Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οριστικό! Καμία αύξηση στα διόδια

Ελλάδα 1:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οριστικό! Καμία αύξηση στα διόδια

ΝΕΑ

Οριστικό! Καμία αύξηση στα διόδια

ΝΕΑ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι κατασκευαστικός κλάδος έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει και αυτός ένα βήμα πίσω…

Advertisement
Advertisement

Στο δίλημμα των επόμενων εκλογών, στην πολιτική επικαιρότητα, αλλά και στο έργο που συντελείται στις υποδομές και τις μεταφορές, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη του στο Newsbomb.gr.

Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν τα διόδια στις λεγόμενες παραχωρήσεις επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι: «Δεν θα μπούμε σε μία διαδικασία τι λένε οι συμβάσεις, τι δεν λένε οι συμβάσεις. Αυτό είναι μία απόφαση που έχει παρθεί από τον Πρωθυπουργό, μία πολιτική απόφαση. Όταν ο κατασκευαστικός κλάδος έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει και αυτός ένα βήμα πίσω». Επίσης ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε τέλος στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές.

Advertisement
Advertisement

Υπογράφονται σύντομα οι συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης όσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες ότι η Κυβέρνηση έχει κάνει προσλήψεις για πρώτη φορά μετά το 2008 και έχει αυξήσει στην Αθήνα τα λεωφορεία από 850 σε 1.350 και στη Θεσσαλονίκη από 212 στα 500, ενώ σε λίγες ημέρες υπογράφονται οι συμβάσεις για τα νέα πράσινα λεωφορεία, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Advertisement

«Θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές που έχουν γίνει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διαγωνισμό πάντα. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε να υπογράψουμε τις συμβάσεις, να περάσουμε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και σε λίγες εβδομάδες πιστεύω θα έχουμε καλά νέα», ανέφερε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ, οι οποίες – χωρίς να αμφισβητηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών – έχουν βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών.

Advertisement

Ο κλάδος των υποδομών δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας και brain gain 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που επιτελείται στον τομέα των υποδομών και μεταφορών. «Πραγματικά έχει γίνει ένα άλμα επενδύσεων στον κατασκευαστικό κλάδο», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνοντας ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν σήμερα ένα πολύ μεγάλο ανεκτέλεστο και έχουν δημιουργηθεί πολλές θέσεις εργασίας. «Είμαι πολύ περήφανος γιατί πάρα πολλά νέα παιδιά – αρχιτέκτονες, μηχανικοί, μηχανολόγοι – που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, αρχίζουν και επιστρέφουν τώρα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ειδικά όσον αφορά στους μηχανικούς και όσον αφορά στον κλάδο των πολύ μεγάλων έργων, έχουμε πάει από το brain drain στο brain gain».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης δίνεται μεγάλη έμφαση στην περιφέρεια και κλείνουν όλα τα οδικά έργα που εκκρεμούσαν. Αναφέρθηκε ειδικά στη «μεγάλη πληγή» της Πατρών- Πύργου. «Αυτό το έργο αυτό έχει ξεκινήσει, έχουν στηθεί εργοτάξια και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2025», τόνισε.

Advertisement

«Κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο οδικό έργο εν εξελίξει στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα, τον ΒΟΑΚ. Και δεν κάνουμε μόνο αυτά. Flyover στη Θεσσαλονίκη. Τα τεράστια σιδηροδρομικά έργα: Συνδέουμε λιμάνια με σιδηρόδρομο και εμπορευματικά κέντρα, έτσι ώστε η χώρα μας να γίνει κόμβος Logistics της ευρύτερης περιοχής. Μία βιομηχανία που μπορεί να φέρει πολλές δουλειές και να φτάσει το 3% με 4% του ΑΕΠ στο μέλλον. Κάνουμε τα έργα νέας γενιάς. Έργα φιλοπεριβαλλοντικά. Δείτε τα έργα του Μετρό που γίνονται. Παραδώσαμε τους σταθμούς του Μετρό προς Πειραιά. Σε 55 λεπτά φτάνει κανείς από το αεροδρόμιο στο λιμάνι. Στην Αθήνα, θα δείτε παντού εργοτάξια στη Γραμμή 4», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Κρινόμαστε από αυτά που λέμε και αυτά τα οποία κάνουμε. Και εμείς ποτέ δεν θα ανακοινώσουμε κάποιο έργο χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Θα πάμε μπροστά ή πίσω;

Στο δίλημμα των επόμενων εκλογών ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι: «Το ερώτημα εδώ είναι σαφές: Θα συνεχίσουμε αυτή την πορεία με τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και θα πάμε μπροστά ή θα πάμε πίσω;»

Υπογράμμισε ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τα κοινωνικά στρώματα, που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της διεθνούς ενεργειακής κρίσης, όπως έκανε και στην πανδημία με ενισχύσεις, οι οποίες ξεπέρασαν τα 50 δισ. ευρώ, χωρίς όμως να ξεπεραστούν οι δημοσιονομικές αντοχές της χώρας.

Σημείωσε επίσης ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να φέρνει ανάπτυξη, να δίνει σε αυτούς που έχουν ανάγκη, να ψηφιοποιεί το κράτος και να πραγματοποιεί τα μεγάλα έργα υποδομής, που φέρνουν θέσεις εργασίας. Σχολίασε πως αντίθετα: «Σήμερα περιμέναμε να ακούσουμε το πρόγραμμα του κ. Τσίπρα και τελικά δεν ακούσαμε τίποτα».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε άλλωστε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ πως: «Ο ελληνικός λαός δεν τρώει κουτόχορτο» και σχολίασε: «Πέρα από τη σύγκρουση, υπάρχει και η σύγκριση». Υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία μείωσε τους φόρους, τους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ είχε αυξήσει. Αλλά και ότι η Νέα Δημοκρατία αύξησε τις συντάξεις που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μειώσει. Υπενθύμισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 υποσχόταν κατώτατο μισθό στα 730 ευρώ, όμως αυτή η Κυβέρνηση της ΝΔ αυξάνει ξανά τον κατώτατο μισθό.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επέβαλε 29 φόρους, που τελικά ισοπέδωσαν τη μεσαία τάξη, ισοπέδωσαν την επιχειρηματικότητα και δεν μείωσε την ανεργία. Εμείς αντιθέτως κάναμε 50 φορές μειώσεις φόρων και σήμερα έχουμε παραπάνω θέσεις εργασίας, διότι υπάρχει μία πραγματική ανάπτυξη», σημείωσε επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθύμισε επίσης ότι η Κυβέρνηση αντιμετώπισε τρία χρόνια συνεχόμενων κρίσεων, αλλά ο Πρωθυπουργός απέδειξε ότι μπορεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να πάρει γρήγορες αποφάσεις και κινήθηκε στη σωστή κατεύθυνση.

Με συμμαχίες και ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων απέναντι στην Τουρκία

Ερωτηθείς για το εάν ανησυχεί για το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου από την Τουρκία λόγω και των εκλογών στη γειτονική χώρα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ο Ερντογάν αυτή τη στιγμή παίζει την πολιτική του επιβίωση και σε χώρες μη δημοκρατικές η πολιτική ήττα μπορεί να σημαίνει και φυσική ήττα. Τόνισε όμως: «Το ζήτημα δεν είναι να δούμε τι θα κάνει η Τουρκία. Το ζήτημα είναι να δούμε ποιες είναι οι συμμαχίες που έχουμε εμείς».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταφέρει να δημιουργήσει πολύ ισχυρές διεθνείς συμμαχίες και έχει ενισχύσει την αποτρεπτική δυνατότητα των Ενόπλων Δυνάμεων. Εξέφρασε την απογοήτευση του για το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ψηφίσει τους αμυντικούς προϋπολογισμούς, υπενθυμίζοντας ότι ήταν η προηγούμενη Κυβέρνηση που είχε ανοίξει τα σύνορα και είχε δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στο μεταναστευτικό.

«Δυστυχώς νομίζω ορισμένοι φίλοι της αριστεράς δεν έχουν καταλάβει ότι είμαστε σε μία περιοχή της ανατολικής Μεσογείου όπου οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί», σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Απέλπιδα προσπάθεια συσπείρωσης του ΣΥΡΙΖΑ

Με αφορμή τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα νωρίτερα στο Ζάππειο, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι η πολιτική ζωή του τόπου οδηγείται ξανά με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ σε μεγάλη πόλωση. Έκανε λόγο για «μία απέλπιδα προσπάθεια του κ. Τσίπρα να συσπειρώσει το εκλογικό του ακροατήριο», η οποία όμως εκτίμησε ότι «αφήνει την κοινωνία πραγματικά αδιάφορη».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε την πεποίθηση ότι: «Η τρίτη ελληνική Δημοκρατία που θεσπίστηκε το 1974 από αυτή την παράταξη, από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, δεν κινδυνεύει». Υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή στο θέμα των παρακολουθήσεων ο κ. Μητσοτάκης είχε αναγνωρίσει τα λάθη που έγιναν, ότι υπήρξαν παραιτήσεις και ότι θεσμικά η Κυβέρνηση θωράκισε το νομικό πλαίσιο που διέπει την ΕΥΠ.

Υπενθύμισε επίσης ότι ο Γιάνης Βαρουφάκης έχει δηλώσει πως η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον παρακολουθούσε ως Υπουργό Οικονομικών. Χαρακτήρισε επομένως υποκριτικό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί ψηλά στην ατζέντα το θέμα των παρακολουθήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλλάζουν τα διόδια – Κάθε οικογένεια να έχει ένα ηλεκτρικό
Αυτοκινητόδρομοι: Έρχεται αναλογική χρέωση σε όλα τα διόδια!
Πότε έρχονται τα πρώτα 650 νέα «πράσινα» λεωφορεία;