Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μία κατηγορία… κάτω οι Έλληνες αγοραστές

Ελλάδα 11:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μία κατηγορία… κάτω οι Έλληνες αγοραστές

ΝΕΑ

Μία κατηγορία… κάτω οι Έλληνες αγοραστές

ΝΕΑ

Λόγω της αύξησης τιμών λόγω πανδημίας, πολέμου και μειωμένων παραγωγών, οι Έλληνες αγοραστές επιλέγουν μικρότερα αυτοκίνητα

Advertisement
Advertisement

Πριν από αρκετά χρόνια χιλιάδες Έλληνες κατάφεραν να αποκτήσουν αυτοκίνητο που ίσως ποτέ να μην είχαν σκεφτεί. Ήταν τότε που ο κυβισμός έπαιζε το ρόλο του αλλά η φορολογία ήταν πολύ ψηλή, κατ΄ επέκταση και αποτρεπτική στην αγορά τέτοιων αυτοκινήτων. Ξαφνικά οι φόροι έπεσαν, τα μεγάλα κυβικά έγιναν πιο προσιτά και η Ελλάδα γέμισε με μεγάλα οχήματα τόσο σε όγκο όσο και σε κυβισμό.

Λίγα χρόνια αργότερα το «κίνητρο» της μειωμένης φορολογίας μετατράπηκε σε εφιάλτη για χιλιάδες οικογένειες που σε μία… νύχτα αναγκάστηκαν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά. Τα κρατικά ταμεία είχαν ελλείψεις και η εύκολη λύση ήτα αυτή της… αγελάδας (βλέπε αυτοκίνητο) που έπρεπε να δώσει επιπλέον γάλα. Με λίγα λόγια όσοι είχαν επενδύσει σε ένα καλύτερο και πιο ασφαλές αυτοκίνητο κόλλησαν στον τοίχο καθώς αναγκάστηκαν να πληρώσουν όσα είχαν γλιτώσει όταν είχε πέσει η φορολογία.

Σα να μην έφτανε μόνο αυτό, ήρθαν να προστεθούν ο φόρος πολυτελείας, τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και ότι μπορούσε ο καθένας να φανταστεί.

Advertisement
Advertisement

 

Χάθηκαν περιουσίες

Στην πράξη, πολύ ακριβά αυτοκίνητα έχασαν την αξία τους και άλλαξαν χέρια για ελάχιστα χρήματα, αναγκάζοντας πολλές φορές τους ιδιοκτήτες να παρακαλάνε ακόμα και για ανταλλαγή με οχήματα πολύ χαμηλότερης αξίας.

Advertisement

Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί, τουλάχιστον όσον αφορά την φορολογία. Αυτό όμως που παρατηρείται είναι η ραγδαία αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων, ένα φαινόμενο που το συναντούμε σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας των διεθνών καταστάσεων και κυρίως λόγω της πανδημίας αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία.

Είναι ξεκάθαρο πως ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας “B” για παράδειγμα, κοστίζει όσο είχε ένα της κατηγορίας “C” πριν από δύο χρόνια. Αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει και τις αγοραστικές συνήθειες, γεγονός που αποτυπώνεται στα νούμερα με τις πωλήσεις.

Advertisement

Ανεβαίνουν οι πωλήσεις των “μικρών”

Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται πολύ έντονα τη φετινή χρονιά και συγκριτικά με την περυσινή. Όσον αφορά τον Νοέμβριο η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος σε κατηγορία αφορά το σύνολο της “B” όπου το νούμερο είχε θετικό πρόσημο 7,6%. Αντίστοιχα η κατηγορία “C” στο σύνολό της και για τον μήνα Νοέμβριο (συγκριτικά πάντα με τον ίδιο μήνα το 2021) παρουσίασε πτώση που άγγιξε το 5,4%.

Ξεκάθαρα το αγοραστικό κοινό μετατοπίζεται και «πέφτει» κατηγορία προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις μεγάλες αυξήσεις των τιμών. Το ρόλο τους παίζουν και τα καινούρια αυτοκίνητα που πλέον στις μικρές κατηγορίες μόνο… μικρά δεν είναι, όμως η παγκόσμια κρίση έχει δημιουργήσει ξεκάθαρα μία νέα τάξη πραγμάτων, ίσως και μη αναστρέψιμη τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι Τούρκοι θέλουν τον «Μινώταυρο»;
Ποια είναι τα 3 ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής στον κόσμο;
SUV και υβριδικά προτιμούν οι Έλληνες!