Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πιο αυστηρά τα νέα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων

Ελλάδα 9:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πιο αυστηρά τα νέα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων

ΝΕΑ

Πιο αυστηρά τα νέα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων

ΝΕΑ

Τους νέους της αναθεωρημένους στόχους για την μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινητοβιομηχανιών αποκάλυψε σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση σε επίσημη συνέντευξη τύπου, ανακοινώνοντας παράλληλα και τα πρόστιμα που θα επιβληθούν σε όσους κατασκευαστές δεν καταφέρουν να επιτύχουν τα νέα όρια.ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα λοιπόν με τους ιθύνοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει μέχρι το 2030 οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν κατά 30% τον μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων τους σε σχέση με τα δεδομένα που θα ισχύσουν από το 2021 (95 γρ. CΟ2 ανά χλμ.). Μέχρι το 2025 θα πρέπει οι κατασκευαστές να έχουν επιτύχει μείωση 15%.

Σε περίπτωση τώρα που κάποια ή κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιτύχουν τους παραπάνω στόχους, τότε για κάθε ένα επιπλέον γραμμάριο CO2 ανά χλμ. που θα είναι αυξημένες οι εκπομπές ρύπων, τότε θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ επί των πωληθέντων οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα στη χρονιά.

Επιπλέον αυτών και σε μια προσπάθειά της να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν το στόχο τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα προσφέρει 800 εκατ. ευρώ για να διευρυνθεί το δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και επιπλέον 200 εκατ. ευρώ για την εξέλιξη νέων μπαταριών.

Advertisement
Advertisement

Εάν επίσης κάποιοι κατασκευαστές δεν επιτύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί, θα μπορούν να αποφύγουν τα πρόστιμα αντισταθμίζοντας τα επιπλέον γραμμάρια με ένα συγκεκριμένο ποσοστό (δεν έχει τεθεί ακόμα) αυτοκινήτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές ρύπων μεταξύ των πωληθέντων αυτοκινήτων τους της χρονιάς.

Ως αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα υδρογονοκίνητα, ενώ τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων ορίζονται αυτά που έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ.

Όλοι οι παραπάνω στόχοι πλέον θα τεθούν προς επικύρωση από τις κυβερνήσεις των Ευρωπαϊκών κρατών και από το Ευρωκοινοβούλιο. Αναμένεται δε να απαιτηθεί πάνω από 1 χρόνος για να θεσμοθετηθούν και επίσημα.