Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέo Nissan Townstar EV στη Γαλλία

Ελλάδα 6:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέo Nissan Townstar EV στη Γαλλία

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέo Nissan Townstar EV στη Γαλλία

ΝΕΑ

Tο επαγγελματικό Nissan Townstar EV είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον μοντέλο μηδενικών εκπομπών ρύπων που συνιστά ανταγωνιστική πρόταση απέναντι στις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες προτάσεις.

Advertisement
Advertisement

Το Nissan Townstar EV αποτελεί το τελευταίο δημιούργημα της συμμαχίας Renault-Nissan σε ότι αφορά τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με ηλεκτροκινητήρα. Μια συνεργασία που περιλαμβάνει ήδη τα Nissan e-NV200 και Renault Kangoo ZE, με το Townstar EV ουσιαστικά να αντικαθιστά το πρώτο και να μοιράζεται την ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα (CMF) με το δεύτερο.

Το επαγγελματικό Nissan εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122 ίππων (90 kW) και 245 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς και με μία μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 45 kWh που εξασφαλίζει θεωρητικά αυτονομία 301 χιλιομέτρων, σε κύκλο WLTP και συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ.

Σε ταχυφορτιστή 80 kW μπορούν να ανακτηθούν 170 χλμ. σε 30 λεπτά, ενώ 3 ώρες και 50 λεπτά είναι ο χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση από το 15% στο 80% στην περίπτωση ενός οικιακού wallbox 11 kW, ή 6 ώρες με ένα wallbox 7,4 kW.

Advertisement
Advertisement

Το Townstar EV εξοπλίζεται με αντλία θερμότητας. Όταν συνδεθεί με ένα φορτιστή 22 kW, ή σε ταχυφορτιστή DC, τότε απορροφά θερμότητα από τον αέρα για να ζεσταθεί η καμπίνα των επιβατών χωρίς τη χρήση ηλεκτρικής αντίστασης που καταναλώνει ενέργεια. Η αντλία θερμότητας αποδίδει καλύτερα σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος από -15 έως +15 βαθμούς Κελσίου.

To ιαπωνικό μοντέλο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (L1, L2 και Combi), με διαφορετικά μήκη (4,48 ή 4,91 μέτρα) και δύο μεταξόνια (2,7 και 3,1 μέτρα). Ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να φιλοξενήσει προϊόντα με συνολικό όγκο από 3,3 έως 4,9 κυβικά μέτρα, ή βάρος έως 800 κιλά, ή δύο ευρωπαλέτες.

Advertisement

Βέβαια απουσιάζει η καινοτομία «Open Sesame» που διαθέτει το αδελφό μοντέλο της Renault, που χάρη στο άνοιγμα της δεξιάς πόρτας μέχρι και 90ο και σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικής κολώνας, προσφέρει ένα μεγάλο πλευρικό άνοιγμα.

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη από το αντίστοιχο Kangoo ZE. Στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί η οθόνη αφής του infotainment με διαγώνιο 10 ίντσες και πιο χαμηλά στη κονσόλα βρίσκεται ο κομψός λεβιές του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης στο πολύ άνετο κάθισμα, έχοντας εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το νέο ηλεκτρικό επαγγελματικό μοντέλο της Nissan είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα περίχωρα του Παρισιού κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του. Στην διάθεσή μας για αυτή την σύντομη δοκιμή είχαμε την έκδοση με το κοντό μεταξόνιο (L1), που αποδείχθηκε μάλλον ιδανική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά και τα δεδομένα της αγοράς, καθώς συνδυάζει ιδανικά το σωστό μέγεθος για ευελιξία στην πόλη με τις κατάλληλες διαστάσεις για αρκετά μεγάλο φορτίο, τόσο σε βάρος όσο και σε όγκο.

Advertisement

Στα χαρακτηριστικά αυτής της έκδοσης να σημειώσουμε τα μεγάλα ανοίγματα στο πλάι, καθώς και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Ο χώρος για τα φορτία είναι πολύ προσεγμένος κατασκευαστικά, με σκληρό πλαστικό στο δάπεδο, ενώ δεν έλειπε και το σταθερό χώρισμα από το χώρο του οδηγού.

Στο δρόμο, αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η άνεση της ανάρτησης και η ποιότητα κύλισης του Townstar EV. Χωρίς διάθεση υπερβολής μοιάζει με ένα καλό επιβατικό της ιαπωνικής εταιρίας, με την ανάρτηση να απορροφά χωρίς αναπηδήσεις τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η πολύ καλή δουλειά στην ηχομόνωση και το δέσιμο του πλαισίου δημιουργούν τις προϋποθέσεις για άνετες μετακινήσεις.

Μπορεί η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα, όμως η αίσθηση που σου δίνει το Townstar EV είναι πως οδηγείς ένα ιδιαίτερα σβέλτο αυτοκίνητο με πλούσια αποθέματα ροπής σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας.

Επίσης πολύ χρήσιμο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, που ρυθμίζεται μέσω του επιλογέα σε τρια διαφορετικά επίπεδα, χωρίς όμως να έχει τα χαρακτηριστικά του συστήματος e-Pedal, το οποίο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ελέγξει σε συγκεκριμένες συνθήκες την κίνηση του αυτοκινήτου αποκλειστικά με τη χρήση του δεξιού πεντάλ.

Θετικά είναι και τα σχόλια και οι εντυπώσεις μας από το εσωτερικό. Η γενικότερη εικόνα είναι αυτή ενός καλοφτιαγμένου και προσεγμένου αυτοκινήτου, με ποιότητα και συναρμογή ικανή να αντέξει σε πολύ σκληρή χρήση στον χρόνο. Θετικά θα σχολιάσουμε την εργονομία των διακοπτών, τα πολύ άνετα καθίσματα, τους μεγάλους χώρους, καθώς και την εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το νέο Nissan Townstar EV πωλείται ήδη στη χώρα μας, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 42.990 ευρώ για την βασική L1 (χωρίς την κρατική επιδότηση) και 43.390 ευρώ για την L2. Προς τα τέλη της χρονιάς αναμένεται και η επιβατική έκδοση Combi.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποιό είναι ένα από τα ασφαλέστερα Nissan;
Nissan e-4ORCE: Η απόλυτη εμπειρία άνεσης και ασφάλειας
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs Suzuki S-Cross 1.4 2WD