Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

MotulEvo: Η λύση για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου σου!

  • Panos Seitanidis

Το κιβώτιο ταχυτήτων σας αντιμετωπίζει προβλήματα; Το MotulEVO είναι η λύση που ψάχνετε!

Στο δίκτυο συνεργατών του MotulEVO μπορείτε να επωφεληθείτε από την επαγγελματική συντήρηση της αυτόματης μετάδοσης του οχήματός σας, αφήνοντας στην άκρη πονοκεφάλους, ταλαιπωρία και περιττά έξοδα.

Το MotulEvo είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών, σχεδιασμένο για αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Αναπτύχθηκε για να βοηθήσει τους επαγγελματίες συνεργείων αυτοκινήτων να επεκτείνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους με επαγγελματική προσέγγιση, με τελικό κερδισμένο τον πελάτη. Επειδή όμως συνήθως δεν γνωρίζουμε όσα πρέπει για την σωστή συντήρηση του αυτόματου κιβωτίου του οχήματός μας, ακολουθούν μερικές απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα.

MotulEvo-training-c1000x600

Τι σημαίνει ο χαρακτηρισμός «lifetime-filling» για τα υγρά μετάδοσης;
Όπως και κάθε άλλο σύστημα ενός οχήματος, το σύστημα μετάδοσης απαιτεί και αυτό τακτική συντήρηση. Για τα αυτόματα κιβώτια, τα διαστήματα συντήρησης και η αντικατάσταση του ATF κυμαίνονται μεταξύ 50.000-100.000 km, ανάλογα με τον τύπο του κιβωτίου ταχυτήτων και τις οδηγίες του κατασκευαστή. Ωστόσο, δημιουργήθηκε μια λανθασμένη αντίληψη, από τη χρήση του όρου «lifetime-filling» από ορισμένους κατασκευαστές (OEM), δίνοντας στους ιδιοκτήτες αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων την εντύπωση ότι δεν απαιτείται ποτέ αλλαγή των υγρών μετάδοσης (ATF).

Ο όρος «lifetime-filling» αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο διάστημα συντήρησης, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν ορίζεται με σαφήνεια από τον κατασκευαστή. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτός ο όρος περιγράφεται ως ο χρόνος ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων ή η περίοδος μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης και αναφέρεται σε… «κανονικές συνθήκες οδήγησης». Κατά τη διάρκεια ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων, το υγρό μετάδοσης καταπονείται από υψηλές θερμοκρασίες, μηχανικό στρες, οξείδωση και χημική αποδόμηση. Με την πάροδο του χρόνου, τα ζωτικά υδραυλικά συστήματα της μετάδοσης, φράζουν με εναποθέσεις και ανθρακώματα.

Motul_MotulEvo-ATM-a1000x667

Επιπλέον, η θερμότητα είναι η κύρια αιτία οξείδωσης ATF. Με τους σημερινούς μικρότερους, γρηγορότερους κινητήρες και την αυξημένη οδήγηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, τα υγρά μετάδοσης εκτίθενται σε υψηλότερες θερμοκρασίες, επιταχύνοντας την διαδικασία.

Συχνά, τα αρχικά συμπτώματα της της δυσλειτουργίας ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (απότομη ή καθυστερημένη αλλαγή σχέσης, κραδασμοί ή απότομα κτυπήματα σε χαμηλές ταχύτητες ή σε θέση στάθμευσης) οφείλονται κυρίως στην αλλοίωση των υγρών ATF και κυρίως στην μεταβολή του ιξώδους τους. Επίσης, η μηχανική φθορά του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αναπόφευκτη, πράγμα που σημαίνει ότι τα μεταλλικά σωματίδια που αιωρούνται στο υγρό ATF, θα προκαλέσουν αργά ή γρήγορα σοβαρά προβλήματα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντική ζημιά με υψηλό κόστος επισκευής.

Tι είναι το MotulEvo;
Η ανάγκη για επαγγελματική συντήρηση των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων γίνεται ουσιαστική ανάγκη, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, στις προσπάθειές τους να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές, επενδύουν όλο και περισσότερο σε αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (AT, DCT/DSG, CVT). Η Motul, αντιλαμβανόμενη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κυρίως τα ανεξάρτητα συνεργεία αυτοκινήτων στο να συμπεριλάβουν υπηρεσίες συντήρησης αυτόματων κιβωτίων, ξεκίνησε το MotulEVO, ένα καινοτόμο concept, που περιλαμβάνει τόσο τον απαιτούμενο εξοπλισμό όσο και την απαραίτητη εκπαίδευση και τεχνική υποστήριξη.

Το MotulEvo ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια και έχει σημειώσει εξαιρετική επιτυχία, αφού αξιοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας ένα δίκτυο συνεργατών χιλιάδων επαγγελματιών. Αποτελεί ολοκληρωμένη λύση σε ότι αφορά στην επαγγελματική συντήρηση αυτόματων κιβωτίων και περιλαμβάνει και ευρύ φάσμα υπηρεσιών και υποστήριξης:

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζουμε τα υγρά ATF στο αυτόματο κιβώτιο;
Τα διαστήματα αλλαγής λαδιού αυτόματης μετάδοσης, ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο (AT, DSG, CVT) και τις συνθήκες χρήσης.

– Αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής
Για κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (με μετατροπέα ροπής) τα διαστήματα αλλαγής μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ 30.000 και 100.000 km σε κανονικές συνθήκες χρήσης. Σε κάθε περίπτωση, τα διαστήματα συντήρησης δεν πρέπει να υπερβαίνουν μία περίοδο 8 ετών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν όρους όπως «life-time» ή «fill-for-life», που αναφέρονται στη διάρκεια ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων ή στο χρόνο μεταξύ αλλαγών λαδιού.

– DSG
Για αυτόματες μεταδόσεις διπλού συμπλέκτη (DCT/DSG) τα διαστήματα αλλαγής είναι συνήθως μικρότερα. Συνήθως περίπου 60.000 km (για κανονικές συνθήκες οδήγησης) και έως 3 χρόνια. Για τα κιβώτια ξηρού συμπλέκτη, τα διαστήματα είναι μεγαλύτερα και συνήθως δεν καθορίζονται επακριβώς από τους κατασκευαστές.

– CVT
Τα κιβώτια ταχυτήτων CVT έχουν συνήθως μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 120.000 km ή 6 χρόνια (υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας), αλλά υπάρχουν επίσης περιπτώσεις στις οποίες το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής είναι μόνο 40.000 km (2 χρόνια). Οι συνθήκες λειτουργίας σε αυτήν την περίπτωση είναι πολύ σημαντικές και μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα διαστήματα συντήρησης. Επίσης, υπάρχουν συχνά περιπτώσεις όπου το ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων (π.χ. ZF ή Aisin) χρησιμοποιείται από διαφορετικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι καθορίζουν διαφορετικά διαστήματα σέρβις, ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα και τη ροπή που εφαρμόζεται στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα διαστήματα συντήρησης που προτείνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμβουλευτείτε τον Οδηγό Λίπανσης της Motul.

Παρουσιάζει προβλήματα το αυτόματο κιβώτιό σας; Πως μπορείτε να τα λύσετε;
Έχει επιδεινωθεί η συμπεριφορά του αυτόματου κιβωτίου σας μετά από μια μακρά περίοδο χρήσης; Παρατηρείτε κραδασμούς ή απότομα τραντάγματα κατά την εκκίνηση ή σε κάθε αλλαγή σχέσης; Η αλλαγές σχέσεων γίνονται καθυστερημένα ή αναίτια και συνοδεύεται από παράξενους θορύβους; Η μειωμένη απόδοση κατά την αλλαγή ταχυτήτων αντιμετωπίζεται με την επαγγελματική συντήρηση, με ειδικό μηχάνημα, το οποίο επιλύει τα ακόλουθα προβλήματα:
– Υστέρηση στην αλλαγή
– Απότομες ή αναίτιες αλλαγές
– Κραδασμοί του οχήματος σε υψηλά φορτία
– Απότομο τράνταγμα του οχήματος στο παρκάρισμα ή κατά την στάση

Συνήθως η επιδείνωση της απόδοσης του κιβωτίου οφείλεται σε ρύπους και ακαθαρσίες λόγω φθοράς και γήρανσης του υγρού μετάδοσης. Η επαγγελματική συντήρηση του συστήματος μετάδοσης είναι καθοριστική για την επέκταση της διάρκειας ζωής του οχήματός σας. Επιπρόσθετα, η απόπλυση και η πλήρης αντικατάσταση του υγρού μετάδοσης αφαιρεί τους ρύπους που δημιουργούνται από τις μηχανικές φθορές. Το νέο υγρό μετάδοσης έχει μέγιστη απόδοση σε ένα καθαρισμένο κύκλωμα λίπανσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Μπορείτε να βρείτε το πλησιέστερο σημείο συντήρησης του αυτόματου κιβωτίου σας, στο Δίκτυο Συνεργατών του MotulEvo.

Πως μπορώ να επεκτείνω τα διαστήματα συντήρησης του αυτόματου κιβωτίου;
Για τα κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (με μετατροπέα ροπής) τα διαστήματα συντήρησης μπορούν να κυμαίνονται μεταξύ 30.000 και 100.000 km για κανονικές συνθήκες οδήγησης. Κατά τη διάρκεια μιας συμβατικής (χειροκίνητης) αλλαγής υγρών ATF, αντικαθίσταται περίπου μόνο το 50% των υγρών, ενώ τα παλιά υγρά μετάδοσης  παραμένουν στον μετατροπέα ροπής και αναμιγνύονται με το νέο ATF. Η μέση χωρητικότητα ενός αυτόματου κιβωτίου είναι περίπου 10 λίτρα και σχεδόν το ήμισυ βρίσκεται μέσα στον μετατροπέα ροπής, όπου χρησιμοποιείται ως υδραυλικό υγρό. Με την κλασική μέθοδο αποστράγγισης, αντικαθίσταται μόνο μέρος του παλιού ATF (4-5 λίτρα). Αυτό σημαίνει ότι κατά την προσθήκη του νέου ATF, αυτό αναμιγνύεται με το παλιό, με αποτέλεσμα αυξημένη επιμόλυνση, μειωμένο προσδόκιμο ζωής και πιθανή μεταβολή του ιξώδους του.

Το MotulEVO παρέχει όλο τον απαραίτητο επαγγελματικό εξοπλισμό αλλαγής και απόπλυσης των υγρών ATF, που επιτρέπει τον καθαρισμό του κιβωτίου ταχυτήτων και την αντικατάσταση του συνόλου του ATF στο αυτόματο σύστημα μετάδοσης του οχήματος. Μικροσωματίδια, ρύποι και ακαθαρσίες θα εξαλειφθούν και το νέο ATF θα διατηρήσει την απόδοση και θα επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων, με αποτέλεσμα αυξημένα διαστήματα συντήρησης.

MotulEvo-training-a1000x600

Δημοφιλή στο Protothema.gr