Menu
Live Κίνηση | Τεχνικά Χαρακτηριστικά Choice | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Νέο Mercedes-Benz Sprinter 4X4, έτοιμο για τα δύσκολα

  • newsautoteam

Για τους επαγγελματίες που χρειάζονται μια ολοκληρωμένη λύση για τα δύσκολα η Mercedes-Benz έχει πλέον τη απάντηση αφού στην γκάμα του νέου Sprinter προστέθηκε και η υπερυψωμένη έκδοση 4X4 που έρχεται έτοιμη να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση.
ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ  ΞΥΔΗ

Προς το παρόν το νέο σκληροτράχηλο Sprinter 4X4 είναι διαθέσιμο με το V6 πετρελαιοκινητήρα της Mercedes-Benz, ο οποίος έχει χωρητικότητα τρία λίτρα και χάρη στην ύπαρξη turbo αποδίδει 190 ίππους αλλά πιο σημαντικά ροπή που ανέρχεται στα 44,8 κιλά. Η κίνηση φτάνει φυσικά και στους τέσσερις τροχούς σε μια αναλογία που υπό κανονικές συνθήκες βρίσκεται στο 35:65 για τον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα. Έτσι το τετρακίνητο Sprinter, σύμφωνα με τους Γερμανούς, δεν παρουσιάζει καμία διαφορά ως προς την αίσθηση κατά την οδήγησή του έναντι των συμβατικών εκδόσεων.

Το Sprinter 4X4 έρχεται εφοδιασμένο με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης 4ETS της Mercedes-Benz το οποίο δουλεύει σε αγαστή συνεργασία με το “Adaptive ESP” που προσαρμόζει τη λειτουργία του ανάλογα με το κέντρο βάρους του οχήματος διασφαλίζοντας έτσι την σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας (ABS, ASR, EBV, BAS και AAS), ανεξάρτητα από το φορτίο και σε συνάρτηση και με την κλίση του αμαξώματος.

mercedes_benz_new_sprinter_4x4_i

To 4ETS αξιοποιεί τους αισθητήρες του ABS και όταν διαπιστώσει ότι κάποιος από τους τροχούς ολισθαίνει περισσότερο από το ιδανικό επεμβαίνει στο αντίστοιχο φρένο μειώνοντας το σπινάρισμα. Λειτουργεί σαν ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κάνοντας την δουλειά που θα έκαναν συμβατικά διαφορικά και στους τρεις άξονες μετάδοσης του Sprinter. Το 4ETS φέρει και σύστημα προστασίας για τα φρένα στην περίπτωση που αυτά δουλεύουν… υπερωρίες για να διατηρήσει ο οδηγός τον έλεγχο του οχήματος.

Για δύσκολα περάσματα ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει για μικρό χρονικό διάστημα το ASR σε χαμηλές ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης να τίθεται αυτόματα σε λειτουργία, σε ταχύτητες μεταξύ 40-60 χλμ./ώρα και ανάλογα με τις συνθήκες. Το ESP παραμένει πάντα ενεργό. Στο προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και σύστημα ελέγχου ταχύτητας καθόδου (Downhill Speed Regulation -DSR) για δύσκολους κατηφορικούς δρόμους με μεγάλες κλίσεις αλλά και hill-holder. Προαιρετικό είναι επίσης και το “κοντό” κιβώτιο που μειώνει τον λόγο των σχέσεων κατά 42%.

mercedes_benz_new_sprinter_4x4_ii

Το Sprinter 4X4, κατά την Mercedes-Benz, δεν είναι καθαρόαιμο όχημα εκτός δρόμου, ωστόσο, έναντι των συμβατικών εκδόσεων το εμπρός μέρος βρίσκεται πλέον ψηλότερα από το έδαφος κατά 155 χλστ. ενώ το πίσω κατά 135 χλστ. Παράλληλα σημαντικά αυξημένες παρουσιάζονται και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής για την έκδοση με το στάνταρ μεταξόνιο στις 26, 23 και 25 μοίρες αντίστοιχα, έναντι 16, 14 και 17 μοιρών της συμβατικής έκδοσης.

Τέλος, παρά τα επιπλέον 140 κιλά βάρους η Mercedes-Benz αναφέρει πως το ωφέλιμο φορτίο παραμένει το ίδιο.