Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan στην ορεινή Αρκαδία (+τιμές)

Ελλάδα 23:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan στην ορεινή Αρκαδία (+τιμές)

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan στην ορεινή Αρκαδία (+τιμές)

ΝΕΑ

Η 3η γενιά του VW Tiguan, το οποίο έχει ταυτίσει το όνομά του με την κατηγορία των μεσαίων premium SUV, κάνει την εμφάνισή της επί ελληνικού εδάφους και εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση.

Advertisement
Advertisement

Το VW Tiguan είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο επιτυχημένα ευρωπαϊκά SUV, με περισσότερες από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, από τη στιγμή που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στους δρόμους.

Πλέον επιστρέφει και είναι πλήρως εναρμονισμένο με τα πρότυπα της ψηφιακής εποχής. Το γερμανικό SUV είναι διασυνδεμένο, «έξυπνο» και εξηλεκτρισμένο, όντας ταυτόχρονα το πιο εξελιγμένο και το πιο πολυτελές.

Από το 2007, όταν και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αγορά, το VW Tiguan αποτελούσε πάντα το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των κόμπακτ SUV, ενώ για αρκετό καιρό παρέμενε στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, μιλώντας για την ελληνική αγορά.

Advertisement
Advertisement

Το νέο VW Tiguan σε κερδίζει με το που το αντικρίζεις, καθώς διαθέτει μια ισορροπία ανάμεσα στο δυναμισμό και την αίσθηση στιβαρότητας. Παρά την διατήρηση των βασικών σχεδιαστικών γραμμών του προκατόχων του, το νέας γενιάς μοντέλο εντυπωσιάζει με την φρέσκια του εικόνα, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν σχεδόν όμοιες με το απερχόμενο μοντέλο (μήκος 4,54 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,66 μ.), όπως και το μεταξόνιο που διατηρείται στα 2.680 χλστ.

Οι σημαντικότερες διαφορές εντοπίζονται στον εμπρός επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που ενσωματώνει τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, που πλέον βρίσκονται τοποθετημένες στα άκρα της μάσκας, βελτιώνοντας παράλληλα τον αεροδυναμικό συντελεστή Cd στο 0,28 αντί για 0,33 και την αεροδυναμική απόδοση, όσο και στα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, με τα εμπρός να διαθέτουν προβολείς με τεχνολογία IQ.LIGHT HD matrix, μία πρωτιά για μοντέλο βασισμένο στην εξελιγμένη αρχιτεκτονική MQB evo.

Η εφαρμογή της τελευταίας, την οποία γνωρίζουμε από τα VW Golf Mk8, CUPRA Formentor, Audi A3 και Škoda Octavia επέτρεψε στους μηχανικούς της εταιρείας να ενσωματώσουν εύκολα μία ποικιλία τεχνολογιών.

Advertisement

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η εικόνα έχει αλλάξει σε δραματικό βαθμό. Ο σχεδιασμός, η εργονομία και η ολιστική αίσθηση ποιότητας στα πλαστικά, στους διακόπτες και στα όργανα δείχνουν να έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο για να λειτουργούν εξαιρετικά.

Μάλιστα, στα μάτια των σκληροπυρηνικών πιστών της μάρκας, τα καινοτόμα στοιχεία που πρεσβεύει η καμπίνα του Tiguan αντιπροσωπεύουν έναν νέο κόσμο, τον οποίο γνωρίζουν ήδη οι κάτοχοι της ηλεκτρικής γκάμας «ID.». Όπως η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, καθώς και η 15άρα οθόνη του συστήματος infotainment που έρχεται αυτούσια από το ID.7.

Advertisement

Ντεμπούτο κάνει επίσης ο τοποθετημένος στη βάση του ταμπλό στρογγυλός περιστροφικός διακόπτης που διαθέτει ενσωματωμένη οθόνη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, από τον οποίο ελέγχονται τα προφίλ οδήγησης, η ένταση του ήχου αλλά και ο ambient φωτισμός.

Στην πράξη όλα αυτά όσο και εντυπωσιακά να ακούγονται, ο οδηγός χρειάζεται μια εξοικείωση, προκειμένου να μπορέσει και να χειριστεί τα συστήματα με ασφάλεια κατά την οδήγηση. Αυτό σημαίνει πως ακόμη και η απλή χρήση του κλιματισμού, μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για πολλούς που δεν έχουν την απαραίτητη εξοικείωση με την τεχνολογία.

Άξια αναφοράς είναι και τα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus, που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, και τα οποία διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση (έως και 14 κατευθύνσεις, ανάλογα την έκδοση) καθώς και διαφορετικές διαμορφωμένες λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού.

Advertisement

Σε ότι αφορά την εργονομία, η μετακίνηση του επιλογέα ταχυτήτων, έχει δημιουργήσει αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα και πιο συγκεκριμένα κάτω από τους αεραγωγούς, ο οποίος είναι εύκολα προσβάσιμος και πολύ πρακτικός, ενώ εκτελεί και χρέη ασύρματης φόρτισης με ισχύ 15W.

Σε επίπεδο άνεσης, οι χώροι του νέου Tiguan θα ικανοποιήσουν για τη μετακίνηση ακόμη και πέντε ενηλίκων. Σε άμεση σύγκριση με την προηγούμενη γενιά είναι σχεδόν αμετάβλητοι, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 652 λίτρα σε πλήρη διαμόρφωση καθισμάτων.

Σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα, το νέο VW Tiguan εξοπλίζεται αποκλειστικά με 8 συνολικά υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, είτε βενζίνης (TSI), είτε με ήπια υβριδική τεχνολογία (eTSI), είτε plug-in hybrid (eHybrid), είτε πετρελαίου (TDI). Να αναφέρουμε ότι η γκάμα των TSI και eHybrid αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες. H γκάμα των eTSI, περιλαμβάνει τον κινητήρα 1,5 λίτρων με απόδοση 130 και 150 ίππους, με σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων (ACT) και συνδυάζεται αποκλειστικά, όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.

Κορυφαίος της γκάμας των βενζινοκίνητων συνόλων θα είναι ο 1,5 λίτρων κινητήρας των 150, ή 177 ίππων, στην έκδοση eHybrid, που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 116 ίππων και turbo μεταβλητής γεωμετρίας, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει είτε τους 204, είτε τους 272 ίππους και τα 350 ή 400 Nm ροπής αντίστοιχα.

Συνδυάζοντας και τις δύο μονάδες κίνησης και με την μπαταρία των 19,7 kWh γεμάτη κατά την εκκίνηση της διαδρομής, το νέο Tiguan eHybrid προσφέρει σχεδόν διπλάσια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά που φτάνει αισίως τα 100 χλμ. Παράλληλα υποστηρίζει φόρτιση έως 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC, ακόμη και ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα DC έως 50 kW.

Στους TDI, η επιλογή είναι μόνο μία, αυτή με τον δίλιτρο κινητήρα που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 150 ή 193 ίππους, με την τελευταία να προσφέρεται με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION.

Η πρώτη παρουσίαση του μοντέλου στη χώρα μας είχε προορισμό την λαοφιλή ανεξαρτήτως εποχής κωμόπολη της Βυτίνας, όπου είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την έκδοση του Tiguan με τον κινητήρα eTSI των 150 ίππων, στο κορυφαία επίπεδο εξοπλισμού R-Line.

Η τεχνολογία «eTSI» περιλαμβάνει το θερμικό μοτέρ των 1,5 λίτρων και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, με μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Το σύστημα ολοκληρώνεται με μια μίζα-γεννήτρια (για το σύστημα stop/start) και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα.

Το υβριδικό σύστημα δεν αλλάζει τη μέγιστη ισχύ ή ροπή, οπότε οι 150 ίπποι του 1.5 TSI αποδίδονται από τις 5.000 έως τις 6.000 σ.α.λ και τα 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ..

Αν και η VW δηλώνει πως το υβριδικό σύστημα υποβοηθά το θερμικό μοτέρ στο ξεκίνημα, πρακτικά δεν το αντιλαμβάνεσαι. Αυτό που αντιλαμβάνεσαι είναι πως το θερμικό μοτέρ απενεργοποιείται όταν αφήνεις το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα (λειτουργία coasting), ενώ η επανεκκίνηση γίνεται τελείως βελούδινα, χωρίς κανένα θόρυβο ή κραδασμό.

Κινούμενοι κυρίως σε αυτοκινητόδρομο, όπως ήταν αναμενόμενο η αίσθηση του αυτοκινήτου στο δρόμο αγγίζει το επάνω άκρο της κατηγορίας, συμπεριλαμβανομένου και των premium ανταγωνιστών του. Βασικά του στοιχεία το υψηλό επίπεδο ηχομόνωσης, στιβαρότητας και σταθερότητας, ακόμη και σε απαγορευμένες ταχύτητες.

Η συμπεριφορά της 3ης γενιάς του μοντέλου συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματά του. Πάντα ασφαλές και προβλέψιμο, το νέο VW Tiguan είναι ιδιαίτερα άνετο. Δεν σε προκαλεί να το πιέσεις υπερβολικά στις στροφές, αλλά ακόμα κι αν το παρακάνεις, δεν θα προβληματίσει ποτέ. Η πρόσφυση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως και τα φρένα, ενώ η ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι ρυθμισμένη ιδανικά, ελέγχοντας άψογα το αμάξωμα σε κάθε περίσταση.

Ακόμα και η πληθώρα των ηλεκτρονικών αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων ως προς το πόσο αρμονικά εμπλέκονται στην όλη διαδικασία της κίνησης, όποτε χρειαστεί. Εξίσου καλά είναι και τα φρένα, σε αίσθηση και απόδοση.

Η βασική έκδοση εξοπλισμού του Tiguan, που ονομάζεται Tiguan, συνδυάζεται μόνο με το σύνολο των 1.500 κυβικών και των 130 ίππων και ξεκινά από 34.300 ευρώ.

Το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Life τιμάται με το βασικό κινητήρα των 1.500 κυβικών και των 130 ίπων από 36.900 ευρώ και με αυτό των 150 ίππων από 37.900 ευρώ. Με τον 2.0 TDI των επίσης 150 ίππων ξεκινά από τις 42.900 ευρώ.

Το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού είναι το More με τις τιμές να ξεκινούν από τις 37.300 και 38.300 ευρώ για τους κινητήρες των 1.500 κυβικών και των 130 και 150 ίππων αντίστοιχα και από 43.350 ευρώ για τον δίlitro diesel των επίσης 150 ίππων.

Η κορυφαία έκδοση R-Line είναι διαθέσιμη με τον 1.5 eTSI των 150 ίππων και ξεκινά από τις 42.500 ευρώ. Η αντίστοιχη έκδοση με τον 2.0 TDI των 150 ίππων ξεκινά από τις 52.800 ευρώ, ενώ ως R Line διατίθενται αποκλειστικά οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις του νέου Tiguan.

H 1.5 eHybrid των 204 ίππων κοστίζει από 51.100 ευρώ, ενώ αυτή των 272 ίππων από 53.900 ευρώ.

Ως R Line είναι διαθέσιμη και η μόνη τετρακίνητη έκδοση του νέου Tiguan, που κινείται από το δίλιτρο diesel των 193 ίππων και ξεκινά από τις 52.800 ευρώ.

Σε μκάθε περίπτωση το αυτόματο κιβώτιο είναι στάνταρ.