Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Opel: Από το Blitz ως τα σημερινά Vivaro και Movano

Ελλάδα 16:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Opel: Από το Blitz ως τα σημερινά Vivaro και Movano

ΝΕΑ

Opel: Από το Blitz ως τα σημερινά Vivaro και Movano

ΝΕΑ

Οι ανακαλύψεις που προκαλούν αίσθηση είναι σπάνιες, αλλά συμβαίνουν. Ειδικοί από την Opel Classic ανακάλυψαν σε δημοπρασία οκτώ παμπάλαιες φωτογραφίες ενός van διανομών. Η ανακάλυψη μετατράπηκε σε αποκάλυψη.

Advertisement
Advertisement

Οι αδημοσίευτες φωτογραφίες έδειχναν ότι η Opel είχε έτοιμο για παραγωγή στα μέσα της δεκαετίας του 1930 ένα όχημα διανομών με εξαιρετικά μοντέρνα εμφάνιση

Οι φωτογραφίες απεικονίζουν ένα compact van πρωτοποριακής σχεδίασης, που φαίνεται πλήρως εξελιγμένο και λειτουργικό. Το όνομα του project ήταν γραμμένο με μολύβι πίσω από τις φωτογραφίες: 1.5-23 COE. Οι αριθμοί αναφέρονται στον κυβισμό του κινητήρα (1.488 cc) και στο κατά προσέγγιση μεταξόνιο (2.400 mm). Το “COE” συμβολίζει το “Cab Over Engine” (“Frontlenker” στα Γερμανικά).

Advertisement
Advertisement

Ο Leif Rohwedder, Manager της Opel Classic δήλωσε: «Δεν υπήρχαν τέτοιες φωτογραφίες στο ιστορικό αρχείο της Opel. Από όσο γνωρίζουμε, δεν είχε γίνει ποτέ καμία δημοσίευση για αυτό το όχημα. Ό,τι ήταν γνωστό γι’ αυτό το μοναδικό πρωτότυπο είχε εξαφανιστεί εδώ και δεκαετίες».

Το πρωτότυπο ήταν πολύ πρωτοποριακό για τη δεκαετία του 1930. Σε σύγκριση με οχήματα με συμβατικό μακρύ καπό κινητήρα, το όχημα αυτό διέθετε πιο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, διατηρώντας παράλληλα μεγάλη χωρητικότητα για τη μεταφορά φορτίων. Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος είτε από κάτω είτε λίγο μπροστά από τον πάγκο καθισμάτων.

Πριν το ξέσπασμα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, τέτοια οχήματα υπήρχαν μόνο στις Η.Π.Α., τη Γερμανία και τη Γαλλία. Υπήρχαν μόνο δύο Γερμανικά οχήματα COE – και τα δύο από τις αρχές της δεκαετίας του 1930. Κάθε ένα διέθετε μια πολύ βασική καμπίνα σε σχήμα κουτιού και κινούνταν από δίχρονους, δικύλινδρους κινητήρες. Κανένα από τα δύο δεν διέγραψε ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορική πορεία. Εκείνη την εποχή, η αγορά προτιμούσε οχήματα με μακρύ καπό κινητήρα, όπως τα κορυφαία στην κατηγορία τους φορτηγά 0.3-3.0 τόνων που προσέφερε η Opel.

Advertisement

Προοδευτική φιλοσοφία: Λειτουργική σχεδίαση, σύγχρονος κινητήρας, αποδεδειγμένη τεχνολογία

Advertisement

Το Blitz van διέθετε μια απλή, λειτουργική σχεδίαση που ταίριαζε με την προοδευτική φιλοσοφία του. Ωστόσο, ήταν ξεκάθαρα ένα Opel: τα μαύρα τόξα των θόλων των τροχών ήταν όπως αυτά των σύγχρονων φορτηγών της Opel, ενώ τα διακοσμητικά στοιχεία “art décor” ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των επιβατών αυτοκινήτων Opel τη δεκαετία του 1930. Ο διάκοσμος τόνιζε επίσης τις οριζόντιες γραμμές και χάριζε στο όχημα μια φιλική φυσιογνωμία – τελείως ασυνήθιστη για τα van διανομών εκείνης της εποχής.

Η Opel – τότε ηγέτης στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων – χρησιμοποίησε εξαρτήματα από άλλα μοντέλα για αυτό το van, όπως για παράδειγμα τον κινητήρα 1.5L του Olympia ή τους άξονες του θρυλικού φορτηγού Blitz. Η δομή του αμαξώματος ήταν προηγμένη για την εποχή. Εκτός από το τροπέτο, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης και μέρος της οροφής, το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από χάλυβα.

Advertisement

Δεν είναι γνωστές πολλές λεπτομέρειες για το Blitz 1.5-23 COE. Ένα προσπέκτους στα Αγγλικά για το Model Year 1937 ανακαλύφθηκε τελικά στο αρχείο της Opel. Το έγγραφο υποδηλώνει ότι, εκτός από το μοντέλο ενός τόνου, στο πρόγραμμα ήταν επίσης μια έκδοση 1.5 τόνων με εξακύλινδρο κινητήρα και διπλά πίσω ελαστικά. Παρόμοια σχέδια στο αρχείο απεικονίζουν ένα φορτηγό πλατφόρμας και μια έκδοση mini-bus 15 θέσεων του Blitz 1.5-23 COE.

Πολύ μπροστά από την εποχή του: Το Blitz van παρέμεινε πρωτότυπο

Το φορτηγό διανομών Blitz δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, μάλλον λόγω της προετοιμασίας της Γερμανίας για τον πόλεμο το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1930. Τα ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά (LCVs) δεν ήταν απαραίτητα εκείνη την εποχή και η Opel θα είχε αναγκαστεί να διακόψει την παραγωγή. Ως αποτέλεσμα, το Blitz 1.5-23 COE παρέμεινε σε στάδιο πρωτοτύπου.