Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΝΕΑ

Μια Lincoln που θα μπορούσε να είναι… Citroen!

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Το πρωτότυπο Quicksilver Ghia Concept του 1983 με τα σήματα της Lincoln, είναι μια ιδιαίτερη προσέγγιση από κάθε άποψη και σίγουρα με βάση το στυλ του, θα μπορούσε να είναι μια πρόταση από τη Citroen.

Δεν είναι μόνο η εξωτερική εμφάνιση που προδιαθέτει για μοντέλο, έστω και πρωτότυπο, της Citroen. Είναι και η καμπίνα με την ιδιαίτερη διαμόρφωση του ταμπλό και τα άνετα καθίσματα (τουλάχιστον για οδηγό- συνοδηγό) που δίνουν το στίγμα πως το πρωτότυπο που βλέπουμε του 1983 θα μπορούσε να είναι μια πρόταση για το μέλλον της Γαλλικής φίρμας. Το Lincoln Quicksilver Ghia Concept είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και ήταν τότε η εποχή που η Ιταλική Ghia, άνηκε στη Ford.

Στη συνέχεια έκανε σποραδικές εμφανίσεις και σε άλλες εκθέσεις. Από σχεδιαστική άποψη, το πρωτότυπο αυτό όπως είπαμε θα μπορούσε να είναι κάποιας άλλης εταιρείας και όχι της Lincoln, αν και για να παρουσιαστεί στην Ευρώπη, ήταν πολύ «βολικό» το ότι θα είχε τα σήματα μιας εταιρείας που δεν είχε και πολύ έντονη παρουσία στη Γηραιά Ήπειρο. Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση, είναι πως το συγκεκριμένο πρωτότυπο ήταν απόλυτα λειτουργικό και όχι κάποια στατική σχεδιαστική σπουδή.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως αισθητικά είναι μια «μίξη» του DMC Derolean και της Citroen  XM, κάτι που δεν θα ήταν τελείως άκυρο μια και τα δύο προαναφερθέντα, είναι σχεδιαστικά προϊόντα Ιταλών σχεδιαστών- Giugiaro και Bertone αντίστοιχα. Η ιδιαιτερότητα του πρωτοτύπου αυτού, είναι πως ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι (εύλογα) της Ford. Πρόκειται για ένα V6 σύνολο 2,8 λίτρων χωρητικότητας, που είναι τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα!

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, δεν παραπέμπει σε τίποτα τα αχανή εσωτερικά των Lincoln της εποχής, δημιουργώντας ένα ακόμα παράδοξο για την επιλογή του σήματος. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 ταχυτήτων. Το πρωτότυπο πέρασε στα χέρια ιδιώτη το 2014, μέσω μιας δημοπρασίας. Δεν είναι ξεκάθαρο έναντι ποιου ποσού πουλήθηκε αλλά η εταιρείας δημοπρασιών Mecum που είχε αναλάβει τη διαδικασία, είχε θέσει ως στόχο ένα ποσό από 55 έως 69 χιλιάδες ευρώ.

Δημοφιλή στο Protothema.gr