Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΝΕΑ

Peugeot 205 T16: Βασιλιάς των hot hatch

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Μόλις 200 παρήχθησαν, μια και ήταν η πολιτική έκδοση του αγωνιστικού της Peugeot για το απίστευτο Group B που καταργήθηκε το 1987. Κυρίες και κύριοι, το Peugeot 205 T16.

Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΪΔΑΝΗ

Το 205 ήρθε σε μια εποχή που η κυριαρχία του VW Golf είχε αρχίσει και εδραιωνόταν. Ήταν η Γαλλική απάντηση στο γερμανικό best seller, με τη διαφορά πως αφού ακολούθησε, έπρεπε να κάτι το «κάτι παραπάνω» προκειμένου να ξεχωρίσει και να τραβήξει περισσότερη προσοχή επάνω του. Έτσι λοιπόν, το 205 χρησιμοποιήθηκε από την Peugeot για το πολύ δημοφιλές Group B. Μια κατηγορία που τεχνολογικά ξέφευγε από τα όρια των «κοινών» αυτοκινήτων.

Peugeot 205T16-boi-530

Σε αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία, το 205 T16 έγινε θρύλος. Οι κανονισμοί ανέφεραν πως για να πάρει ομολογκασιόν ένα αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία, θα έπρεπε να έχουν παραχθεί 200 αντίτυπα τουλάχιστον. Έτσι λοιπόν, μας προέκυψαν αυτοκίνητα όπως αυτό των φωτογραφιών μας. Κάθε ένα από τα 200, ξεκίνησαν ως «νορμάλ» 205- τουλάχιστον ως αριθμός πλαισίου. Στη συνέχεια το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot έδινε το κάτι παραπάνω.

Peugeot 205T16-boi-640a

Η «καρδιά» του αυτοκινήτου ήταν ένας κινητήρας 1,8 λίτρων 16βάλβιδος, με turbo αλλά και μηχανικό υπερσυμπιεστή που στους αγώνες απέδιδε 500 ίππους. Η πολιτική έκδοση είχε «μόνο» 200 ίππους που λόγω του χαμηλού βάρους όμως, ήταν ικανή για 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6” (ήταν ταχύτερο από τη συνομήλικη Ferrari 308 GTB). Με την αγωνιστική του ιστορία και όλους τους θρύλους του Group B γύρω του, το πολιτικό 205 T16 είναι ένα από τα μοντέλα που ζητούν πολύ οι συλλέκτες ανά τον κόσμο. Χαρακτηριστικό είναι πως στην πρόσφατη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s, ένα από τα 200 αυτοκίνητα άλλαξε χέρια με αντίτιμο 135.000 ευρώ.

Peugeot 205T16-boi-640b

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto