Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Σχέδιο-σοκ της κυβέρνησης! Ανανέωση στόλου με… καθορισμό ορίων ηλικίας

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Παραδόθηκε και τίθεται σε εφαρμογή το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με ορίζοντα 20ετίας.

Λίγες ημέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές παρουσιάστηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του ΥΜΕ κ. Βούρδα  το τελικό Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών το οποίο έχει ορίζοντα 20ετίας!

Ωστόσο στη συνοπτική παρουσίαση του τελικού σχεδίου το υπουργείο Μεταφορών κάνει λόγο για ανανέωση του στόλου των οχημάτων κάνοντας λόγο μάλιστα για «Καθορισμό ορίων Ηλικίας»!

Με λίγα λόγια η απερχόμενη κυβέρνηση θέλει να θεσπίσει χαρτάτσι στα παλιά αυτοκίνητα μέσω της θέσπισης ορίων ηλικίας αναγκάζοντας με αυτό τον τρόπο τους ιδιοκτήτες τους να τα πετάξουν χωρίς ωστόσο να μπορούν να αποκτήσουν κάποιο νεώτερο με επιδότηση!

Με αυτό τον ευφάνταστο τρόπο η απερχόμενη διοίκηση του υπουργείου Μεταφορών εκτιμά πως θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, τα τροχαία ατυχήματα και θα αυξήσει ανάλογα την κίνηση προς τους σιδηροδρόμους.

Τώρα το γεγονός ότι θα μείνουν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων χωρίς μεταφορικό μέσο μάλλον δεν απασχολεί τα κυβερνητικά στελέχη και όπως φαίνεται τους οδηγούν προς τα λεωφορεία και τα τρένα.

Επίσης το γεγονός πως καθυστερούν να περάσουν τα λεωφορεία και τα τρένα από τις στάσεις επίσης φαίνεται ότι δεν τους απασχολεί καθώς εκείνοι δεν μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά με τις πολυτελείς λιμουζίνες των Υπουργείων τους…

Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο του ΥΜΕ αν υιοθετηθεί πλήρως το σχέδιο τους τότε το 2037 ένα σημαντικό ποσοστό της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο θα έχει εκτραπεί στους σιδηροδρόμους αλλά και τα λεωφορεία.

Τα στελέχη του ΥΜΕ εκτιμούν πως θα καταγραφεί μείωση 12% της οδικής κυκλοφορίας ενώ το 20% της κίνησης των λεωφορείων θα εκτραπεί σε άλλα Μέσα Μεταφοράς.

Επίσης προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 44% το επιβατικό έργο στους σιδηροδρόμους.

Παράλληλα όλα τα παραπάνω θα προκαλέσουν την εξοικονόμηση χρόνου σε ποσοστό 9% στα ΙΧ και 20% στα φορτηγά γεγονός που θα επιφέρει την εξοικονόμηση 8,9 δισ. ευρώ.

Η μείωση του κόστους χρήσης των οχημάτων θα προκελέσει εξοικονόμηση 1,5 δισ. ευρώ ενώ η μείωση των οδικών ατυχημάτων θα προκαλέσει εξοικονόμηση 7,5 δισ. ευρώ.

Με αφορμή την ολοκλήρωση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε ότι: «H Ελλάδα αποκτά επιτέλους Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αποκτά ολοκληρωμένο σχεδιασμό που υπηρετεί τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της χώρας μας.»

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε την συνοπτική παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.

Δημοφιλή στο Protothema.gr