Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Πως υπολογίζονται οι δασμοί στα καινούρια ΙΧ – Αναλυτικά παραδείγματα

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Το άρθρο 4 που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση επιβεβαιώνει πλήρως το ρεπορτάζ του Newsauto.gr.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης μειώνει το κόστος εκτελωνισμού σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα καθώς όσο αυξάνεται η Αξία Λιανικής προ Φόρων τόσο υψηλότερο είναι το όφελος! Σε κάποια φθηνά μοντέλα αυτό θα «μεταφραστεί» σε πλουσιότερο εξοπλισμό ενώ όσο αυξάνει η Αξία Λιανικής προ Φόρων τόσο υψηλότερο θα είναι και το οικονομικό όφελος για τους καταναλωτές.

Ειδικότερα οι δασμοί στα φθηνά μοντέλα παραμένουν αμετάβλητοι καθώς είναι ήδη πολύ χαμηλοί καθώς σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 8.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 320 ευρώ και σε ένα όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 10.000 ευρώ ο δασμούς κυμαίνεται σε 400 ευρώ…

Στα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης δεν αλλάζει καθώς φορολογείται με συντελεστή 4% όπως δηλαδή ίσχυε και το προηγούμενο καθεστώς. Ο εισαγωγικός δασμός φόρος αυτός, που πληρώνεται στον χρόνο αγοράς και ονομάζεται Τέλος Ταξινόμησης και θα παραμείνει στα 560 ευρώ όπως και μέχρι τώρα.

Σε αυτοκίνητα αξίας υψηλότερης, από 14.000 και μέχρι τις 16.999 ευρώ, ο συνολικός φόρος είναι άθροισμα του πιο πάνω φόρου – δηλαδή για τις 14.000 ευρώ – και ποσοστού 26% επί της διαφοράς των επόμενων έως 3.000 ευρώ. Δηλαδή 3.000 ευρώ Χ 26% = 780 ευρώ. Άρα συνολικός φόρος 560 + 780 = 1.340 ευρώ. Με το μέχρι χθες σύστημα στο ίδιο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.999 ευρώ ο φόρος ανέρχονταν σε 1.359 ευρώ, άρα θα είναι πλέον φθηνότερο κατά 19 ευρώ. Η ίδια λογική υπολογισμού, δηλαδή αυτή των κλιμακίων ισχύει και για μεγαλύτερες αξίες.

Δηλαδή για Αξία Λιανικής προ Φόρων αυτοκινήτου από 17.001 έως 19.999 ευρώ ο συνολικός φόρος θα είναι το άθροισμα των πιο πάνω φόρων δηλαδή 1.340 ευρώ που απορρέει έως τις 17.000 ευρώ ενώ οι επιπλέον 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 53% γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον 1.590 ευρώ. Άρα ο συνολικός φόρος ανέρχεται σε 2.930 ευρώ.  Με το παλαιό σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε έως 3.199 ευρώ. Δηλαδή το όφελος μπορεί να ανέλθει έως 270 ευρώ.

Για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανική προ Φόρων από 20.001 έως 24.999 ευρώ ο συνολικός φόρος θα είναι το άθροισμα των πιο πάνω φόρων δηλαδή 2.930 ευρώ που απορρέει έως τις 20.000 ευρώ ενώ οι επιπλέον 5.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 62% γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον 3.100 ευρώ. Άρα ο συνολικός φόρος ανέρχεται σε 6.030 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 5.999 ευρώ. Δηλαδή εδώ δεν υπάρχει όφελος αλλά επιβάρυνση 31 ευρώ.

Για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανική προ Φόρων από 25.001 έως 29.999 ευρώ ο συνολικός φόρος θα είναι το άθροισμα των πιο πάνω φόρων δηλαδή 6.030 ευρώ που απορρέει έως τις 25.000 ευρώ ενώ οι επιπλέον 5.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 71% γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον 3.550 ευρώ. Άρα ο συνολικός φόρος ανέρχεται σε 9.580 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 9.599 ευρώ. Δηλαδή το όφελος κυμαίνεται σε περίπου 20 ευρώ.

Για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανική προ Φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συνολικός φόρος θα είναι το άθροισμα των πιο πάνω φόρων δηλαδή 9.580 ευρώ που απορρέει έως τις 30.000 ευρώ ενώ οι επιπλέον 5.000 ευρώ (αν πρόκειται για αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 35.000 ευρώ) θα υπολογιστούν με συντελεστή 30% γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον 1.500 ευρώ. Άρα ο συνολικός φόρος ανέρχεται σε 11.080 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 11.200 ευρώ. Δηλαδή εδώ διαπιστώνεται μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 120 ευρώ.

Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως οι συντελεστές υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10% έως και 60% ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του κάθε οχήματος!

Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν προβλέπεται καμία μεταβολή. Στη συνέχεια προβλέπεται προσαύξηση των συντελεστών στο Τέλος Ταξινόμησης σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2:

10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

30% για εκπομπές ρύπων από 161 έως και 180 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και

60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Σε περίπτωση που οι εκπομπές CO2 είναι ίσες ή χαμηλότερες από 100 γραμμάρια τότε οι συντελεστές μειώνονται κατά 5%.

Διαβάστε επίσης:

Πάνω από 22.000 κλήσεις «έκοψε» η Τροχαία σε μόλις 1 μήνα!

Ξεκίνησε η μεταφορά των «βασιλικών» αυτοκινήτων

Τι αλλάζει στον εκτελωνισμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ

Δημοφιλή στο Protothema.gr