Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Peugeot: Η εξέλιξη του i-Cockpit

Ελλάδα 11:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Peugeot: Η εξέλιξη του i-Cockpit

ΝΕΑ

Peugeot: Η εξέλιξη του i-Cockpit

ΝΕΑ

Από το 2012, η Peugeot εξοπλίζει τα μοντέλα της με το πρωτοποριακό σύστημα i-Cockpit που χαρίζει στον οδηγό την αίσθηση πως βρίσκεται σε πιλοτήριο αεροσκάφους.

Advertisement
Advertisement

Μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα, ουδείς μπορούσε να φανταστεί το τιμόνι με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα. Εφόσον ο οδηγός ήθελε να αλλάξει την κατεύθυνση του οχήματος, χρησιμοποιούσε… τη λαγουδέρα.

Προς τη δύση, ωστόσο, του αιώνα συνέβη μια από τις μεγαλύτερες επαναστάσεις στον κόσμο της αυτοκίνησης. Τον Ιούλιο του 1984 ο Alfred Vacheron λαμβάνει μέρος στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν, εξοπλίζοντας την Panhard του (μοντέλο του 1893) με ένα τιμόνι. Το 1898 ο Γάλλος κατασκευαστής, Panhard, εγκατέστησε σύστημα τιμονιού σε όλα του τα μοντέλα, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες εταιρείες. Και κάπως έτσι,  το συγκεκριμένο εξάρτημα εξελίχθηκε σε αναπόσπαστο μέρος του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Από και εκεί και έπειτα, το τιμόνι δεν έπαψε να υποβάλλεται σε βελτιώσεις, όσον αφορά τα υλικά κατασκευής και το πλαισίωμά του με διακόπτες, χειριστήρια και κουμπιά. Η μορφή του, ωστόσο, παρέμεινε ίδια. Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων πίσω του.

Επί πολλές δεκαετίες αυτός απαρτιζόταν από το ταχύμετρο, το στροφόμετρο, τον χιλιομετρητή, και τους δείκτες στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας κινητήρα. Όλα  τα προαναφερθέντα ήταν, φυσικά, σε αναλογική μορφή.

Την επανάσταση έφερε, το 1970 η Aston Martin με τη Lagonda, όπου τρεις οθόνες αντικατέστησαν τα παραδοσιακά όργανα. Αριστερά ήταν το ταχύμετρο, στο κέντρο η στάθμη της βενζίνης και η επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, και δεξιά το στροφόμετρο και το ρολόι. Η αρχή, λοιπόν, είχε γίνει και η μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία είχε πυροδοτηθεί.

Advertisement

To i-Cockpit της Peugeot

Peugeot-3008-2020-interior-e1000x600

Advertisement

Μία από τις εταιρείες που συμμορφώθηκαν πλήρως με τις τεχνολογικές εξελίξεις, προσαρμόζοντάς τες στα «μέτρα» τους, ήταν η Peugeot. Η γαλλική μάρκα από το 2012 υιοθετεί μια ολιστική προσέγγιση εξελίσσοντας ένα προηγμένο σύμπλεγμα συστημάτων που είναι γνωστό ως Peugeot i-Cockpit.

Αυτό συναντάται στα best-sellers της γαλλικής μάρκας, 208, 2008 και 3008 και περιλαμβάνει τα εξής τρία στοιχεία: Το τιμόνι, την κεντρική οθόνη αφής και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Τιμόνι μικρής διαμέτρου

Φιλοσοφικός πυρήνας της Peugeot όσον αφορά τον σχεδιασμό του τιμονιού είναι η διευκόλυνση της διαδικασίας οδήγησης. Με τα χέρια σε πιο κλειστή θέση, οι ελιγμοί γίνονται πιο εύκολα, την ίδια ώρα που το design χαρίζει στον οδηγό την αίσθηση πως βρίσκεται σε πιλοτήριο αεροσκάφους. Χαρακτηριστικό είναι, μάλιστα, το γεγονός πως στο τιμόνι της Peugeot ενσωματώνει ελάχιστα κουμπιά, για το χειρισμό των πιο βασικών λειτουργιών: Αυξομείωση της έντασης της φωνής, Voice Control, τηλεφωνική κλήση και παραμετροποίηση του πίνακα οργάνων.

Advertisement

Οθόνη αφής

Εργονομική προσέγγιση έχει ακολουθηθεί και στο κέντρο του ταμπλό, όπου εδρεύει μια ιδιαίτερα ευανάγνωστη και ταχύτατη, «ελεύθερη» οθόνη αφής 10” για το σύστημα πολυμέσων. Κάτω βρίσκονται πλήκτρα αεροπορικού τύπου που διευκολύνουν την περιήγηση στο μενού του συστήματος infotainment, κατευθύνοντας στον οδηγό στις λειτουργίες που χρησιμοποιεί συχνότερα (media, navigation, κλιματισμός κ.ο.κ.). Στα ηλεκτροκίνητη μοντέλα, μάλιστα, της μάρκας (όπως είναι το 3008 Hybrid) έχει προστεθεί και ένα ακόμη “e-Save” το οποίο παρέχει πρόσβαση στο «υβριδικό» μενού, επιτρέποντας στον άνθρωπο πίσω τιμόνι να «αποθηκεύσει» ηλεκτρική ενέργεια, να δει τη ροή της, την αυτονομία και την κατανάλωση.

Πίνακας οργάνων

Τελευταίο δομικό στοιχείο του i-Cockpit της Peugeot είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Εκεί προβάλλονται όλες οι «ζωτικές» πληροφορίες που αφορούν την οδήγηση, μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Η σωστή «τοπογραφία» των ενδείξεων, συνεισφέρει στην ασφάλεια των επιβατών, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται να “πάρει” το βλέμμα του από τον δρόμο.

Τα νέα, μάλιστα, Peugeot208 και 2008 εγκαινιάζουν το i-Cockpit 3D που προβάλλει τις πληροφορίες σε τρισδιάστατη μορφή. Οι ενδείξεις είναι κινούμενες, δυναμικές και εναλλάσσονται με ταχύτατους ρυθμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Ανανεωμένο Peugeot 3008 HYBRID4
Women’s World Car Of The Year: Διάκριση για τα Peugeot 208 και 2008
Κάνε ηλεκτρικό το Peugeot 504 Coupe του ’70!