Πόσα χρήματα χάνει η BMW κάθε μέρα λόγω των δασμών Τραμπ;
ΝΕΑ
Οι επιπλέον δασμοί που έχει επιβάλλει η αμερικανική κυβέρνηση στα εισαγόμενα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ κοστίζουν πολλά χρήματα στις γερμανικές εταιρείες.
Η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Ευρωπαϊκή Ένωση αποδεικνύεται ιδιαιτέρως επιζήμια για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες εξαιτίας των επιπλέον δασμών εισαγωγής.
WHAT CAR
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που δημοσίευσε η BMW, η εταιρεία χάνει καθημερινά 11,3 εκατομμύρια δολάρια εξαιτίας των εν λόγω εμπορικών φραγμών.

Το ίδιο ισχύει και για τις Mercedes-Benz και Volkswagen, οι οποίες επίσης πλήττονται από τους δασμούς 25% στις εισαγωγές των μοντέλων τους στις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι έχουν εργοστάσιά τους εκεί.
Αυτή η εξέλιξη έχει κάνει τις τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητούν επειγόντος λύση και τα στελέχη τους να βρίσκονται σε «εντατικές διαβουλεύσεις» με τον Χάουαρντ Λάτνικ, τον Αμερικανό Υπουργό Εμπορίου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, οι συνομιλίες επικεντρώνονται στην ενδεχόμενη συμφωνία για «αντιστάθμιση εξαγωγών», όπως αναφέρεται.
Βασικός παράγοντας αυτού θα είναι η διαδικασία συμψηφισμού μεταξύ των οχημάτων που εισάγονται από τη Γερμανία στις ΗΠΑ και εκείνων που εξάγονται από τις αμερικανικές εγκαταστάσεις των Γερμανών κατασκευαστών προς άλλες χώρες.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η πρόταση αυτή ενδέχεται να θεωρηθεί ελκυστική από τον Πρόεδρο Τραμπ, ο οποίος έχει επανειλημμένως εστιάσει στη μείωση των εμπορικών ελλειμμάτων των ΗΠΑ.
Προς το παρόν, οι λεπτομέρειες των συνομιλιών παραμένουν ασαφείς. Εντούτοις, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, εξετάζεται η δυνατότητα να μπορούν οι γερμανικές εταιρείες να λαμβάνουν «πιστώσεις» για τα οχήματα που εξάγουν από τις ΗΠΑ, οι οποίες θα μπορούσαν να συμψηφιστούν με τους επιβληθέντες δασμούς.
Το ενδεχόμενο σύναψης συμφωνίας εντός του Ιουνίου παραμένει ανοιχτό, ωστόσο, εικάζεται ότι θα συνοδευτεί από σημαντικές επενδύσεις στο αμερικανικό έδαφος.
Σύμφωνα με το Reuters, η συγκεκριμένη πρόταση φέρεται να παρουσιάστηκε ήδη στον Ντόναλντ Τραμπ τον περασμένο Απρίλιο, κατά τη διάρκεια συνάντησης στον Λευκό Οίκο.

Την υποστηρίζουν προβεβλημένοι πολιτικοί του Ρεπουμπλικανικού κόμματος που εκλέγονται στις νότιες πολιτείες των ΗΠΑ και γνωρίζουν πολύ καλά τη μεγάλη σημασία που έχουν για τον τόπο και για την οικονομία η ύπαρξη των εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας (BMW), στην Τασκαλούζα της Αλαμπάμας (Mercedes-Benz) και στην Τσατανούγκα του Τενεσί, (Volkswagen).
Σύμφωνα με στελέχη που γνωρίζουν λεπτομέρειες από τη διαδικασία των συνομιλιών υπάρχουν ενδείξεις συγκρατημένης αισιοδοξίας γύρω από τις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εκπρόσωπος της BMW, του μεγαλύτερου εξαγωγέα αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ βάσει όγκου, δήλωσε πως αναμένει μείωση των δασμών από τον προσεχή Ιούλιο. Μάλιστα, εξετάζεται το ενδεχόμενο ενίσχυσης της παραγωγικότητάς της στο εργοστάσιό της στο Σπάρτανμπουργκ, με πιθανή αύξηση έως και 80.000 μονάδες ετησίως μέσω πρόσθετων βαρδιών.
Από τη Mercedes-Benz, έχει ανακοινωθεί ότι από το 2027 θα προσθέσει την παραγωγή της GLC, του best-seller SUV μοντέλου της στο εργοστάσιό της στην Αλαμπάμα.
Αντίστοιχα, η Audi σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή ορισμένων μοντέλων της εντός των ΗΠΑ, διευκρινίζοντας ωστόσο πως τα συγκεκριμένα σχέδια είχαν δρομολογηθεί πριν από την περίοδο της νέας διακυβέρνησης Τραμπ και η απόφαση δεν είναι «εκβιαζόμενη» από την επιβολή των επιπλέον δασμών.