Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο χάνει μία μπαταρία μετά από 670.000 χιλιόμετρα;

Ελλάδα 9:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο χάνει μία μπαταρία μετά από 670.000 χιλιόμετρα;

ΝΕΑ

Πολλά ακούγονται για την πτώση της απόδοσης των μπαταριών. Όμως η Hyundai αποδεικνύει ότι η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.

Advertisement
Advertisement

Ένα Hyundai Ioniq 5 στη Νότια Κορέα διένυσε περισσότερα από 670.000 χιλιόμετρα και εξακολουθεί να λειτουργεί αξιόπιστα, με την μπαταρία του να διατηρεί 88% της αρχικής χωρητικότητας μετά από 580.000 χιλιόμετρα.

Ο ιδιοκτήτης του, ο Lee Young-Heum, εργαζόταν ως πωλητής και χρησιμοποιούσε το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο εντατικά επί σχεδόν τρία χρόνια.

Η Hyundai παρακολούθησε την πορεία του οχήματος μέσω του ερευνητικού της ινστιτούτου και, εντυπωσιασμένη από την κατάσταση της μπαταρίας, αντικατέστησε δωρεάν την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα για ερευνητικούς σκοπούς.

Advertisement
Advertisement

Παρά τη συνεχή χρήση ταχυφόρτισης -γνωστή για την επιβάρυνση που προκαλεί στις μπαταρίες– η πτώση της απόδοσής της ήταν εντυπωσιακά περιορισμένη.

Ο Lee δήλωσε πως, σε αντίθεση με τα θερμικά αυτοκίνητα που οδηγούσε παλαιότερα και απαιτούσαν αλλαγή λαδιών κάθε 15 μέρες και συνεχή αντικατάσταση εξαρτημάτων, το Ioniq 5 χρειαζόταν μόνο βασικά αναλώσιμα.

Σύμφωνα με τη Hyundai, εάν οδηγούσε ένα βενζινοκίνητο Tucson, θα είχε ξοδέψει περίπου 8.000 ευρώ για συντήρηση και πάνω από 50.000 ευρώ για καύσιμα.

Advertisement

Με το Ioniq 5, το κόστος συντήρησης ήταν μόλις 950 ευρώ και το κόστος φόρτισης περίπου 31.650 ευρώ.

Μετά από 650.000 χιλιόμετρα, παρουσίασε το μοναδικό του πρόβλημα: αστοχία του ενσωματωμένου φορτιστή. Ωστόσο, συνεχίζει να λειτουργεί αξιόπιστα.

Advertisement