Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Volvo EX60

Ελλάδα 7:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Volvo EX60

ΝΕΑ

Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο Volvo EX60

ΝΕΑ

Η Volvo συνεχίζει την προσπάθειά της για την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030. Το επόμενο βήμα της προς αυτό θα είναι το EX60.

Advertisement
Advertisement

Έπειτα από τα EX30 και EX90, οι άνθρωποι της Volvo προετοιμάζουν το επόμενο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο τους το οποίο επίσης θα είναι SUV. Ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από αυτά τα δύο η σουηδική εταιρεία έχει ήδη και τα ΕC40 και EX40 (όπως ονομάζονται πλέον αυτά που αρχικά γνωρίζαμε ως C40 Recharge Pure Electric και XC40 Recharge Pure Electric, αντίστοιχα).

Οι δοκιμές εξέλιξης του νέου EX60 έχουν ξεκινήσει ήδη αλλά οι επιβεβαιωμένες πληροφορίες γι’ αυτό είναι λίγες. Το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα SPA3 (Scalable Product Architecture 3, εξέλιξη της υπάρχουσας), ενώ η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται να γίνει κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς.

Το βέβαιο είναι πως η εμφάνισή του θα έχει επιρροές κυρίως από τη ναυαρχίδα της μάρκας, το επίσης ηλεκτρικό EX90 και λιγότερο από το σημαντικά μικρότερο (και φθηνότερο) και πιο νεανικό EX30. Ανεξάρτητα πάντω από αυτό η μάσκα θα είναι και εδώ ενιαία και κλειστή, ενώ την εικόνα θα συμπληρώνουν τόσο τα χαρακτηριστικά LED φώτα εμπρός και πίσω όσο και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών.

Advertisement
Advertisement

Τα πρότυπα του EX90 θα υιοθετούνται και στο εσωτερικό με τη μεγάλη κάθετη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό από την οποία θα ελέγχονται σχεδόν τα πάντα να δεσπόζει οπτικά.

Το καινούργιο μοντέλο, προφανώς θα κατασκευάζεται στη Σουηδία και η χρήση της αναβαθμισμένης πλατφόρμας επιτρέπει τη μείωση του χρόνου παραγωγής ανά μονάδα όπως και την υιοθέτηση συσσωρευτών οι οποίοι θα αποτελούν δομικό στοιχείο του πλαισίου και δεν θα είναι επιπρόσθετοι σε αυτό.

Φυσικά, ακόμα από τη Volvo δεν έχει ξεκαθαριστεί ποια θα είναι η ενεργειακή χωρητικότητά τους, ωστόσο αναμένουμε να είναι περίπου στις 100 kWh, γεγονός που θα επιτρέπει μεγάλη αυτονομία (κατά το πρωτόκολλο WLTP).

Advertisement

Από εκεί και πέρα θα υπάρχουν εκδόσεις με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 279 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα και με δύο. Αν χρησιμοποιηθούν αυτούσια τα συστήματα πρόωσης του EX90 θα υπάρχει τετρακίνητο EX60 με 408 ίππους καθώς και μια κορυφαία έκδοση με 517 ίππους.

Τέλος, το EX60 θα διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που εφαρμόζει για δεκαετίες η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, Επίσης, όπως ισχύει και στο EX90, αναμένεται να διαθέτει και συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού τα οποία επιτρέπουν συνθήκες ημιαυτόνομης κίνησης εντός και εκτός πόλης.

Advertisement