Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Skoda Enyaq iV: Τα μυστικά της πλατφόρμας ΜΕΒ

Ελλάδα 23:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Skoda Enyaq iV: Τα μυστικά της πλατφόρμας ΜΕΒ

Mobility

Skoda Enyaq iV: Τα μυστικά της πλατφόρμας ΜΕΒ

Mobility

Η αρθρωτή πλατφόρμα «MEB», έχει σχεδιαστεί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Volkswagen Group. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα σύστημα δομικών στοιχείων που αφορά πολύ περισσότερα από ένα πλαίσιο που περιλαμβάνει απλές μπαταρίες.

Advertisement
Advertisement

Πόσο σημαντική είναι μία πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Οι ιθύνοντες της Skoda αποκαλύπτουν τα μυστικά της «ΜΕΒ» της βάσης για τα EV του VW Group.

Audi A3, Q2 και TT, SEAT Leon, Skoda Octavia Mk3 και Superb Mk3 αλλά και Volkswagen Touran έχουν όλα ένα κοινό στοιχείο. Δημιουργήθηκαν πάνω σε μία κοινή πλατφόρμα με το όνομα MQB. Πίσω από αυτά τα αρχικά, είναι οι λέξεις: Modularer Querbaukasten, σε ελεύθερη μετάφραση: Αρθρωτή Εγκάρσια Βάση. Όσο και αν η πλατφόρμα αυτή μπορεί να… δημιουργήσει και άλλα μοντέλα δεν είναι ικανή να στηρίξει ένα ηλεκτρικό όχημα, έτσι δημιουργήθηκε η βάση MEB. Όπου MEB Modularer E-Antriebs-Baukasten, ή Αρθρωτό Ηλεκτρικό κιτ Κίνησης είναι η καρδιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Volkswagen Group, συμπεριλαμβανομένου του νέου Skoda Enyaq iV SUV.

Τι είναι;

Advertisement
Advertisement

Αρχικά δείτε κάτι απλό: Τα οχήματα την πλατφόμας «MEB» δεν διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων, ρεζερβουάρ καυσίμου ή σύστημα εξάτμισης. Όσο αφορά την σύνθεσή τους, συχνά περιγράφουμε τις πλατφόρμες αυτοκινήτων ως δομικά στοιχεία και αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για την MEB. Τα διάφορα τυποποιημένα εξαρτήματα μπορούν να συνδυαστούν και να αλλάξουν για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με σχεδόν οποιαδήποτε αναλογία και για οποιονδήποτε σκοπό.

«Η αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια εξαιρετική βάση για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Skoda. Προσφέρει διάφορους συνδυασμούς χωρητικότητας μπαταρίας και ισχύος ηλεκτροκινητήρα. Η βάση MEB ικανοποιεί έτσι όλες τις απαιτήσεις των κατασκευαστών και μπορεί να προσαρμοστεί σύμφωνα με τη χρήση του αυτοκινήτου. Αυτό μας επιτρέπει να αναπτύξουμε πολλά τεχνικά καινοτόμα αυτοκίνητα Skoda στο μέλλον », λέει ο Christian Strube, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda υπεύθυνος για την Τεχνική Ανάπτυξη.

Advertisement

Από τι αποτελείται η πλατφόρμα MEB

Το κομμάτι που έχει την μπαταρία είναι το μεγαλύτερο και βαρύτερο μέρος της κατασκευής. Αποτελείται από ένα πλαίσιο αλουμινίου που περιλαμβάνει τις μονάδες της μπαταρίας. Το κομμάτι αυτό διαμορφώνει βασικά το πάτωμα του αυτοκινήτου και η προσκόλλησή του στο αμάξωμα (το οποίο παραμένει μονόκοκ) κάνει το αυτοκίνητο δομικά πιο στιβαρό. Η μονάδα είναι πολύ μεταβλητή, καθώς το περίβλημα μπορεί να έχει ουσιαστικά οποιεσδήποτε διαστάσεις.

Advertisement

Στο περίβλημα μπορούν να εγκατασταθούν έως και δώδεκα μονάδες μπαταρίας, καθεμία από τις οποίες περιέχει 24 στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι μια μπαταρία που ζυγίζει περίπου 309 κιλά με συνολική χωρητικότητα 82 kWh, (77 kWh καθαρά) το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κίνηση του αυτοκινήτου. Μια μεσαίου μεγέθους μπαταρία ζυγίζει 232 κιλά και περιέχει εννέα μονάδες με συνολική χωρητικότητα 62 kWh (καθαρή χωρητικότητα 58 kWh). Η μικρότερη μπαταρία έχει οκτώ βασικές μονάδες, ζυγίζει 206 κιλά και προσφέρει χωρητικότητα 55 kWh (52 kWh net). Ο σχεδιασμός διαθέτει επίσης ένα σύστημα ψύξης, ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών και, φυσικά, τα σημεία σύνδεσης με το αμάξωμα.

Όλα τα παραπάνω μας δίνουν κίνηση πίσω ή τετρακίνηση και μεγάλη αυτονομία έως 510 χλμ στον κύκλο WLTP και χωρητικότητα γρήγορης φόρτισης έως 50 kW.

Advertisement

Πως φορτίζει;

Περιττό να πούμε ότι η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί, γι ‘αυτό η πλατφόρμα MEB διαθέτει μια τυποποιημένη τεχνική λύση για φόρτιση και τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης /απόδοσης, τα οποία ελέγχουν τόσο τη φόρτιση όσο και την μεταφορά ισχύος στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το σύστημα υποστηρίζει φόρτιση με εναλλασσόμενο ή συνεχές ρεύμα.

Η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος λειτουργεί σε επίπεδο 2,3 kW (οικιακή πρίζα ή καλώδιο Mode 2 με ηλεκτρονικά καλώδια ελέγχου) και 7,2 kW και 11 kW (υποδοχή 400 V, δημόσιος σταθμός φόρτισης, Wallbox, καλώδιο Mode 3). Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα μπορεί να λειτουργήσει στα 50, 100 ή ακόμα και στα 125 kW. Σε αυτήν την περίπτωση, το καλώδιο φόρτισης είναι πάντα μέρος του σταθμού φόρτισης. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν ποια επίπεδα φόρτισης θα υποστηρίζονται, για παράδειγμα το Enyaq iV υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση 125 kW στις κορυφαίες εκδόσεις 80 και 80x και RS.

Ηλεκτρικοί Κινητήρες

Η κίνηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλατφόρμα «MEB» περιλαμβάνει κυρίως έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τόσο συμπαγής που μπορεί εύκολα να χωρέσει σε ένα αθλητικό σακίδιο και ζυγίζει περίπου 90 κιλά. Η μέγιστη απόδοση αυτού του ηλεκτροκινητήρα είναι 150 kW, με διαθέσιμες εκδόσεις 132 και 109 kW. Σε εκδόσεις τετρακίνησης, ένας ακόμη ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα για να αυξήσει την απόδοση του συστήματος στα 195 ή στα 225 kW, όπως στο Enyaq RS iV.

Skoda-enyaq_iv_e1000x600

Οι κινητήρες (ακόμα και οι ηλεκτρικοί) χρειάζονται ψύξη: Εδώ γίνεται με ένα τυπικό ψυγείο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και ένα σύστημα κυκλοφορίας ψυκτικού υγρού που λειτουργεί με μια ηλεκτρική αντλία.

Μετάδοση

Η ισχύς των ηλεκτρικών κινητήρων δεν μεταφέρεται απευθείας στους τροχούς – περνά μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μονής σχέσης. Ο λόγος για αυτό είναι ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί με έως και 16.000 στροφές ανά λεπτό, και αυτός ο ρυθμός πρέπει να μειωθεί για την μετάδοση της δύναμης στους τροχούς. Η σχέση μετάδοσης είναι περίπου 1:10 (σε μοντέλο με τελική ταχύτητα 160 km / h), επιτυγχάνεται με δύο μικρά γρανάζια. Ωστόσο, δεν υπάρχει ανάγκη αλλαγής ταχυτήτων. Ο ηλεκτρικός κινητήρας περιστρέφεται απλώς προς την αντίθετη κατεύθυνση από ό, τι όταν οδηγείτε προς τα εμπρός. Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα (έως 310 Nm) καθιστά περιττή την αλλαγή ταχυτήτων για καλύτερη απόδοση, οπότε το μόνο που χρειάζεστε είναι μία «ταχύτητα». Ως αποτέλεσμα, το κιβώτιο είναι πολύ συμπαγές και αποτελεί μέρος του ηλεκτροκινητήρα.

Συνδεσιμότητα

Όπως στην συμβατική πλατφόρμα MQB, το ενσωματωμένο σύστημα σύνδεσης και ψυχαγωγίας αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της βάσης MEB. Το σύστημα είναι πλήρως ψηφιακό, οπότε το ταμπλό διαθέτει δύο οθόνες: Μία, η οποία αφορά τα δεδομένα οδήγησης και μια μεγάλη οθόνη ελέγχου των συστημάτων ψυχαγωγίας. Η συνδεσιμότητα με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας είναι μια τυπική λειτουργία, έτσι τα αυτοκίνητα που βασίζονται στην MEB μπορούν να κάνουν χρήση ορισμένων διαδικτυακών υπηρεσιών και ακόμη και να προσφέρουν τη δυνατότητα αγοράς πρόσθετων λειτουργιών.

Συστήματα βοήθειας

Από την αρχή, η πλατφόρμα MEB αναπτύχθηκε με το όραμα να υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, στην οποία ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να δίνει πλήρη προσοχή στην οδήγηση σε ορισμένες διαδρομές (για παράδειγμα σε αυτοκινητόδρομους). Αυτό δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, φυσικά, και τα αυτοκίνητα που βασίζονται στην MEB θα αποκτήσουν τέτοιου είδους δυνατότητες μέσω της σταδιακής εξέλιξης.

 

Skoda-enyaq_iv_c1000x600

 

Διαβάστε επίσης:

To video λανσαρίσματος του Skoda Enyaq iV (video)

Αυτό είναι το ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV (video)

Το Skoda Enyaq iV οδηγεί το Tour de France (+video)