Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μεγαλούπολη ίσως γίνει η μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς αυτοκίνητα

Ελλάδα 19:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μεγαλούπολη ίσως γίνει η μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Μεγαλούπολη ίσως γίνει η μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Μετά τη συγκέντρωση 50.000 και πλέον υπογραφών το μέλλον των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της γερμανικής πρωτεύουσας βρίσκεται στα χέρια της ηγεσίας της.

Advertisement
Advertisement

Εντός Φεβρουαρίου αναμένεται να αποφανθεί η Γερουσία του Βερολίνου επί της υποβληθείσας αίτησης μιας μεγάλης μερίδας κατοίκων σχετικά με την απαγόρευση της χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Ο αγώνας για ένα φιλικότερο – προς το περιβάλλον και τους κατοίκους – Βερολίνο ξεκίνησε το 2019, όταν και συγκροτήθηκε η ομάδα Berlin Autofrei, η οποία έχει συγκεντρώσει πάνω από 50.000 υπογραφές.

Πλέον, άπαντες αναμένουν την απόφαση της ηγεσίας της γερμανικής πόλης, η οποία, εφόσον, υπερψηφίσει την πρόταση της Berlin Autofrei θα σημάνει τη δημιουργία της μεγαλύτερης περιοχής δίχως αυτοκίνητα στον κόσμο.

Advertisement
Advertisement

Ουσιαστικά θα πρόκειται για μια έκταση  88 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο κέντρο του Βερολίνου και συγκεκριμένα το κομμάτι της πόλης που περιβάλλεται από την κυκλική γραμμή του τρένου Ringbahn. Πρόκειται για ένα κομμάτι με μεγαλύτερη έκταση από αυτή του Μανχάταν της Νέας Υόρκης.

Η απαγόρευση θα σηματοδοτούσε την απαγόρευση χρήσης της συντριπτικής πλειονότητας των ιδιωτικών αυτοκινήτων, χωρίς να εκλείπουν κάποιες εξαιρέσεις. Ειδικές άδειας κυκλοφορίας θα χορηγηθούν στα οχήματα εκτάκτου ανάγκης, τα απορριμματοφόρα, τα επαγγελματικά οχήματα, αλλά και τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες.

Advertisement

Όσοι δεν υπάγονται στις ανωτέρω εξαιρέσεις, θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα αυτοκίνητο μέσω υπηρεσιών car-sharing, με το ανώτατο ετήσιο όριο διαδρομών να περιορίζεται στις 12.  

Σε έκθεση του 2014, η οποία ζητήθηκε από κοινοβούλιο του Βερολίνου, διαπιστώθηκε ότι το 58 τοις εκατό του χώρου κυκλοφορίας στην πόλη είναι αφιερωμένος στα αυτοκίνητα, παρόλο που μόλις το ένα τρίτο των μετακινήσεων γινόταν με αυτοκίνητο. 

Advertisement

Στον αντίποδα, μόλις το 3% του χώρου προορίζεται για ποδήλατα, παρότι το συγκεκριμένο μέσο αφορά το 15% των μετακινήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Μετωπική» Γερμανίας – ΗΠΑ για τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά ΙΧ
Οδηγούμε το νέο Honda HR-V e:HEV στη Γερμανία
Διάκριση στη Γερμανία για το Hyundai Ioniq 5

Advertisement