Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Renault Sport: Τα 5 κορυφαία της μοντέλα

Ελλάδα 19:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Renault Sport: Τα 5 κορυφαία της μοντέλα

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Renault Sport: Τα 5 κορυφαία της μοντέλα

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Μπορεί το τμήμα επιδόσεων της Renault να μην είναι τόσο δημοφιλές όσο το M της BMW ή το AMG της Mercedes, ωστόσο έχει και αυτό γράψει ιστορία με χρυσά γράμματα στην αυτοκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Το τμήμα Renault Sport Technologies του Ομίλου Renault ιδρύθηκε το 1976, όταν και αντικατέστησε την Alpine στις κατηγορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού που συμμετείχε η εταιρεία.

Υπό αυτήν την ονομασία, η Renault καταξιώθηκε τη δεκαετία του ’90 στη Formula 1, κατακτώντας έξι σερί πρωταθλήματα κατασκευαστών με τη Williams. Έκτοτε, παραμένει στην κορωνίδα του motorsport, ενώ έχει συμμετάσχει σε αγώνες ράλλυ και πιο πρόσφατα στη Formula E.

Δεν ήταν όμως μόνο ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Η Renault Sport έγραψε τη δική της ιστορία στην αυτοκίνητο, κατασκευάζοντας μοντέλα παραγωγής που σημείωσαν επιδόσεις-ρεκόρ και θα άφηναν το όνομά τους για πάντα χαραγμένο.

Advertisement
Advertisement

Το newsauto ξεχώρισε λοιπόν τα 5 κορυφαία αυτής της μικρής και ξεχωριστής λίστας και σας τα παρουσιάζει.

Renault 5 Turbo

Ένα από τα πρώτα και πιο εντυπωσιακά μοντέλα της Renault Sport ήταν το 5 Turbo. Η σπέσιαλ αυτή έκδοση αφορούσε ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο που είχε αντικαταστήσει την εμπρός κίνηση του αρχικού μοντέλου με πίσω κίνηση και διέθετε έναν τετρακύλινδρο εν σειρά με 160 ίππους.

Αυτόματα, έγινε ένα από τα πιο επιβλητικά hot-hatch εκείνης της εποχής. Σε τέσσερα χρόνια παραγωγής, κατασκευάστηκαν 4.987 μονάδες και όσα έχουν επιβιώσει μέχρι και σήμερα, κοστίζουν πάνω από 90.000 ευρώ.

Renault Sport Spider

Advertisement

Με το τέλος του R5 Turbo, το τμήμα Renault Sport έκανε ένα μεγάλο διάλειμμα, πριν ξεκινήσει πάλι τη δεκαετία του ’90 ένα νέο πρότζεκτ.

Το 1995, παρουσίασε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το Spider, ένα roadster με πολύ ελαφρύ, αλουμινένιο σασί με συνολικό βάρος στα 952 κιλά.

Advertisement

Το κινητήριο σύνολο αφορούσε έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο με 150 ίππους που βρισκόταν μεταξύ του συνεπιβάτη και του πίσω άξονα.

Η μεγάλη του ιδιαιτερότητα ήταν πως αποτελούσε ένα πρότζεκτ που η Renault Sport ξεκίνησε από το μηδέν και είχε την επωνυμία της στο επίσημο όνομά του.

Το Spider παραγόταν μεταξύ 1996 και 1999 και συνολικά 1.640 μονάδες βγήκαν από το εργοστάσιο.

Renault Sport Clio V6

Advertisement

Το 1999, η Renault Sport άρχισε να εξελίσσει τον αντικαταστάτη του Spider. Το 2001, αποφάσισε να μετατρέψει ένα αγωνιστικό Clio σε πολιτικό μοντέλο παραγωγής και ιδού το Renault Sport Clio.

Όπως και το αγωνιστικό, έτσι και το πολιτικό Clio, ήταν κεντρομήχανο με έναν 24βάλβιδο V6 στην «πλάτη» ο οποίος προερχόταν από τον Όμιλο Peugeot-Citroen και απέδιδε 230 ίππους.

Έτσι, το Clio ολοκλήρωνε τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα με την τελική του να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Η παραγωγή του ξεκίνησε το 2001 και τελείωσε το 2005, με την τελευταία γενιά που βασίστηκε στο facelift (από 2003 και μετά) να είναι ισχυρότερη κατά 80 ίππους.

Renault Megane RS R26.R

Από το 2004 και μετά, η Renault Sport είχε αρχίσει την εξέλιξη μίας σπορ έκδοσης για τη δεύτερη γενιά του 3θυρου Megane. Τέσσερα χρόνια μετά, παρουσιάστηκε επίσημα.

Η ονομασία που δόθηκε στη σπέσιαλ έκδοση ήταν R26.R και αφορούσε ένα πολιτικό hot-hatch που είχε πολλά στοιχεία αυτοκινήτου πίστας. Αποτέλεσε φόρο τιμή στο μονοθέσιο της F1, την R26 που κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2006.

Διέθετε έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο turbo των 230 ίππων και το σασί του ήταν σημαντικά αναβαθμισμένο συγκριτικά με το αρχικό μοντέλο.

Επίσης, ήταν κατά 123 κιλά ελαφρύτερο, διότι είχαν αφαιρεθεί πολλά πρακτικά μέσα, όπως ραδιόφωνο/CD player, πίσω καθίσματα, κάθισμα συνεπιβάτη, φώτα ομίχλης και πολλά ακόμα που θεωρούνταν αχρείαστα για την πίστα.

Επιπλέον, είχε πολύ πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, καπό από κάρμπον, νέα πίσω αεροτομή, νέες ζάντες, μπάκετ καθίσματα Sabelt και προαιρετικά ένα roll cage.

Μόλις 450 μονάδες κατασκευάστηκαν, μία εκ των οποίων έθεσε νέο ρεκόρ στο Nurburgring Nordschleife, στα 8:17. Το ταχύτερο πέρασμα από προσθιοκίνητο μοντέλο παραγωγής εκείνης της εποχής.

Renault Megane RS Trophy-R

Η πιο εντυπωσιακή έκδοση του Megane ήρθε τελικά το 2014, που η Renault Sport ήταν αποφασισμένη να επανακτήσει το ρεκόρ στο Nurburgring.

Το Trophy-R βασίστηκε στην τρίτη γενιά του Megane και είχε έναν τετρακύλινδρο turbo με 273 ίππους και πολλά ξεχωριστά χαρακτηριστικά.

Μερικά από αυτά ήταν η εξάτμιση τιτανίου της Acrapovic, οι αναρτήσεις της Ohlins, οι μεγαλύτερες δισκόπλακες φρένων, οι 19 ιντσών τροχοί Speedline Turini και τα μπάκετ καθίσματα Recaro.

Όπως και το R26.R, ήταν πολύ ελαφρύτερο από το αρχικό Megane, λόγω του ότι είχαν αφαιρεθεί διάφορα αχρείαστα μέσα.

Έτσι, το Renault Megane RS Trophy-R κατόρθωσε να σημειώσει νέο ρεκόρ στο Nurburgring Nordschleife στα 7:54, κατακτώντας συνεπώς ξανά το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο.

Μόλις 500 μονάδες κατασκευάστηκαν και το hot-hatch κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ πίστας και σε άλλα σιρκουί, όπως το Spa και η Suzuka.