Πρώτη επαφή με το νέο Toyota Aygo X HEV
ΔΟΚΙΜΕΣ
Να λοιπόν, που η Toyota όχι μόνο δεν βάζει τελεία στο γνωστό μας Aygo X, αλλά πλέον, το μετατρέπει στο πρώτο πλήρως υβριδικό μικρό αυτοκίνητο του segment A, δημιουργώντας προσμονές. Στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη του χρόνου.
Το μωρό της Toyota περνά σε μια νέα φάση, η οποία αναμένεται να προσελκύσει εκ νέου πολύ κοινό. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς υβριδικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο μάλιστα αξιοποιεί αυτούσια τα μηχανικά μέρη και το σύγχρονο ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα των μεγαλύτερων Yaris HEV και Yaris Cross HEV.
WHAT CAR

Με 116 ίππους και αυτόματο κιβώτιο τύπου e-CVT, το Aygo X HEV γεννά προσδοκίες ως προς τις απτές δυνατότητες του στο δρόμο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, με αφορμή την στατική παρουσίαση του νέου μοντέλου, στην οποία παρευρεθήκαμε πριν από λίγες μέρες στις Βρυξέλλες.

Η πρώτη οπτική επαφή μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί, με τον “μπόμπιρα” της Toyota να θυμίζει αρκετά στην πρόσθια όψη το… Lexus LBX! Νέα φωτιστικά, νέα (κλειστή) μάσκα και παράλληλα μεγαλύτερο καπό, προκειμένου να χωρέσει το μεγαλύτερο ατμοσφαιρικό υβριδικό σύνολο βενζίνης των 1,5 λίτρων. Στο προφίλ αλλά και πίσω, οπτικές διαφορές δεν υφίστανται σε σχέση με το Aygo X που ξέρουμε τα τελευταία χρόνια, ναι αυτό που έχει κερδίσει την έμπρακτη εκτίμηση του (εμπορικού) κοινού. Περισσότερες από 287.000 μονάδες έχουν πωληθεί από τότε που κυκλοφόρησε στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2022.

Το νέο Aygo X επιστρατεύει την υβριδική τεχνολογία της εταιρίας. Διαθέτει περισσότερη ισχύ και ταχύτερη επιτάχυνση που το βοηθούν να ξεγλιστρά ευκολότερα στην πόλη και γύρω από αυτή. Το μωρό της Toyota, αφήνει μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, χάρη στον αποδοτικό κινητήρα, τις βελτιώσεις στην παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Ο νέος κινητήρας, αντικαθιστά πλήρως τον βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου του προκατόχου του. Προκειμένου να φιλοξενήσει τα υβριδικά εξαρτήματα, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο μεταξόνιο 2.430 mm αλλά και τον χώρο αποσκευών των 231 λίτρων με τον προκάτοχό του, απαιτήθηκαν κάποιες νέες προσαρμογές. Προκειμένου να χωρέσει το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο μπροστινός πρόβολος έχει επεκταθεί κατά 76 χιλιοστά, κάτι που επιτεύχθηκε μέσω προσεκτικής βελτιστοποίησης της χωροταξίας, διατηρώντας παράλληλα τις αναλογίες του Aygo X.

Για πρώτη φορά σε ένα υβριδικό Toyota, οι δύο στοίβες κυψελών μπαταριών τοποθετούνται η μία δίπλα στην άλλη κατά μήκος του πλάτους του πατώματος σε διαμήκη διάταξη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Άλλα υβριδικά της φίρμας χρησιμοποιούν παράλληλη διαμόρφωση, η οποία απαιτεί περισσότερο χώρο κατά μήκος. Η έξυπνη χρήση του διαθέσιμου χώρου βλέπει επίσης την βοηθητική μπαταρία να μετακινείται κάτω από τον χώρο αποσκευών, χωρίς να επηρεάζεται η χωρητικότητα αποθήκευσης.

Τα οφέλη του πλήρως υβριδικού συστήματος αποτυπώνονται ευθέως και στις χαμηλές εκπομπές (CO2 86 g/km). Αυτό διασφαλίζει ότι το Aygo X HEV ανταποκρίνεται στην πρόκληση των ζωνών χαμηλών εκπομπών, ενώ η βελτιωμένη ισχύς “ανοίγει” έναν κόσμο περιπέτειας, κάνοντας τις μεγαλύτερες διαδρομές πιο άνετες και χωρίς άγχος.
Η συνολική ισχύς του συστήματος αυξάνεται κατά 44 ίππους σε σύγκριση με την προηγούμενη μη υβριδική έκδοση, φτάνοντας τους 116 ίππους και προσδίδοντας στο Aygo X την ευελιξία και τις επιδόσεις που επιθυμείς (0-100 km/h σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα). Πατά στην πλατφόρμα GA-B της Toyota (TNGA), ενώ, η χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους και εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα. Η ακτίνα στροφής των 4,7 μέτρων είναι ιδανική για ελιγμούς ακόμη και σε περιορισμένους χώρους.

Τώρα, εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις και τις χαμηλότερες εκπομπές, το τελευταίο Aygo X θα είναι πλέον πιο αθόρυβο και πιο ομαλό στην οδήγηση, χάρη στα νέα εξαρτήματα απόσβεσης θορύβου. Οι σιγαστήρες του ταμπλό, η μόνωση του καπό και το κάλυμμα του κάτω μέρους του κινητήρα, τα παχύτερα τζάμια των παραθύρων και η πρόσθετη ηχομόνωση σε όλο το αμάξωμα, σε συνδυασμό με ένα αναβαθμισμένο σύστημα εξάτμισης, δημιουργούν νέα (πιο ήσυχα) δεδομένα για τους επιβάτες του μικρού Toyota.
Το νέο Aygo X επωφελείται επίσης και από το ολοκληρωμένο πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, ως αποτέλεσμα της χρήσης της τεχνολογικής ομπρέλας Toyota Safety Sense. Αυτή περιλαμβάνει βελτιωμένο σύστημα προ-σύγκρουσης, υποβοήθηση παρακολούθησης λωρίδας και υποβοήθηση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, καθώς και νέο σύστημα ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης και προληπτική υποβοήθηση οδηγού. Μάλιστα, για πρώτη φορά σε ένα Aygo X, το πακέτο Toyota Safety Sense επωφελείται από ενημερώσεις “over the air”.

Τέλος, εννοείται πως υπάρχει και έκδοση GR Sport, η οποία υιοθετεί εντυπωσιακή διχρωμία εξωτερικά και ανάλογες πικάντικες λεπτομέρειες στο εσωτερικό και κυρίως, σπορ ανάρτηση, ούτως ώστε, εάν το επιθυμείς, μπορείς να παριστάνεις τον… πρωταγωνιστή του “Ληστεία αλά Ιταλικά”, στα στενά σοκάκια της πρωτεύουσας.

Αναμένουμε λοιπόν με αγωνία, αφενός να οδηγήσουμε σε λίγους μήνες το υβριδικό Aygo X, αφετέρου, να σας μεταφέρουμε τις ολοκληρωμένες εντυπώσεις μας…
