Με τι θα αντικαταστήσει η Toyota το πετρέλαιο;
ΝΕΑ
Στην Toyota θεωρούν ότι ένα εναλλακτικό καύσιμο θα μπορούσε σύντομα να πάρει τη θέση του πετρελαίου κίνησης, ανατρέποντας τις παραδοσιακές στρατηγικές των εταιρειών.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, στέλεχος της Toyota εξέφρασε την εκτίμησή του ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα που θα κινούνται με πηγή καυσίμου το υδρογόνο θα αυξηθεί σημαντικά μετά το 2030.
WHAT CAR
Αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει τις προσπάθειές τους και τη διαδικασία εξέλιξης αντίστοιχων συστημάτων, οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας διαβλέπουν μέλλον σε αυτή την τεχνολογία.

Ωστόσο, αναγνωρίζουν ότι για να γίνει πραγματικά βιώσιμη -εμπορικά και οικονομικά- η μετάβαση στο υδρογόνο απαιτείται μεγάλη αλλαγή στη νοοτροπία των αγοραστών.
Ως γνωστόν, ο πετρελαιοκινητήρας υπήρξε για δεκαετίες δημοφιλής επιλογή τόσο σε επιβατικά, όσο και σε pickup οχήματα, σε βαν αλλά και σε μεγάλα SUV σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο.
Όμως, πλέον, οι άνθρωποι της Toyota Αυστραλίας θεωρούν ότι οι ημέρες του ντιζελοκινητήρα είναι μετρημένες, τουλάχιστον στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων.

Εάν οι προβλέψεις τους επιβεβαιωθούν, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα διαθέτουν κυψέλες καυσίμου («FCEV») θα μπορούσαν να κυριαρχήσουν στην αγορά εντός της επόμενης δεκαετίας.
Στην Αυστραλία, το 48,4% των καινούργιων αυτοκινήτων που πούλησε η Toyota το πρώτο οκτάμηνο της χρονιάς ήταν πετρελαιοκίνητα. Αν και η εταιρεία αναγνωρίζει τη μεγάλη σημασία που εξακολουθεί να έχει στις ημέρες μας ο ντίζελ, δεν αποκλείει το γεγονός να εξαφανιστεί πλήρως στο μέλλον.

Ο Σον Χάνλεϊ, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και δικτύου αντιπροσώπων της Toyota Αυστραλίας, μιλώντας στην αυστραλιανή ιστοσελίδα CarExpert δήλωσε σχετικά:
«Το ντίζελ δεν πρόκειται να φύγει εντός της επόμενης δεκαετίας. Αλλά μετά από αυτή πιστεύω ότι το υδρογόνο θα το αντικαταστήσει. Πιστεύω ότι υπάρχει μια κουλτούρα γύρω από το ντίζελ στην Αυστραλία…
»Στο μακροπρόθεσμο μέλλον, όχι στο άμεσο, δεν μπορώ να φανταστώ το πετρέλαιο κίνησης να αποτελεί απαραίτητα καύσιμο του αύριο, γιατί η πραγματικότητα είναι ότι ένα βενζινοκίνητο [όχημα] μπορεί να κάνει ό,τι κάνει αυτό –και ακόμη περισσότερα».

Ο Χάνλεϊ συνέχισε λέγοντας ότι μεταξύ 2030 και 2035 αναμένει πως οι πωλήσεις υδρογονοκίνητων οχημάτων της Toyota θα αυξηθούν κατακόρυφα, ώστε να αντικαταστήσουν τα πετρελαιοκίνητα, τουλάχιστον στην αυστραλιανή αγορά.
Χαρακτηριστικά, είπε: «Πιστεύω πραγματικά ότι τη δεκαετία του 2030 -και ειδικότερα μέχρι το 2035- το υδρογόνο θα είναι το μέλλον μας. Θεωρώ πως τότε μπορεί να δούμε την αντικατάσταση της τεχνολογίας ντίζελ.
»Προετοιμαζόμαστε για αυτό το μέλλον. Γιατί; Το υδρογόνο είναι καθαρό, θα παρέχει μεγάλη αυτονομία και οι υποδομές του θα είναι σημαντικά καλύτερες απ’ ό,τι σήμερα, προφανώς. Θα είναι πιο βολικό και οικονομικά προσιτό», κατέληξε.

Θυμίζουμε ότι η Toyota εξακολουθεί να επενδύει σημαντικά στην τεχνολογία κίνησης των οχημάτων με τη χρήση υδρογόνου, είτε για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (κυψέλες καυσίμου) είτε ως καύσιμο για θερμικό κινητήρα.
Στη δεύτερη περίπτωση η τεχνολογία είναι σε πρώιμο στάδιο ακόμη. Παρά τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου ως πηγή κίνησης, οι υποδομές ανεφοδιασμού παραμένουν ελάχιστες, κάτι που κάνει πολυτέλεια και ελάχιστα χρηστική την απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος με κυψέλες καυσίμου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
F1: Ποιο θα είναι το νέο βοήθημα προσπεράσεων το 2026;
ΠΙΣΩ ΚΙΝΗΣΗ: Ο Prime με τον Μιχάλη, ο Νίκος ο Μάριος, η ΔΕΘάρα και η Πρεσβεία της Κίνας