα 5 δισ. ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Τα έργα αφορούν την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός, και οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.

Οι διαγωνισμοί αυτοί που τρέχουν σε κάποιες περιπτώσεις είναι μια ανάσα πριν την ολοκλήρωση ενώ κάποιοι άλλοι επαναδημοπρατούνται. Σε κάθε περίπτωση οι υπογραφές αυτές φαίνεται ότι θα κλείσουν το 2024.

Αττική Οδός: Στην διαγωνιστική διαδικασία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ. Εδώ έχουμε μια προσφυγή από το σχήμα VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που φρέναρε προς το παρόν την ταχεία πορεία προς τις υπογραφές.

Advertisement
Advertisement

ΒΟΑΚ: Οι 4 υποψήφιοι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-EGIS PROJECTS-MERIDIAM και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένουν το άνοιγμα των τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Το κόστος που θα φτάσει η σύμβαση εκτιμάται σε 1,75 δισ. Ευρώ.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης: Ο διαγωνισμός έχει βγάλει ανάδοχο, το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και αντιμετωπίζει έναν εξωγενή ανασχετικό παράγοντα, δηλαδή την προσφυγή στο ΣτΕ του Δήμου Νέου Ηρακλείου. Το κόστος του έργου φτάνει τα 352 εκατ. ευρώ.

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος: Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος – Περάματος είναι ένα υπό μελέτη έργο που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στον Σαρωνικό κόλπο μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της μεταξύ της νήσου Σαλαμίνος και του Περάματος Αττικής, καθώς και οδικών τμημάτων παράκαμψης των δύο πόλεων.

Advertisement

Τα τρία σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι οι ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Οδικός άξονας Ιωαννίνων-Κακαβιάς: Τη δεκαετία του 2000 χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία να ενταχθεί στον υπό διαμόρφωση τότε άξονα της Ιόνιας Οδού, με αποτέλεσμα το τμήμα αυτό να μείνει «ορφανό». Την περασμένη δεκαετία εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, έπεσε όμως πάνω στην κρίση και τελικά παρέμεινε στις μακέτες.

Advertisement

Από το 2020 έως και σήμερα, έγιναν δύο αποτυχημένες απόπειρες επανεκκίνησης και πλέον βρισκόμαστε στην τρίτη και ενδεχομένως «φαρμακερή», για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί και οι διαδικασίες. Το ύψος του έργου φτάνει τα 310 εκατ. ευρώ και αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων.

Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός: Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω προσφυγής και τώρα το υπουργείο ετοιμάζει την επαναδημοπράτησή του. Το κόστος του έργου φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ.

Οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη: Είναι δύο οδικά έργα-ΣΔΙΤ των οποίων οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη. Σε αυτούς συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του πρώτου έργου φτάνει τα 444 εκατ. ευρώ και του δεύτερου έργου τα 248 εκατ. ευρώ.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δεν θα γλυτώσουμε τις αυξήσεις στα διόδια
Υπογράφηκε η σύμβαση για τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
«Κλείδωσε» το έργο που αλλάζει τη Μεσσηνία