Νέο σύστημα ψεκασμού από την Bosch
ΝΕΑΝέο σύστημα ψεκασμού από την Bosch
ΝΕΑΜία καινοτομία της Bosch έρχεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 13%, με σύμμαχο το… νερό! Καλά διαβάσατε, καθώς μιλάμε για το πρώτο σύστημα ψεκασμού νερού!
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/seitanf1)
WHAT CAR
Είναι γεγονός ότι ακόμη και οι πιο εξελιγμένοι κινητήρες βενζίνης χάνουν περίπου το ένα πέμπτο των καυσίμων τους. Ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες, ένα μέρος της βενζίνης χρησιμοποιείται για την ψύξη του κινητήρα αντί για την λειτουργία της κίνησης. Με το νέο σύστημα ψεκασμού νερού, η Bosch ρίχνει την κατανάλωση καυσίμου των μοτέρ. Ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού ή γρήγορης οδήγησης, η νέα τεχνολογία αυτή τεχνολογία καθιστά δυνατή τη μείωση των ρύπων κατά 4% και τη κατανάλωση καυσίμου έως 13%. Η οικονομία καυσίμου που προσφέρει αυτή η τεχνολογία της Bosch επιτυγχάνεται κυρίως σε τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες.
Παράλληλα, όπως υποστηρίζει η Bosch, τα παραπάνω μπορούν και να βελτιώσουν τη λειτουργία του κινητήρα, αφού με διαφοροποίηση του σημείου έναρξης ψεκασμού καυσίμου, ο κινητήρας λειτουργεί ακόμα πιο αποτελεσματικά. Σε αυτή την βάση οι μηχανολόγοι μπορούν να προσδώσουν πρόσθετη ισχύ σε ένα κινητήρα, ακόμα και σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Η βάση αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας του κινητήρα στηρίζεται σε ένα απλό γεγονός: ένας κινητήρας δεν πρέπει να υπερθερμανθεί. Για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση ψεκάζεται μία πρόσθετη ποσότητα καυσίμου. Το καύσιμο εξατμίζεται μειώνοντας την θερμοκρασία του κινητήρα και των εξαρτημάτων του. Με την χρήση ψεκασμού νερού, οι μηχανολόγοι της Bosch εκμεταλλεύονται αυτή την φυσική αρχή. Πριν γίνει ανάφλεξη του καυσίμου, ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής μία ποσότητα νερού σε μορφή ατμού. Με την υψηλή θερμοκρασία των ατμών του νερού επιτυγχάνεται αποτελεσματική ψύξη.
Το παραπάνω σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στη BMW M4 GTS.