Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mercedes-AMG 53 με τεχνολογία αιχμής

Ελλάδα 17:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes-AMG 53 με τεχνολογία αιχμής

ΝΕΑ

Mercedes-AMG 53 με τεχνολογία αιχμής

ΝΕΑ

Οι Mercedes-AMG 53 διαθέτουν την τελευταίας γενιάς τεχνολογία της γερμανικής φίρμας, έξι ήπιων υβριδικών κινητήρων, με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 48 Volt, έναν ηλεκτρικό συμπιεστή σε συνδυασμό με ένα συμβατικό turbo κινητήρα αλλά ταυτόχρονα και μια ισχυρή αύξηση ηλεκτρικής ισχύος και επιτάχυνσης.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Ο κινητήρας της CLS53 είναι ένας straight six 3.0 λίτρων με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και βοηθητικό ηλεκτρικό συμπιεστή. Το βασικό νέο στοιχείο είναι το EQ Boost, μια ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια (ISG), η οποία συνδυάζει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση με τη γεννήτρια ενός ισχυρού ηλεκτρικού κινητήρα, τοποθετημένη μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Βοηθά στην άμεση επιτάχυνση (αυξάνει την ισχύ κατά 25 ίππους), ανακτώντας ενέργεια για την μπαταρία στις κρύες εκκινήσεις. Επίσης λειτουργεί και αντίστροφα αποφορτίζοντας τον κινητήρα προκειμένου να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμου. Ήδη χρησιμοποιείται στην S-Class και σύντομα και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Η CLS53 διαθέτει τροφοδοτικό ισχύος 48 volt καθώς και συμβατικό σύστημα 12 volt. Χρησιμοποιείται για τη λειτουργία ώθησης, την ανάκτηση ενέργειας κατά την εκκίνηση και τη μετάβαση σε ηλεκτρική λειτουργία. Καθώς το σύστημα 48 volt μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει τις αντλίες νερού και αέρα, εξαλείφει την ανάγκη για κίνηση ιμάντα στο μπροστινό μέρος του κινητήρα, η οποία μειώνει το συνολικό μήκος και δημιουργεί χώρο για τα βοηθητικά συστήματα δευτερεύουσας επεξεργασίας καυσαερίων.

Mercedes-AMG-53-tsiro-530

Advertisement
Advertisement

Παρόλο που το σύστημα 48 volt έχει τετραπλάσια ισχύ από μια συμβατική διάταξη 12 volt, απαιτεί μόνο το ένα τέταρτο του ρεύματος, έτσι ώστε η καλωδίωση να είναι πιο λεπτή και ελαφρύτερη. Η τροφοδοσία 12 volt φροντίζει τα φώτα, τα όργανα και τις μονάδες ελέγχου. Πρόκειται για ένα μοντέλο AMG, οπότε η απόδοση είναι κορυφαία στην ημερήσια διάταξη. Με το EQ Boost να λειτουργεί μαγικά, ο κινητήρας επιτυγχάνει τη μέγιστη ροπή στρέψης μέσα σε δύο sec με πλήρες γκάζι. Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής παράλληλα δύναται να εξαλείψει την χαρακτηριστική υστέρηση του turbo κινητήρα (turbo lag) προτού αυτός αποκτήσει την κατάλληλη πίεση. Έτσι το μοτέρ αυξάνει την απόδοση του γραμμικά χωρίς να παρουσιάζει κενά στην απόδοση.