Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Seat Arona 1.0 TSI 115 PS: Λόγω τιμής!

Ελλάδα 21:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Seat Arona 1.0 TSI 115 PS: Λόγω τιμής!

ΝΕΑ

Με τιμή κάτω του ψυχολογικού ορίου των 20.000 ευρώ, καλούς χώρους για μικρό SUV και έναν αποδοτικό βενζινοκινητήρα, το Arona ίσως είναι το αυτοκίνητο που έψαχνες.

Advertisement
Advertisement

Στο ποδόσφαιρο, πολλές φορές μιλάμε για «αφανείς ήρωες». Συνήθως ο χαρακτηρισμός απευθύνεται στο «6» της ομάδας, ο οποίος «κόβει, ράβει, μοιράζει», έχει νευραλγικό ρόλο, όμως δε φαίνεται καθόλου.

Το «6άρι», λοιπόν, στα μικρά SUV της ελληνικής αγοράς είναι το SEAT Arona. Τα χρόνια περνούν από την τελευταία φορά που οι Ισπανοί το ανανέωσαν, με την CUPRA να αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τις τύχες του ομίλου και όλους τους πόρους να πηγαίνουν εκεί.

Ωστόσο, παραμένει ακόμα και εν έτει 2025 μία εκ των πιο προσιτών και έξυπνων επιλογών στα B-SUV. Με μήκος σχεδόν 4,14 μέτρα και μεταξόνιο στα 2.566 χιλιοστά, καταφέρνει να συνδυάσει ευελιξία και οδηγικό ενδιαφέρον με πρακτικότητα.

Advertisement
Advertisement

Στην ολιγοήμερη επαφή μας με το Arona, ανακαλύψαμε πως ένας επιβάτης με ύψος 1,80 μέτρα θα βολευτεί εύκολα στο πίσω κάθισμα, ακόμα και εάν ο μπροστά του είναι ισοϋψής. Οι χώροι του είναι εντυπωσιακοί για compact SUV, όπως και το πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα και το διπλό δάπεδο.

Ο οδηγός απολαμβάνει έναν νέο, ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος του παρέχει πλούσια πληροφόρηση. Η τελευταία παραμετροποιείται, αφού μπορείς να επιλέξεις μέσω των φυσικών διακοπτών του τιμονιού τι θα βλέπεις (trip, κατανάλωση, χλμ. από εκκίνηση κλπ).

Η πρακτικότητα ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την κονσόλα που παρέχει μεγάλη θέση για ένα σύγχρονο smartphone, αλλά και ουκ ολίγους χώρους για μικροαντικείμενα, όπως ένας φορτιστής.

Advertisement

Στην μέση του ταμπλό, βρήκαμε την οθόνη αφής των 9,2 ιντσών πολύ εύχρηστη, αφού είναι απλή και γρήγορη και τη μαθαίνεις στο «πι και φι». Προσφέρει πλοήγηση, ασύρματη συνδεσιμότητα και μέσω αυτής μπορείς να ενεργοποιήσεις/ απενεργοποιήσεις λειτουργίες και συστήματα υποβοήθησης, αναλόγως το στιλ οδήγησης και τις προτιμήσεις σου.

Μιλώντας για ηλεκτρονικά συστήματα, το Arona έρχεται με όλα τα προηγμένα που προβλέπει η Ε.Ε. και μάλιστα δεν τα διαθέτει σε ενοχλητικό βαθμό. Εξάλλου, τα 5 αστέρια στην ασφάλεια που έχει λάβει από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP μιλούν από μόνα τους.

Advertisement

Στην έκδοση εξοπλισμού FR που είχαμε στα χέρια μας, το SEAT Arona εφοδιάζεται με τον 1.000άρη turbo με τα 115 άλογα, ο οποίος συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Στις εισαγωγικές εκδόσεις, θα βρείτε τον ίδιο κινητήρα, αλλά με απόδοση 95 ίππων και 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Οι διαφορές είναι μικρές στην τιμή, αν και η εισαγωγική έκδοση δεν είναι απαγορευτική. Ειδικά από τη στιγμή που έχει αποδειχθεί πως πολλοί βολεύονται και με τα 95 άλογα και το 5άρι κιβώτιο, ακόμα και αν οι μετακινήσεις τους δεν είναι μόνο «σπίτι-δουλειά, δουλειά-σπίτι».

Προσωπικά, με εντυπωσίασε η παραμετροποίηση της απόκρισης του turbo τρικύλινδρου, καθώς το Arona FR διαθέτει και προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport και Individual.

Advertisement

Μετά από κάποιο διάστημα, λογικό είναι το τελευταίο να αποτελεί μόνιμη επιλογή, αφού σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του μοτέρ, μέχρι και τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control, με το αυτοκίνητο τελικά να προσαρμόζεται στον τρόπο οδήγησής σου.

Στο δρόμο, το compact SUV της SEAT συμπεριφέρεται ουδέτερα. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει μεγάλες διαδρομές και λειτουργεί πολύ ικανοποιητικά, αποσβένοντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Συνολικά, το Arona είναι ένα άνετο και οδηγικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο, τόσο για κάθε μέρα, όσο και για εξορμήσεις.

Στην εποχή, λοιπόν, όπου οι οθόνες αντικαθιστούν τα ταμπλό, το οδηγικό ενδιαφέρον είναι μικρό και ένα καλό SUV ξεκινάει από τα 25-30 χιλιάρικα, το SEAT Arona με τον σπορτίφ χαρακτήρα, την πρακτικότητα και τιμή εκκίνησης τις 19.450 ευρώ, μπορεί να μην είναι πια αφανής ήρωας, αλλά αυτός που χρειαζόσουν και σχεδόν είχες ξεχάσει πως υπάρχει.