Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρωτοχρονιά με… ΚΤΕΟ για “γουρούνες”, τρίκυκλα, τετράτροχα οχήματα!

Ελλάδα 13:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρωτοχρονιά με… ΚΤΕΟ για “γουρούνες”, τρίκυκλα, τετράτροχα οχήματα!

ΝΕΑ

Πρωτοχρονιά με… ΚΤΕΟ για “γουρούνες”, τρίκυκλα, τετράτροχα οχήματα!

ΝΕΑ

Οι κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών θα πρέπει να αναρτήσουν πρόγραμμα πρόσκλησης ελέγχου του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Από ΚΤΕΟ θα πρέπει να περνούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2022 όλα τα τρίκυκλα, τετράτροχα (γουρούνες) ή μικρά αυτοκινητάκια με κινητήρες άνω των 125 κ.εκ. σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μάλιστα στην σχετική απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος ξεκαθαρίζεται η διαδικασία ελέγχου των παραπάνω οχημάτων αλλά και η συχνότητά τους.

Advertisement
Advertisement

Ο πρώτος τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιείται τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη ταξινόμησή τους και κατόπιν ο περιοδικός έλεγχος έχει οριστεί ανά διετία, όπως ακριβώς συμβαίνει και στα αυτοκίνητα.

Η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναγράφει ότι: «Αναφορικά με τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων του θέματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις (α) και (β) σχετ. αποφάσεις σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1) Ο τεχνικός έλεγχος δίκυκλων μοτοσυκλετών με πλευρικό κάνιστρο (κατηγορία L4e), τρίκυκλων με συμμετρικούς εμπρόσθιους ή οπίσθιους τροχούς (κατηγορία L5e) και τετράκυκλων οχημάτων (κατηγορία L7e), με κυβισμό κινητήρα άνω των 125 cm3, ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2022. Για την διευκόλυνσή σας παρατίθεται ο παρακάτω πίνακας, στον οποίο μεταξύ άλλων, φαίνεται η κωδικοποίηση των συγκεκριμένων κατηγοριών οχημάτων.

Advertisement

2) Τα οχήματα υποβάλλονται σε πρώτο τεχνικό έλεγχο τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησής τους και στη συνέχεια ανά διετία. Ο ελάχιστος χρόνος διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου των οχημάτων των παραπάνω κατηγοριών, είναι ίδιος με αυτόν των δίκυκλων μοτοσυκλετών (L3e) που ορίζεται στη (β) σχετ. απόφαση, ήτοι 12 λεπτά.

Advertisement

3) Με απόφαση του Περιφερειάρχη ή του οικείου Αντιπεριφερειάρχη, καταρτίζεται πρόγραμμα πρόσκλησης για τεχνικό έλεγχο των κυκλοφορούντων στην Περιφερειακή Ενότητα οχημάτων, με κριτήρια τον αριθμό των εγγεγραμμένων οχημάτων, την παλαιότητά τους, την υπάρχουσα υποδομή και τη δυναμικότητα των λειτουργούντων ΚΤΕΟ της Περιφερειακής Ενότητας.

4) Ο έλεγχος των προαναφερόμενων οχημάτων διενεργείται σε ΚΤΕΟ που διαθέτουν γραμμή ελέγχου ΜΟΤΟ, με επαρκή χώρο για την αξιολόγηση των οχημάτων, που διαθέτει γραμμή ελέγχου επαρκούς μεγέθους με ανυψωτήρα και διάταξη ελέγχου της πέδησης με στροφείς (φρενόμετρα), για την μέτρηση-απεικόνιση καταγραφή των δυνάμεων πέδησης.

Συνεπώς αυτά πρέπει να εξοπλιστούν με τον απαραίτητο εξοπλισμό που περιγράφεται στο Παράρτημα III της (α) σχετ. κ.υ.α. και να εφοδιαστούν με την προβλεπόμενη αναγγελία νόμιμης λειτουργίας ΙΚΤΕΟ λόγω μεταβολής των στοιχείων εγκατάστασης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. οικ. 26640/2298/2014 (Β΄1302) κ.υ.α. «Απλούστευση και ένταξη διαδικασιών αρμοδιότητας των τομέων μεταφορών και επικοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο σύστημα των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης (Ε.Κ.Ε.)» και στην υπ’ αριθμ. Φ50/48597/5875/2009 (Β΄ 1975) υ.α. «Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ)», όπως ισχύει.

Advertisement

5) Οι τομείς, τα σημεία και οι μέθοδοι ελέγχου, καθορίζονται στον Πίνακα του Παραρτήματος II της (β) σχετ. απόφασης.

6) Επιπρόσθετα εφαρμόζονται και τα κάτωθι σημεία ελέγχου σύμφωνα με το Παράρτημα I της (α) σχετ. απόφασης:

Επιδόσεις του κύριου συστήματος πέδησης

Κατά τη δοκιμή σε φρενόμετρο ή σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης, κατά τη δοκιμή σε οδό, αυξάνοντας σταδιακά την πέδηση μέχρι τη μέγιστη δύναμη.

Η έλλειψη πέδησης σε έναν ή περισσότερους τροχούς, η δύναμη πέδησης σε οποιοδήποτε τροχό είναι μικρότερη από το 50% της μέγιστης δύναμης που καταγράφεται σε άλλο τροχό του ιδίου άξονα στη περίπτωση διευθυντηρίων αξόνων, κ.ά. αποτελούν αιτίες αποτυχίας του ελέγχου.

7) Για τον έλεγχο των εκπεμπόμενων καυσαερίων των προαναφερόμενων οχημάτων:

α) Για κινητήρες επιβαλλόμενης ανάφλεξης [Σημείο ελέγχου 9104 του Παραρτήματος II της (β) σχετ. απόφασης], διενεργείται βάσει των ορίων που καθορίζονται στην υπ’ αριθμ. Φ1/31571/3756/2009 (Β΄ 1189) υ.α. «Καθορισμός μεθόδου μέτρησης και ορίων εκπομπής του μονοξειδίου του άνθρακα (CO) στα καυσαέρια των μοτοσυκλετών και των τρίτροχων οχημάτων με κινητήρα επιβαλλόμενης ανάφλεξης»

β) Για κινητήρες με συμπίεση [σημείο ελέγχου 8.2.2.2.b του Παραρτήματος I της (β) σχετ. απόφασης] διενεργείται βάσει των ορίων που καθορίζονται στο Παράρτημα I της (β) σχετ. απόφασης.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλλάζει ο έλεγχος των κοτσαδόρων στα ΚΤΕΟ
Αποκάλυψη για ΚΤΕΟ: Σε 1,66 εκατ. ελέγχους κόπηκαν μόλις 21 αυτοκίνητα!
ΚΤΕΟ: Στο στόχαστρο τα diesel και τα γυρισμένα χιλιόμετρα