Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο «μετράει» το σκάνδαλο με τις μετρήσεις;

Ελλάδα 17:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο «μετράει» το σκάνδαλο με τις μετρήσεις;

ΝΕΑ

Πόσο «μετράει» το σκάνδαλο με τις μετρήσεις;

ΝΕΑ

Το σκάνδαλο με τον όμιλο Volkswagen (ενδεχομένως να μάθουμε και για άλλες εταιρίες) σχετικά με την παραποίηση των μετρήσεων εκπομπών ρύπων, αναδεικνύει ένα σοβαρό θέμα: τον κύκλο NEDC!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (carotog@gmail.com)

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: δεν χωρά αμφιβολία πως το σκάνδαλο είναι σκάνδαλο τεραστίων διαστάσεων και ένα από τα μεγαλύτερα που έχει συμβεί στην αυτοκινητοβιομηχανία… από την μεγαλύτερη του κόσμου (σύμφωνα με τις στατιστικές, όμιλος Volkswagen θα ξεπεράσει την Toyota το 2015). Μάλιστα, η παραποίηση της εκπομπής ρύπων έγινε με τόσο ζαβολιάρικο τρόπο που θα μπορούσε να πει κανείς πως θυμίζει ελληνική πονηριά. Λέτε για αυτό να συσχέτισαν τα media την άτυχη Άννα Στεφανοπούλου; Φυσικά και αστειεύομαι… Όχι όμως και οι Γερμανοί του VW Group, οι οποίοι γνώριζαν το πρόβλημα εδώ και καιρό και έχουν ήδη κρατήσει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ για τις κυρώσεις που έπονται, σύμφωνα με το Spiegel.

NEDC-VW-SCANDAL (1)Πολλά έχουν γραφεί για τον ντίζελ 2.0 TDI της σειράς EA189 με ημερομηνία παραγωγής 2008-2013, καθώς και για όποια μοντέλα έχει τοποθετηθεί. Ακόμη τα μετράνε στην VW (περίπου στα 10 εκ. μοντέλα βγαίνουν μαζί με τον επίσης πειραγμένο 1.6 TDI), η οποία παραποίησε το λογισμικό του κινητήρα ώστε να γνωρίζει πότε περνά από… εξετάσεις. Για αυτό το λόγο δεν πρέπει ο ιδιοκτήτης ενός «ύποπτου» μοντέλου με τον εν λόγω κινητήρα να ανησυχεί στο ελάχιστο. Αρκετά όμως, δεν θα ήθελα να σας κουράσω με ένα θέμα, το οποίο ξαφνικά αναδεικνύεται και από την… κουτσή Μαρία. Ο λόγος; Το θέμα πουλάει από μόνο του…

Advertisement
Advertisement

NEDC-VW-SCANDAL (2)Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι πως το σκάνδαλο μπορεί να βγει και σε καλό για τον καταναλωτή. Με την έννοια ενός κινήτρου ώστε η Ε.Ε. να επισπεύσει την αλλαγή μέτρησης του παρωχημένου πλέον κύκλου μέτρησης NEDC που γίνεται σε εργαστήρια και πάγκους. Για αυτό το λόγο π.χ. η κατανάλωση που βλέπετε να δίνει ο κατασκευαστής δεν πετυχαίνεται ποτέ, επειδή προκύπτει από ένα μοντέλο προσομοίωσης στα εργαστήρια. Θα μπορούσε να ισχύει για flat χώρες, όπως η Ολλανδία. Για την Ελλάδα με το έντονο ανάγλυφο, σε καμία περίπτωση…

NEDC-VW-SCANDAL (3)Έτσι, ο κύκλος NEDC (New European Driving Cycle), κάθε άλλος παρά «νέος» είναι και μπάζει από παντού, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες κίνησης και το μόνο που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να βρίσκουν «παραθυράκια» προσαρμογής των νέων τους μοντέλων ώστε να πετυχαίνουν την μικρότερη δυνατή τιμή κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων (ακόμη και να… κλέβουν!). Μάλιστα, το downsizing και τα ηλεκτροϋβριδικά ταιριάζουν γάντι στον αναξιόπιστο πλέον κύκλο NEDC με την E.E. να έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και να δρομολογεί νέα διαδικασία μέτρησης των νέων μοντέλων. Ε, καιρός είναι να αλλάξει κάτι που ισχύει από το 1996!