Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσα λεφτά «πέταξε» η Apple στο αποτυχημένο αυτοκίνητό της;

Ελλάδα 12:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσα λεφτά «πέταξε» η Apple στο αποτυχημένο αυτοκίνητό της;

ΝΕΑ

Πόσα λεφτά «πέταξε» η Apple στο αποτυχημένο αυτοκίνητό της;

ΝΕΑ

Η πρόσφατη ανακοίνωση της Apple για ακύρωση του προγράμματος σχετικά με το αυτοκίνητό της έφερε στην επιφάνεια ένα εξωφρενικό κόστος που πήγε στο… βρόντο.

Advertisement
Advertisement

Η Apple επένδυσε περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια στο άτυχο project “Titan” κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας λόγω έλλειψης αποφασιστικότητας ως προς την κατεύθυνσή του.

Το έργο απορρίφθηκε επίσημα νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, σηματοδοτώντας μια κολοσσιαία αποτυχία για τον τεχνολογικό γίγαντα.

Αρχικά σχεδιάστηκε ως ένα ηλεκτρικό όχημα για να ανταγωνιστεί την Tesla, αλλά αργότερα μετατόπισε την εστίασή του προς τον ανταγωνισμό με τη Waymo στον τομέα των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Παρά τη δεκαετή προσπάθεια ανάπτυξης, οι γνώστες του προγράμματος οχημάτων της Apple το περιγράφουν ως καταδικασμένο από την αρχή.

Αρχικά, ο επικεφαλής του Project Titan, Steve Zadesky, οραματιζόταν ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα για να ανταγωνιστεί την Tesla, ενώ ο επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive, πίεζε για ένα πλήρως αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι, παρόμοιο με το Waymo.

Το σχέδιο του Ive, εμπνευσμένο από το Fiat Multipla 600 και ελεγχόμενο από τη Siri, παρουσιάστηκε στον Cook το 2015. Ωστόσο, οι αλλαγές στην ηγεσία οδήγησαν σε αλλαγές στην εστίαση, με τους επόμενους ηγέτες να δίνουν έμφαση στην αυτόνομη ανάπτυξη λογισμικού.

Advertisement

Μόνο το 2021 το έργο επικεντρώθηκε εκ νέου σε ένα ηλεκτρικό όχημα υπό την ηγεσία του Κέβιν Λιντς.

Το εγχείρημα περιελάμβανε την πρόσληψη μηχανικών από εταιρείες και οργανισμούς όπως η Porsche και η NASA, ωστόσο υπέφερε από συνεχείς αλλαγές στην ηγεσία και μετατόπιση των στόχων.

Advertisement

Σε κάποια στιγμή, υπήρχαν ακόμη και συζητήσεις για την εξαγορά της Tesla, με αιχμή του δόρατος τις συζητήσεις με τον ίδιο τον Ίλον Μασκ.

Παρά τη συμμετοχή περισσότερων από 2.000 εργαζομένων, το έργο τελικά εγκαταλείφθηκε. Αν είχε υλοποιηθεί, το αυτοκίνητο της Apple θα είχε πιθανότατα μια τιμή που θα ξεπερνούσε τα 100.000 δολάρια.

Παρόλο που το όνειρο ενός αυτοκινήτου της Apple μπορεί να έχει τελειώσει, κάποια απομεινάρια του προγράμματος θα επιμείνουν.

Advertisement

Πολλά μέλη της ομάδας αναμένεται να μεταβούν στο τμήμα τεχνητής νοημοσύνης της Apple, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία τους στην τεχνητή νοημοσύνη για άλλα εγχειρήματα.

Ωστόσο, ορισμένες καινοτομίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπως μια νέα ηλιοροφή και ένα έξυπνο παρμπρίζ, μπορεί να μην φτάσουν ποτέ στους καταναλωτές.

Παρ’ όλα αυτά, η Apple παραμένει προσηλωμένη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω της ενσωμάτωσης του CarPlay, προσπαθώντας να επεκτείνει την επιρροή της σε διάφορες οθόνες.

Παρά τις αναποδιές, η παρουσία της εταιρείας στον κλάδο αναμένεται να διατηρηθεί στο άμεσο μέλλον.