Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οριστικά τέλος ο πετρελαιοκινητήρας για τη Volvo

Ελλάδα 10:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οριστικά τέλος ο πετρελαιοκινητήρας για τη Volvo

ΝΕΑ

Οριστικά τέλος ο πετρελαιοκινητήρας για τη Volvo

ΝΕΑ

Έπειτα από 45 χρόνια η Volvo σταμάτησε την παραγωγή ντίζελ κινητήρων και την τοποθέτησή τους στα μοντέλα της, στο πλαίσιο της μετατροπής της σε έναν κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Η 26η Μαρτίου 2024 είναι μια ιστορική ημέρα για τη Volvo καθώς κατασκεύασε το τελευταίο αυτοκίνητό της το οποίο διαθέτει πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό του.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα XC90 που βρήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της στην πόλη Torslanda (νοτιοδυτικά της Σουηδίας). Αυτό διαθέτει τον δίλιτρο τετρακύλινδρο των 235 ίππων και θα αποτελεί έκθεμα στο μουσείο World of Volvo της εταιρείας που βρίσκεται στο Γκέτεμποργκ.

Η Volvo άρχισε να διαθέτει τα μοντέλα της με ντιζελοκινητήρα από το 1979, δηλαδή πριν από 45 χρόνια. Το πρώτο αυτοκίνητό της ήταν ένα 244 GL D6 το οποίο είχε εξακύλινδρο diesel που προερχόταν από τη Volkswagen.

Advertisement
Advertisement

Είκοσι δύο χρόνια αργότερα, το 2001, θα παρουσιάσει τον πρώτο δικό της πετρελαιοκινητήρα τον οποίο εξέλιξαν αποκλειστικά οι μηχανικοί της και κατασκευαζόταν στο εργοστάσιό της στην πόλη Skövde (Σουηδία).

Το 2008, θα παρουσιάσει τον εξελιγμένο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων τεχνολογίας Drive-E  ο οποίος δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον (τότε) Όμιλο PSA και ήταν πολύ οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2012, θα παρουσιάσει το V60 D6 το οποίο είχε τον πρώτο ντίζελ στην ιστορία ο οποίος συνδυάστηκε με σύστημα Plug-in Hybrid.

Tέλος, το 2013 θα παρουσιάσει τον δεύτερο πετρελαιοκινητήρα που εξέλιξε και κατασκεύασε η Volvo. Αυτός ονομάστηκε με την κωδική ονομασία VEA (Volvo Engine Architecture) και διέθετε το προηγμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού i-ART.

Advertisement

Σύμφωνα με τα αρχεία της Volvo, από το 1991 η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κατασκευάσει και πουλήσει περισσότερα από εννιά εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα οχήματά της (σημ.: δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία πριν από εκείνη τη χρονιά).

Επίσης, βάσει των αρχειακών δεδομένων της, το χρονικό διάστημα μεταξύ 2012-2016 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ήταν περίπου οι μισές από τις συνολικές της εταιρείας στη συγκεκριμένη περίοδο.

Advertisement

Θυμίζουμε ότι από το 2017 και έπειτα τα στελέχη της Volvo Cars αποφάσισαν να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, έχοντας την οικονομική υποστήριξη του κινεζικού Ομίλου Zhejiang Geely Holding.

Αυτό σήμανε το τέλος της εξέλιξης των πετρελαιοκινητήρων της κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα την οριστική κατάργησή τους από τα μοντέλα της, ιδίως από το 2021 και έπειτα, όταν ανακοινώθηκε το νέο στρατηγικό επιχειρηματικό πλάνο της να μετατραπεί σε έναν κατασκευαστή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων ως το 2030.