Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο χρεώνει η Mercedes για να “ξεκλειδώσει” την τετραδιεύθυνση της EQS;

Ελλάδα 4:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο χρεώνει η Mercedes για να “ξεκλειδώσει” την τετραδιεύθυνση της EQS;

ΝΕΑ

Πόσο χρεώνει η Mercedes για να “ξεκλειδώσει” την τετραδιεύθυνση της EQS;

ΝΕΑ

To… συνδρομητικό αυτοκίνητο γίνεται σιγά-σιγά πραγματικότητα, με πρόσφατο παράδειγμα τη νέα EQS στην οποία η Mercedes-Benz μπορεί να “ξεκλειδώσει” το δεύτερο και πιο εξελιγμένο στάδιο της τετραδιεύθυνσης που ήδη υπάρχει εγκατεστημένη.

Advertisement
Advertisement

Ζούμε στην εποχή των μεγάλων αλλαγών και των νέων δεδομένων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Και αν τα φώτα της δημοσιότητας έχουν πέσει πάνω στην ηλεκτροκίνηση ή την αυτόνομη οδήγηση και την ψηφιακή επανάσταση, υπάρχει ένας ακόμα τομέας που βρίσκεται σε εξέλιξη και ο οποίος θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις.

Ο λόγος για τη νέα τάση των εταιριών να χρεώνουν με έξτρα πληρωμή κάποιες δυνατότητες που ήδη έχουν εγκαταστήσει πάνω στα αυτοκίνητά τους, τα οποία πλέον αντιμετωπίζονται ως ηλεκτρονικές συσκευές όπου το κάθε update ή ένα επιπλέον οδηγικό “plug-in” έχει και το ανάλογο κόστος.

Η πιο πρόσφατη είσοδος σ’ αυτό τη νέα αντίληψη για την αυτοκίνηση μας έρχεται από την Mercedes-Benz και αφορά την ηλεκτρική της ναυαρχίδα, την EQS. Το μοντέλο αυτό, όπως και η S-Class διαθέτει από το εργοστάσιο μία πολύ εξελιγμένη τετραδιεύθυνση, η οποία χρησιμοποιεί ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά συστήματα για να εξασφαλίζει αμεσότητα στην οδική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες και ευελιξία στις μανούβρες στις μικρές ταχύτητες.

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο στάδιο αυτής της τετραδιεύθυνσης επιτρέπει ελευθερία κινήσεων των πίσω τροχών κατά 4,5 μοίρες, άλλοτε προς την κατεύθυνση της κίνησης (στις υψηλές ταχύτητες) και άλλοτε αντίθετα με την κατεύθυνση της κίνησης (για ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες και μέχρι 60 χλμ/ώρα).

Υπάρχει όμως και η επιπλέον δυνατότητα η γωνία αυτή να αυξηθεί έως και τις 10 μοίρες, κάτι που κάνει την λειτουργία αυτής της τετραδιεύθυνσης ακόμα πιο εντυπωσιακή (για παράδειγμα ο κύκλος στροφής είναι μόλις στα 10,9 μέτρα, αριθμός απίστευτος για αυτοκίνητο στα σχεδόν 5,5 μέτρα).

Advertisement

Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι το σύστημα είναι ήδη εγκατεστημένο και λειτουργικό από το εργοστάσιο. Και σε κάποιες αγορές του κόσμου, όπως στις ΗΠΑ, θα προσφέρεται δωρεάν. Στην Γερμανία όμως η εταιρία έχει αποφασίσει να χρεώνει με ετήσια συνδρομή όποιον θέλει να ξεκλειδώσει το δεύτερο στάδιο της προηγμένης αυτής τετραδιεύθυνσης.

Συγκεκριμένα, η εταιρία ζητά 489 ευρώ για συνδρομή ενός έτους ενώ για συνδρομή τριών ετών υπάρχει έκπτωση 300 ευρώ, φθάνοντας στα 1.169 ευρώ. Χρήματα τα οποία, υπενθυμίζουμε, θα πληρώνονται για ένα σύστημα το οποίο ήδη υπάρχει εγκατεστημένο στο αυτοκίνητο από το εργοστάσιο.

Advertisement

Το θέμα εδώ προφανώς και δεν είναι το χρηματικό ποσό, μιας και για όσους έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν μία EQS η ετήσια συνδρομή αντιστοιχεί σε ένα καλό μπουκάλι κρασί σε κάποια βραδινή έξοδό τους. Το θέμα που εγείρεται και αφορά όλο και περισσότερους καταναλωτές είναι αν αυτή η πρακτική έχει κάποιο νόημα, ιδίως όταν δεν μιλάμε για κάποιο over the air update ενός ηλεκτρονικού συστήματος, αλλά για βασικό κομμάτι του μηχανολογικού hardware του αυτοκινήτου.

Η απάντηση πάντως έχει ήδη δοθεί από πολλές εταιρίες η οποίες έχουν μπει ήδη σ’ αυτή τη νέα φιλοσοφία πώλησης των αυτοκινήτων της. Εταιρίες όπως η Tesla έχει εδώ και καιρό πρωτοπορήσει και σ’ αυτόν τον τομέα με το Autopilot ενώ και το γκρουπ VW έχει μπει στην ond demand χρέωση κάποιων επιμέρους τεχνολογιών και συστημάτων των αυτοκινήτων της. Mάλιστα η VW μελετά το γεγονός να χρεώνει έως και 7 ευρώ την ώρα για την χρήση της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 όταν αυτή εφαρμοστεί στα αυτοκίνητά της.

Advertisement

Οι εταιρίες δικαιολογούν αυτή τη νέα πρακτική υποστηρίζοντας ότι το κόστος εξέλιξης κάποιων συστημάτων είναι μεγάλο και θα πρέπει να επιβαρύνει όχι όλη την παραγωγή του μοντέλου, αλλά εκείνους που το χρησιμοποιούν. Οι καταναλωτές από την άλλη, έχοντας αναπτύξει εδώ και πάνω έναν αιώνα μία διαφορετική σχέση με το αυτοκίνητο, αδυνατούν να το δουν ως μία ακόμα ηλεκτρονική συσκευή για την οποία θα πρέπει να πληρώνεις κάθε φορά επιπλέον χρήματα για να αποκτήσεις ένα App ή μία έξτρα λειτουργία.

Όπως και να έχει ζούμε σε μία εποχή που οι αλλαγές τρέχουν με ασύλληπτους ρυθμούς και μάλλον θα πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα, είτε μας αρέσουν είτε όχι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρεμιέρα της Mercedes-Benz EQS στις 15 Απριλίου με μπαταρία έως 108 kWh
Έτσι θα είναι το εσωτερικό της Mercedes-Benz EQS (video)
Μία Mercedes-Benz EQS σε XL έκδοση