Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

«Σκοτώνουμε» την ατμόσφαιρα και την υγεία των παιδιών μας…

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)
yugo

Δραματικά είναι τα στοιχεία που αποκαλύπτει το Newsauto για την ποιότητα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας. «Σαπάκια» επτά στα δέκα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν την τελευταία 8ετία…

Τραγικά για την υγεία των πολιτών της χώρας μας αλλά και των μικρών παιδιών μας είναι τα στοιχεία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αποκλειστικά δημοσιεύει το Newsauto.gr σύμφωνα, με τα οποία ο όρος «σαπάκι» είναι άκρως επιεικής και μάλλον θα πρέπει να κάνουν κάτι άμεσα τα κυβερνητικά στελέχη ώστε η κατάσταση να μην είναι πλέον αντιστρέψιμη.

Ειδικότερα στην τελευταία 8ετία που ζήσαμε έντονα την οικονομική κρίση πουλήθηκαν 648.695 καινούρια αυτοκίνητα που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro6, ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούσαν την ίδια οδηγία ρύπων ήταν μόλις 13.238 αυτοκίνητα!

Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 4 ανήλθαν σε πάνω από 163.850 οχήματα και των οχημάτων που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro5 ανέρχονταν σε περίπου 67.400 μονάδες.

Συνολικά στην 8ετία πουλήθηκαν περίπου 245.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων το 67% αφορούσε σε οχήματα που πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως Euro 4, το 27% αφορούσε σε αυτοκίνητα Euro5 ενώ το ελάχιστο ποσοστό του 6% αφορούσε σε αυτοκίνητα καινούρια που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους!

Όλα τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν τα σχετικά ρεπορτάζ του Newsauto.gr για τα «σαπάκια» που εισάγονται εδώ και πολλά χρόνια ανεβάζοντας τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των οχημάτων της χώρας μας, αλλά και την επικινδυνότητα που διατρέχουν οι πολίτες των μεγαλουπόλεων εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλούν όλα αυτά τα αμφιβόλου ποιότητας αυτοκίνητα.

Παράλληλα αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η Ελλάδα να «πετάξει» στο καλάθι των αχρήστων όλες εκείνες τις προσπάθειες που είχαν γίνει στο παρελθόν από τα μέτρα απόσυρσης παλαιών οχημάτων, καθώς στην τελευταία 8ετία φαίνεται ότι έχει αντικαταστήσει με έναν μοναδικό τρόπο όλα εκείνα τα πολύ παλιά αυτοκίνητα που είχαν αποσυρθεί από την κυκλοφορία καθώς τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας από το 2012 έως και το 2019 και πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro4 ξεπερνούν τις 160.000 μονάδες!

Πέραν όμως της διαπίστωσης που απορρέει από τα αποκλειστικά στοιχεία που δημοσιεύει το Newsauto.gr, οι προβλέψεις αναλυτών της αγοράς για το 2020 είναι εξίσου ανησυχητικές καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 4 φαίνεται ότι είναι ανοδικός και μάλιστα σε ποσοστό πάνω από 11%!

Με λίγα λόγια οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα για τις ζωές κυρίως των παιδιών θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση και σε λίγο καιρό η ατμόσφαιρα στις μεγαλουπόλεις θα γίνει τόσο αποπνικτική, που οι Αρχές θα αναγκαστούν να θέσουν σε εφαρμογή τους περιορισμούς στην κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων καθώς η κατάσταση θα έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Ένα επίσης ανησυχητικό στοιχείο της ανάλυσης των δεδομένων για τις πωλήσεις αυτοκινήτων του τρέχοντος έτους αφορά στα οχήματα που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία υπολογίζεται ότι θα καταλάβουν μόλις το 53% του συνόλου της αγοράς, ενώ τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 0 έως και Euro 6 αφορούν το 33%! Το υπόλοιπο 14% θα αφορά σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα Euro 5.

Δηλαδή πάνω από τρία στα δέκα αυτοκίνητα που θα πωληθούν το 2020 θα είναι ρυπογόνα και επικίνδυνα για την υγεία των πολιτών!

«Μαυρίλα» στα ελαφρά φορτηγά

Αν τα πράγματα χαρακτηρίζονται «σκούρα» στα αυτοκίνητα τότε εύκολα μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει εντελώς «μαύρα» τα αποτελέσματα που απορρέουν από τα αποκλειστικά στοιχεία που έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του  και αφορούν στα ελαφρά φορτηγά.

Ειδικότερα στην 8ετία που μας πέρασε πουλήθηκαν 37.901 καινούρια ελαφρά φορτηγά που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6, ενώ αντίθετα διατέθηκαν πάνω από 88.400 εισαγόμενα ελαφρά φορτηγά στα οποία όμως δεν υπήρχε ούτε ένα που να πληρεί την οδηγία ρύπων Euro 6!

Ναι σωστά διαβάσατε στην τελευταία 8ετία δεν εισήχθη κανένα απολύτως μεταχειρισμένο ελαφρό φορτηγό που να πληροί την τελευταία οδηγία ρύπων, αλλά αντίθετα τα «σαπάκια» είχαν την τιμητική τους!

Σε σύνολο 88.400 εισαγόμενων ελαφρών φορτηγών μόλις τα 10.175 πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro 5, ενώ τα υπόλοιπα 78.230 οχήματα πληρούσαν τις οδηγίες ρύπων Euro 0 έως και Euro 4.

Αν βέβαια συγκρίνει κανείς τις συνολικές πωλήσεις των καινούριων ελαφρών φορτηγών της περασμένης 8ετίας με τις αντίστοιχες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων θα αντιληφθεί ότι οι δεύτερες είναι υψηλότερες σε ποσοστό 133%! Δηλαδή 7 στα 10 ελαφρά φορτηγά που πουλήθηκαν στην 8ετία ήταν «σαπάκια»!

Επίσης καλό θα ήταν να επισημάνουμε πως όλα αυτά τα παλαιά ελαφρά φορτηγά κινούνται «ελεύθερα» αλλά παράνομα και εντός του Δακτυλίου, εξαιτίας των ελλιπών ελέγχων επιβαρύνοντας υπερβολικά την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα αλλά και την υγεία των μικρών παιδιών αλλά και των πολιτών στις μεγαλουπόλεις…

Το κράτος «σκίζει» την τσέπη του!

Πέραν από τα πολύ σοβαρά προβλήματα που προκαλούν τα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην υγεία των παιδιών και την ατμόσφαιρα, ιδιαίτερα «βαρύς» είναι και ο λογαριασμός στα κρατικά έσοδα.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που έχει το Newsauto.gr προκαλείται και μεγάλη «αιμοραγία» στα κρατικά έσοδα εξαιτίας του πολύ χαμηλού Τέλους Ταξινόμησης που καλούνται να πληρώσουν στο τελωνείο οι εισαγωγείς των συγκεκριμένων οχημάτων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις χάνεται και ο ΦΠΑ καθώς ο πωλητής του οχήματος από το άλλο κράτος-μέλος είναι «ιδιώτης» οπότε δεν καταβάλλεται ο συγκεκριμένος φόρος κατά την εισαγωγή των οχημάτων.

Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί  πως ο έμπορος που έχει πουλήσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα σε άλλο έμπορο ή ιδιώτη εντός συνόρων μπορεί να είναι και «φάντασμα» οπότε περιπλέκονται περισσότερο τα πράγματα και σίγουρα την πληρώνει εκείνος που δεν γνωρίζει.

Πάντως σε σύνολο σχεδόν 280 εκατ. ευρώ που προέρχονται από το Τέλος Ταξινόμησης τα 260 εκατ. ευρώ αφορούν στα καινούρια αυτοκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

Όσον αφορά στα έσοδα από τον ΦΠΑ που ανέρχονται σε περίπου 330 εκατ. ευρώ, σε ποσοστό άνω του 95% προέρχονται από την ταξινόμηση καινούριων αυτοκινήτων και το υπόλοιπο 5% από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.

Διαβάστε επίσης:

Υπό την επήρεια αλκοόλ κινούνταν ένας στους δέκα οδηγούς στην Αττική!

Προσωρινό δίπλωμα οδήγησης από τα μέσα Μαρτίου

Σοκ! Η Βρετανία θα απαγορεύσει τις πωλήσεις ΙΧ από το 2032

Δημοφιλή στο Protothema.gr