Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Peugeot και ηλεκτροκίνηση: Μια ιστορία 120 χρόνων!

Ελλάδα 14:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Peugeot και ηλεκτροκίνηση: Μια ιστορία 120 χρόνων!

ΝΕΑ

Peugeot και ηλεκτροκίνηση: Μια ιστορία 120 χρόνων!

ΝΕΑ

Τα Peugeot e-208 και e-2008 έδειξαν τον δρόμο στην κατηγορία τους, αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση. Ήταν το καινούργιο και το καινοτόμο σε αυτές. Όμως, φέρουν μια ιστορία η οποία ξεκίνησε περισσότερο από έναν αιώνα πριν!

Advertisement
Advertisement

Στις ημέρες μας θεωρούμε την ηλεκτροκίνηση ως την καινοτομία και το μέλλον. Ωστόσο, μάλλον δεν έχουμε ψάξει τόσο καλά την ιστορία όσο θα έπρεπε. Ας πάρουμε το παράδειγμα της Peugeot, το οποίο είναι χαρακτηριστικό. Η εταιρεία ασχολείται με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα τελευταία χρόνια, σωστά; Λάθος!

Στην Peugeot, άρχισαν να πειραματίζονται με την ηλεκτροκίνηση ήδη από το 1902, δηλαδή μόλις οκτώ χρόνια της έπειτα από την ίδρυση της Société des Automobiles Peugeot. Τότε, κατασκεύασαν κάποια αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, κυρίως για τη μεταφορά προϊόντων εντός πόλης. Όμως, το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε μετά από λίγο χρονικό διάστημα εξαιτίας της μικρής αυτονομίας κίνησής τους και της ανυπαρξίας δημοσίων σταθμών για τη φόρτιση των μπαταριών που διέθεταν τότε.

Advertisement
Advertisement

Το επόμενο στάδιο πραγματοποιήθηκε σχεδόν 40 χρόνια αργότερα. Ήταν το 1941, εν μέσω του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η γαλλική εταιρεία θα δημιουργήσει το VLV («Véhicule Léger de Ville»), δηλαδή ένα μικρό (και ελαφρύ, κατά την ονομασία του) όχημα πόλης, για να αποφύγουν τη χρήση ορυκτών καυσίμων τα οποία έλεγχαν οι Γερμανοί που κατείχαν τη Γαλλία.

Το VLV έμοιαζε με τρίκυκλο, όμως στο πίσω μέρος του είχε δύο τροχούς τοποθετημένους πολύ κοντά μεταξύ τους. Ήταν ένα διθέσιο cabriolet όχημα για τη μετακίνηση επιβατών και λίγων αποσκευών τους. Είχε τέσσερις μπαταρίες, 12 Volt έκαστη, και ο ηλεκτροκινητήρας του απέδιδε μόλις 1,3 ίππους (3,5 ίππους σε κάποιες περιπτώσεις). Κινούσε τους δύο πίσω τροχούς, η τελική ταχύτητά του έφτανε μόλις τα 35 χλμ./ώρα και η μέγιστη αυτονομία του ήταν μεταξύ 70-80 χλμ.

Advertisement

Το επόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής ήταν το 106 Électrique το οποίο παρουσιάστηκε το 1993 και μπήκε σε διαδικασία παραγωγής το 1995. Το αυτοκίνητο διέθετε ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων, είχε μπαταρίες νικελίου-καδμίου και η θεωρητική αυτονομία του έφτανε τα 100 χλμ.

Advertisement

Για να επιτυγχάνεται αυτή, η τελική ταχύτητά του περιοριζόταν στα 90 χλμ./ώρα. Το βάρος του ξεπερνούσε τα 1.000 κιλά καθώς διέθετε και έναν μικρό πετρελαιοκινητήρα (και ντεπόζιτο καυσίμου οκτώ λίτρων) ο οποίος χρησιμοποιούνταν για τη λειτουργία του καλοριφέρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot Inception Concept: Nέα αρχή για τα ηλεκτρικά της Peugeot
Νέα plug-in υβριδική έκδοση για το Peugeot 3008
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 200 vs Peugeot 3008 PureTech 130

Advertisement