Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Μικρά και φθηνά ηλεκτρικά αλλιώς χανόμαστε

Ελλάδα 10:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Μικρά και φθηνά ηλεκτρικά αλλιώς χανόμαστε

ΝΕΑ

Ο πρόεδρος του γκρουπ Τζον Έλκαν ζήτησε να εφαρμοστεί και στην Ευρώπη το καθεστώς των σούπερ μικρών μοντέλων που υπάρχει στην Ιαπωνία.

Advertisement
Advertisement

Σε μια εποχή που η αγορά μικρών και οικονομικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραπαίει, ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν, απευθύνει ηχηρό κάλεσμα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για την υιοθέτηση νέου πλαισίου κανόνων που θα επιτρέψει την επανεκκίνηση της φθηνής ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Κατά την ομιλία του στο συνέδριο Automotive News Europe στο Τορίνο (12 Ιουνίου 2025), ο Έλκαν τόνισε πως οι υπερβολικές ρυθμίσεις έχουν ουσιαστικά «στραγγαλίσει» την παραγωγή μικρών αυτοκινήτων, τα οποία κάποτε ήταν η καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως το Fiat 500.

Από το 1 εκατομμύριο πωλήσεις κάτω των 15.000 ευρώ το 2019, πλέον οι πωλήσεις έχουν πέσει στις μόλις 100.000 ετησίως.

Advertisement
Advertisement

Ο Έλκαν προτείνει ένα ευρωπαϊκό αντίστοιχο των ιαπωνικών “kei cars”, με την ονομασία “E-Car”: μικρά, ελαφριά και φθηνά ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά σχεδιασμένα για αστική χρήση, όπως το Nissan Sakura, το οποίο κοστίζει μόλις 12.000 ευρώ στην Ιαπωνία.

Ήδη η Stellantis παράγει quadricycles (Citroen Ami, Opel Rocks-e, Fiat Topolino), αλλά αυτά περιορίζονται στα 50 χλμ./ώρα και αποκλείονται από κύριες οδούς.

Μαζί με τον CEO της Renault, Λούκα ντε Μέο, ζητούν από την ΕΕ διαφοροποίηση κανονισμών υπέρ των μικρών αυτοκινήτων, προειδοποιώντας πως αν συνεχιστεί η παρούσα πορεία, ευρωπαϊκά εργοστάσια ίσως χρειαστεί να κλείσουν.

Advertisement

Η πρόταση για νέο νομικό καθεστώς “E-Car” θα μπορούσε να θωρακίσει τη βιομηχανία από την κινεζική επέλαση, να ενισχύσει την καινοτομία και να επαναφέρει την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία στην προσιτή και βιώσιμη ηλεκτροκίνηση.