Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποια εξάτμιση; Αυτοί είναι οι ψηφιακοί ήχοι της νέας ΒMW i7

Ελλάδα 5:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια εξάτμιση; Αυτοί είναι οι ψηφιακοί ήχοι της νέας ΒMW i7

ΝΕΑ

Ποια εξάτμιση; Αυτοί είναι οι ψηφιακοί ήχοι της νέας ΒMW i7

ΝΕΑ

H εποχή που οι μηχανικοί ξενυχτούσαν στους πάγκους για τον ήχο των κινητήρων έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τον ρόλο τους έχουν αναλάβει πλέον οι συνθέτες μουσικής και οι υπολογιστές.

Advertisement
Advertisement

H ηλεκτροκίνηση αλλάζει τα πάντα. Και το πρώτο και πιο χαρακτηριστικό “θύμα” της νέας εποχής είναι ο ήχος του αυτοκινήτου.

Ένας τομέας για τον οποίο ξοδεύτηκε πολλή φαιά ουσία και ώρες ατέλειωτες από τους μηχανικούς όλο τον περασμένο αιώνα, ώστε να κάνουν το αυτοκίνητο όχι μόνο ένα μηχάνημα μεταφοράς αλλά και μία συναισθηματική εμπειρία.

Τον ρόλο αυτό έχουν αναλάβει πλέον όχι τα έμβολα και οι ελεύθερες εξατμίσεις, αλλά τα συνθεσάιζερ. Και για κάποιες εταιρίες, οι συνθέτες μουσικής.

Advertisement
Advertisement

Για την ΒΜW, το όνομα που βρίσκεται πίσω από τον ήχο των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων είναι ο Hans Zimmer, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης ηλεκτρονικής -και όχι μόνο- μουσικής.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης (μεταξύ άλλων και για το φετινό Dune) ανέλαβε να φτιάξει καινούργιους ήχους για τη νέα ηλεκτρική i7. Ήχοι οι οποίοι μεταξύ άλλων επιβάλλονται και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να εκπέμπουν κάποιες συχνότητες, ιδίως στις χαμηλές ταχύτητες, ώστε να γίνονται αντιληπτά.

Advertisement

Οι ήχοι αυτοί είναι πολλοί και διαφορετικοί για κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου, και επιλέγονται μέσα από το σύστημα πολυμέσων. Τα ονόματά τους είναι ενδεικτικά της εκάστοτε διαδικασίας, όπως Personal, Sport, Εfficient, Εxrpessive και Relax.

Σε όλους τους ήχους η ένταση και οι συχνότητες εξαρτώνται από την πίεση που ασκείται στο πεντάλ και τις οδηγικές συνθήκες. Κάποιοι από αυτούς τους ήχους επηρεάζονται και αλληλοεπιδρούν με το φως και το τι προβάλλεται στις οθόνες, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία πιο ολιστική εμπειρία.

Advertisement

 

Στην επιλογή Personal Mode ο οδηγός λαμβάνει ήχους που έρχονται περιμετρικά, τονίζοντας τον προοδευτικό χαρακτήρα της i7. Ενώ στο Sport Mode ο ήχος γίνεται πιο έντονος για να θυμίζει τα 544 άλογα της ισχύος.

Advertisement

Σημεία των καιρών, τα οποία θα πρέπει να αρχίσουμε να συνηθίζουμε. Και ποιος ξέρει, ίσως στο μέλλον, ένα από τα πράγματα που θα συλλέγουμε ίσως να είναι MP3 αρχεία -και αναμνήσεις- από έναν εξακύλινδρο μιας Μ3 να σκορπά ρίγη και συγκίνηση από μια ελεύθερη εξάτμιση και τρελαμένα πιστόνια στις 8.000 στροφές. Μέχρι τότε ετοιμαστείτε για… συνθεσάιζερ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι μελλοντικές BMW δεν θα ξεπεράσουν το βάρος της i7
Γιατί Mercedes και BMW αποφεύγουν Google και Apple;
BMW Σειρά 7: Φουλ στα gadget (+video)