Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε στην πίστα τις BMW M2, M4 και M5

Ελλάδα 5:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην πίστα τις BMW M2, M4 και M5

ΝΕΑ

Οδηγούμε στην πίστα τις BMW M2, M4 και M5

ΝΕΑ

Θέλοντας να τιμήσει την 46η επέτειο από την ίδρυση του τμήματος M Division, η BMW διοργανώνει μία πανευρωπαϊκή περιοδεία, το «Μ Power Tour», επισκέπτοντας διάφορες πίστες. Μία από αυτές ήταν και το αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, όπου αδράξαμε την ευκαιρία και προσκεκλημένοι της BMW Hellas, βρεθήκαμε για λίγες ώρες, οδηγώντας τρία από τα χαρακτηριστικότερα μοντέλα, τις M2, M4 και Μ5.

Advertisement
Advertisement

 

Του ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ

Advertisement
Advertisement

Μπορεί τα σχεδόν 90 km που χωρίζουν τον αεροδρόμιο «Μακεδονία» από το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών να μην είναι πολλά, εν τούτοις για την αποστολή των εκπροσώπων του ειδικού Τύπου, φάνηκε ολόκληρος Γολγοθάς. Και όχι άδικα, καθώς σε όλους μας, υπήρχε διάχυτη η ανυπομονησία να βρεθούμε στην αγαπημένη μας ελληνική πίστα, πίσω από το τιμόνι τριών αυτοκινήτων που στοιχειώνουν τα όνειρα μας. Συνολικά δεκατρείς BMW M2, M4 και M5 βρέθηκαν στην πίστα των Σερρών, ώστε εμείς να βιώσουμε την απόλυτη δυναμική και αξιοπιστία των συγκεκριμένων οχημάτων. Σε αυτό το «M Power Tour 2018» επίσημοι οδηγοί του BMW M Division, μεταξύ των οποίων και ο συνάδελφος Θωμάς Παπαπάσχος, ταξίδεψαν μέχρι εδώ για να προσφέρουν στους συμμετέχοντες γνώσεις τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο, με στόχο να γνωρίσουν όλοι τη «γοητεία της M», να εκπαιδεύσουν τα αντανακλαστικά τους και να βελτιώσουν τις ειδικές δεξιότητες που προϋποθέτει η οδήγηση αυτών των αυτοκινήτων, ώστε να επιτύχουν τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.

GKF_2400-chariatis-530

H ημέρα εκπαίδευσης ξεκίνησε με χαλαρή συζήτηση με τους ανθρώπους της εταιρείας, κατόπιν έγινε το μοίρασμα των συμμετεχόντων σε τρεις διαφορετικές ομάδες. Η συνέχεια ήταν μια ασταμάτητη εναλλαγή στο δεξί και το αριστερό κάθισμα των αυτοκινήτων και η επιβεβαίωση ότι βρισκόμαστε σε έναν πραγματικό οδηγικό παράδεισο και η υπενθύμιση του πόσα έχουμε ακόμα να μάθουμε. Χωρίς πολλά λόγια. Αφήνοντας να μιλήσουν τα ίδια τα αυτοκίνητα. Ό,τι καλύτερο.

Advertisement

IGK_4016-chariatis-640d

Η εκδήλωση δεν ήταν σχεδιασμένη ως δοκιμή στο όριο. Προτεραιότητα είχε πάνω από όλα η ασφάλεια, ενώ την ίδια στιγμή απολαμβάναμε τον ήχο και τα απίθανα όρια πρόσφυσης και εκτιμούσαμε την τεχνολογία, το ευρύ ρεπερτόριο κάθε μοντέλου με κοινό παρονομαστή τον ξεχωριστό, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του τμήματος «M».

Advertisement

GKF_2268-chariatis-640c

Ξεκινήσαμε από μία χρονομετρημένη άσκηση δεξιοτεχνίας (parkour). Κατόπιν, αλλάζοντας αυτοκίνητο κάθε τρεις γύρους, περνώντας από τις Μ2 και Μ4, να φτάσουμε στο τέλος στην κορυφή του κομβόι, πάντα ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του εκπαιδευτή.

IGK_4770-chariatis-640a

Advertisement

Αφήσαμε για το τέλος της ημέρας τη μοναδική εμπειρία που μας προσέφερε το νέο super sedan μοντέλο, η BMW M5. Κάποιες φορές πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τους χαρακτηρισμούς, ώστε να μην χάνουν το νόημα οι λέξεις. Αλήθεια, δυσκολευόμαστε αρχικά να εκφράσουμε με λόγια την έκπληξη μας. Κάθεσαι αρκετά χαμηλά, αλλά έχεις μπροστά σου ένα επιβλητικό ταμπλό. Το πάνω μέρος των φτερών ορίζει τον όγκο της επιθετικής μάσκας που γεμίζει τον καθρέφτη του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Η ανάρτηση ελέγχει τέλεια το βάρος, το κρύβει, για να το πούμε πιο σωστά. Αν δεν ήξερες, στην είσοδο της Κ1 θα ορκιζόσουν ότι αποκλείεται να ξεπερνά τα 1.500 kg ενώ στην πραγματικότητα αγγίζει τους δύο τόνους. Η κλίση είναι ελάχιστη και το τιμόνι έχει τη σωστή αίσθηση. Όση πρέπει αντίσταση, ακρίβεια και σαφή πληροφόρηση. Η παρουσία της τετρακίνησης -για πρώτη φορά σε M, είναι έκδηλη ειδικά στις γρήγορες καμπές. Στo συγκεκριμένο σύστημα ο εμπρός άξονας εμπλέκεται μόνο αν η μετάδοση αποκλειστικά από τον πίσω έχει φτάσει στα όριά της, ενώ υπάρχει και επιλογή αποκλειστικά και μόνο πίσω κίνησης. Συνολικά τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης είναι 5, ενώ η ισχύς καταλήγει σε όλους τους τροχούς μέσω ενός καινούργιου αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις.

GKF_1776-chariatis-640b

Και βέβαια, τι να πούμε για τον κινητήρα. Ο γνωστός V8 των 4,4 λίτρων με τα 2 turbo αποδίδει για την περίσταση 600 PS και ροπή που ξεπερνά τα 76,5 kgm. Και δεν είναι οι αριθμοί που «ζαλίζουν». Είναι η πραγματική αίσθηση που σου δίνει η ντίβα από το Μόναχο, που δεν ενδείκνυται σε ασθενείς με καρδιολογικά προβλήματα.

IGK_3417-chariatis-640e