Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Στο Λύκειο οι θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Η Περιφέρεια Αττικής πρότεινε η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Την διαμόρφωση και υιοθέτηση ενός Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας έως το 2030 για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων με την παράλληλη θέσπιση ενός δεσμευτικού χάρτη που θα αντιμετωπίζει ενιαία όλα τα ζητήματα που θα αποτυπώνονται διαχρονικά τις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής της Βουλής προτείνει η Περιφέρεια Αττικής.

Μάλιστα ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Αττικής κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος κατά την διάρκεια εκδήλωσης του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» αποκάλυψε ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει προτείνει η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με απώτερο στόχο την διεξαγωγή θεωρητικών εξετάσεων (σήματα) στις πρώτες τάξεις των Λυκείων της χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Γιαννακόπουλος: «Οι θάνατοι στην άσφαλτο είναι, δυστυχώς, η λησμονημένη εθνική πανδημία. Ξεκίνησε πριν 115 χρόνια μπροστά στην Πύλη του Αδριανού με πρώτο θύμα μια 25χρονη πεζή  – μητέρα δύο παιδιών. Τη παρέσυρε ένα από τα επτά συνολικά οχήματα που κυκλοφορούσαν τότε στην Αθήνα.

Η κυρίαρχη καθημερινή δραστηριότητα του ανθρώπου είναι η κυκλοφορία στους δρόμους. Πεζός, ποδηλάτης, μοτοσικλετιστής, οδηγός, επιβάτης, συνεπιβάτης.  Όλοι μαζί σε μια «κινούμενη» ζωή με το θάνατο να καραδοκεί. Να κλείνει σπίτια σε ελάχιστα δέκατα του δευτερολέπτου.

Γιατί όμως σκοτώνονται οι Έλληνες στους δρόμους; Έχουμε άγνοια κινδύνου; Υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας; Αδιαφορούμε για τον διπλανό μας; Θεωρούμε ότι η παραβατικότητα δεν θα έχει αρνητικές συνέπειες; Δεν έχουμε την απαραίτητη κυκλοφοριακή αγωγή; Δυστυχώς η απάντηση στα ερωτήματα αυτά είναι Ναι.

Έλλειψη αγωγής, απάθεια, αδιαφορία. Θεωρούν ότι αυτά αφορούν όλους του άλλους. Όταν κτυπήσει τη δική τους πόρτα, συνήθως είναι πολύ αργά. Τρέμουν οι Έλληνες πως θα πληρώσουν ρεύμα, καύσιμο, ΕΝΦΙΑ. Ανησυχούν και δικαίως εάν θα τα βγάλουν πέρα. Όμως, δεν δείχνουν να ανησυχούν για την απώλεια μιας αγκαλιάς.

Αυτό το μήνυμα πρέπει όλοι μας να ενστερνιστούμε και να διαδίδουμε: Πόσο σημαντικότερο είναι για τη ζωή μας, η απώλεια της αγκαλιάς του παιδιού μας, του αγαπημένου μας προσώπου, του συγγενή μας, του συνανθρώπου.

Στη ρίζα κάθε τροχαίου υπάρχει πάντοτε ένα ανθρώπινο λάθος. Βελτίωση της οδικής ασφάλειας, σημαίνει βελτίωση της συμπεριφοράς αυτοκινητιστών, μοτοσικλετιστών, ποδηλατιστών και πεζών. «Μαθαίνω –Προσέχω – Νοιάζομαι». Αυτό είναι το τρίπτυχο – αντίδοτο στη λησμονημένη όπως προανέφερα πανδημία.

Ξεκινώντας από τις μικρές ηλικίες. Το παιδί δεν έχει αίσθηση του κινδύνου που διατρέχει στον δρόμο, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να τυπώσουμε στο μυαλό του απλούς κανόνες, που θα του επιτρέψουν να τον αποφύγει! Όλα, λοιπόν, είναι θέμα παιδείας ώστε να πετύχουμε – την επόμενη δεκαετία – το ευρωπαϊκό όραμα των μηδενικών απωλειών. Το όραμα μηδέν.

Ως Περιφερειακή Αρχή θεωρούμε και προτείνουμε:

Να διαμορφωθεί και υιοθετηθεί, το ταχύτερο δυνατόν, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030. Ο δεσμευτικός Χάρτης που να αντιμετωπίζει ενιαία όλα τα ζητήματα που αποτυπώνονται διαχρονικά στις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

Η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος στόχος, με πρακτική αξία και κίνητρο, η διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων (σήματα) και στις πρώτες τάξεις των Λυκείων της χώρας.

Το εγχειρίδιο θεωρητικών εξετάσεων πρέπει να δίνει έμφαση σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης, συμπεριφοράς καθώς και γνώσης του ΚΟΚ. Να ισχύει για όλους, να είναι διατυπωμένο σε απλή γλώσσα και να λαμβάνει υπόψη όσους ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, Ρομά, κ.ά).

Η καθιέρωση πιστοποιητικών επάρκειας εξεταστή και εκπαιδευτή και η διαρκής επαναξιολόγηση τους είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ.

Αυτό είναι ένα ελάχιστο πλέγμα θεσμικών προτάσεων που ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης, έχει καταθέσει εγγράφως στα συναρμόδια Υπουργεία που συνοδεύονται με στοχευμένες παρεμβάσεις για το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης.

Ως Περιφερειακή Αρχή, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε μεταξύ άλλων:

Τη δημιουργία Θεματικού Πάρκου Οδικής Ασφάλειας και Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Αττική που θα συμπεριλαμβάνει και άλλους τομείς, όπως την ανακύκλωση, την αγροτοδιατροφή κ.ά.

Με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ξεκινάμε προγράμματα βιωματικής εκπαίδευσης σε 25 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής.

Προγραμματίζουμε και σεμινάρια για την οδική συμπεριφορά στη γειτονιά και στην πόλη, με διαλέξεις και ομιλίες σε όλους τους δήμους της Αττικής.

Στο πλαίσιο της εφαρμογής των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) υλοποιούμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε πόλεις της Αττικής.

Αναβαθμίζουμε και καθιστούμε ασφαλέστερο το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής. Χρηματοδοτούμε αναπλάσεις γειτονιών με περιβαλλοντικό πρόσημο και εκτεταμένα προγράμματα αποκατάστασης και ασφαλτόστρωσης πλήθους οδών της Αττικής.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος η αδιαφάνεια στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος!
Αποκλειστικό: Έτσι θα γίνονται οι νέες αδιάβλητες εξετάσεις για δίπλωμα!
Άδειες οδήγησης: Αλλάζουν τα πάντα στις ιατρικές εξετάσεις!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto