Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πισωκίνητο με 6κύλινδρο κινητήρα το επόμενο Mazda 6

Ελλάδα 5:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πισωκίνητο με 6κύλινδρο κινητήρα το επόμενο Mazda 6

ΝΕΑ

Πισωκίνητο με 6κύλινδρο κινητήρα το επόμενο Mazda 6

ΝΕΑ

Όσοι από εσάς έχετε καλή μνήμη θα θυμάστε το Xedos, το προσεγμένο σεντάν της Mazda που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1989 και έκλεισε την καριέρα του επτά χρόνια αργότερα, το 1996. Με το 6 τι γίνεται;

Advertisement
Advertisement

Παραμένει ιστορικά σημαντικό για έναν λόγο – έδειξε, ακόμη και από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 πως η Mazda είχε φιλοδοξίες να ανταγωνιστεί στην κατηγορία premium, και πίστευε σαφώς ότι μόνο το εμπορικό σήμα της που συνδέεται σχεδόν με τα πάντα, θα τη διατηρούσε στον αφρό.

Λοιπόν, εάν οι πληροφορίες μας για την επόμενη γενιά του 6 είναι σωστές, οι φιλοδοξίες της Mazda δεν έχουν υποχωρήσει και η εταιρεία φαίνεται να πιστεύει ότι δεν θα χρειαστεί καμία αλλαγή επωνυμίας για την επανατοποθέτηση του μεσαίου μεγέθους σεντάν σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία η οποία έχει αναβαθμιστεί. Σκεφτείτε: ένα ευρύχωρο πισωκίνητο saloon που τροφοδοτείται από ένα 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, και είναι έτοιμο να έρθει αντιμέτωπο με τα Mercedes-Benz C-Class, BMW 3-series, Audi A4 και Lexus ES.

Η πηγή αυτής της διαρροής ήταν μια παρουσίαση επενδυτών που αποκαλύφθηκε από τον Jalopnik, στην οποία ο ιαπωνικός κατασκευαστής παρουσίασε μια ολοκληρωμένη περιγραφή των μελλοντικών πρωτοβουλιών που σκοπεύει να εφαρμόσει μεταξύ 2020 και 2025. Αυτό περιελάμβανε μια νέα «Μεγάλη Αρχιτεκτονική», με όλα τα επιμέρους στοιχεία να καταλήγουν στην πισωκίνητη διάταξη. Η παρουσίαση επιβεβαίωσε επίσης πως οι δύο κινητήρες inline-6 βρίσκονται υπό εξέλιξη. Ο ένας είναι ο Skyactiv-D diesel ενώ ο άλλος διαθέτει τεχνολογία Skyactiv-X Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). Η ηλεκτροδότηση είναι επίσης μέρος του σχεδίου, καθώς αναφέρονται ήπια υβριδικά συστήματα 48 volt.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχει η πεποίθηση πως το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει τη νέα πλατφόρμα αλλά και τους νέους κινητήρες θα είναι τα επόμενο 6, που αναμένεται στα τέλη του 2022. Η Mazda επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα συνεχίσει να εξελίσσει τη σχεδιαστική της γλώσσα Kodo, όπως εμφανίζεται σε πρωτότυπα σαν το Mazda Vision Coupe, που δίνουν μια ιδέα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει η επόμενη γενιά 6, με την καμπίνα προς τα πίσω, αναλογίες μεγάλου καπό που ταιριάζουν στη φιλοσοφία ενός 6κύλινδρου κινητήρα ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς. Και αν έχετε ήδη εντοπίσει τις δυνατότητες κατασκευής και ενός σπορ αυτοκινήτου παράλληλα με το 6, που θα μπορούσε να πατά στη νέα πλατφόρμα της Mazda, τότε θεωρείστε τον εαυτό σας διορατικό.

Η σχεδιαστική γλώσσα του πρωτότυπου RX Vision (παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015) αποκτά μια εντελώς νέα σημασία, ιδιαίτερα αν η έκδοση παραγωγής φορούσε συμβατικό κινητήρα αντί για περιστροφικό, σίγουρα αυτό θα ήταν ένα αξιομνημόνευτο ρεαλιστικό σενάριο. Στην πραγματικότητα, η Mazda χρειάζεται το νέο 6 για να αντιστρέψει την πτώση του ενδιαφέροντος του υπάρχοντος μοντέλου. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα – μακράν η μεγαλύτερη αγορά της Mazda – το 6 κατέγραψε 33.400 μονάδες μόλις το 2017. Το 2019, έπεσε στις 21.500, και φέτος η πτώση φαίνεται να συνεχίζεται. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 6 υστερεί έναντι των αντιπάλων του, με τα Insignia, Mondeo, Passat και Superb να υπερέχουν σε πωλήσεις, ενώ στην Αυστραλία το 2019, το μεσαίο Mazda υποχώρησε περίπου κατά 13% σε σύγκριση με το 2018.

Advertisement

Η Mazda δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της να προωθήσει τα μοντέλα της σε υψηλότερη θέση, με τον διευθύνοντα σύμβουλο στις ΗΠΑ Masahiro Moro, να επιβεβαιώνει στα μέσα ενημέρωσης πως η εταιρεία έχει θέσει τ βλέμμα της σε μια «πορεία προς premium», διατηρώντας παράλληλα τη βασική οδηγοκεντρική φιλοσοφία της. Φυσικά, δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για λεπτομέρειες σχετικά με την αντικατάσταση του 6, είναι πιθανό η εξέλιξη του να καθυστερήσει λόγω της πανδημίας Covid-19, αλλά τα σημάδια που έχουμε είναι τουλάχιστον συναρπαστικά.