Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mazda: Δοκιμές στα όρια

Ελλάδα 11:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mazda: Δοκιμές στα όρια

ΝΕΑ

Mazda: Δοκιμές στα όρια

ΝΕΑ

Στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις δοκιμών της, η Mazda, πιέζει τα όρια των αυτοκινήτων στα άκρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μακροζωία τους.

Advertisement
Advertisement

Στις πίστες δοκιμών της Mazda τα μοντέλα της εξελίσσονται για μια ζωή.

Όταν η Mazda λέει ότι τα αυτοκίνητά της είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν, το εννοεί. Κάθε αυτοκίνητο υποβάλλεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που έχουν σχεδιαστεί για τη βελτίωση της ανθεκτικότητας του οχήματος.

Όλα είναι μέρος του ενισχυμένου οράματος της ιαπωνικής μάρκας για βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Αυτό το αποδεικνύει το νέο εργαστήριο κλιματικών δοκιμών που κατασκευάστηκε πέρυσι στη Χιροσίμα, στα κεντρικά γραφεία της.

Advertisement
Advertisement

Ο θάλαμος δοκιμών… υποβάλλει τα αυτοκίνητά της στις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Έτσι, ο μέσος καύσωνας ή μια χιονοθύελλα μοιάζει με μια απλή βόλτα στο πάρκο. «Προσομοιώνουμε το κύμα καύσωνα που πλήττει τη Βόρεια Αμερική τις τελευταίες δεκαετίες», λέει ο μηχανικός Naoya Uehara, που μετρά την επίδραση των έντονων θερμοκρασιών στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου, «καθώς και το είδος της βαθιάς ψύξης που έρχεται μία φορά κάθε δέκα χρόνια στον Καναδά, τη Δυτική Ρωσία ή τη Βόρεια Ευρώπη».

Ο μηχανικός Syouta Yamada θέτει τα αυτοκίνητα σε μια σειρά δοκιμών, έτσι ώστε να εκτιμήσει τον αντίκτυπο στα θερμικά υγρά του αυτοκινήτου όταν είναι εν κινήσει. Οι ακριβείς συνθήκες αυτών των δοκιμών είναι ένα αυστηρά φυλαγμένο μυστικό, αλλά γνωρίζουμε ότι το εργαστήριο μπορεί να αναπαράγει εξωτερικές θερμοκρασίες που κυμαίνονται από πολύ υψηλές έως υπό το μηδέν, επίπεδα υγρασίας μεταξύ 30% και 80%, ανέμους έως 250 χλμ./ώρα, καθώς και ισημερινό ηλιακό φως.

Advertisement

Μετά τη δοκιμασία, οι μηχανικοί εξετάζουν τα δεδομένα και κάνουν βελτιώσεις, οι οποίες τίθενται σε εφαρμογή στα επόμενα μοντέλα. Ο Uehara θυμάται μια δοκιμή θερμότητας του Mazda CX‑5 έκτης γενιάς, όταν η ομάδα παρατήρησε πως ορισμένα μέρη είχαν συρρικνωθεί. «Ανακαλύψαμε ότι η ρητίνη είχε κρυσταλλωθεί, αυξάνοντας την πυκνότητά της. Δουλέψαμε αυτό το μοντέλο στις προσομοιώσεις μας και τώρα το αποτρέπουμε πριν συμβεί».

Η ανανεωμένη δέσμευση της Mazda για τη βιωσιμότητα απαιτεί νέες λύσεις, οι οποίες έρχονται μέσα από την εφευρετικότητα των μηχανικών δοκιμών, σύμφωνα πάντα με τα νέα πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για παράδειγμα, προκειμένου να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση, το αυτοκίνητο διαθέτει κάλυμμα στο κάτω μέρος του. Ωστόσο, αυτό με τη σειρά του μεταφέρει θερμότητα προς άλλα εξαρτήματα, κάτι το οποίο πρέπει να αποφευχθεί.

Advertisement

Η ομάδα του Yamada κατάφερε να ανακατευθύνει τη ροή θερμότητας μακριά από το αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζει την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία ελέγχθηκε στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα. Μια καινοτομία που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Επιπλέον, στο εργαστήριο δοκιμών διάβρωσης οχημάτων, η παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία «splash simulation» επιτρέπει στους μηχανικούς να επεξεργαστούν πλευρικά τα μοντέλα, απλοποιώντας έγκαιρα τη διαδικασία δοκιμών για φιλόδοξες νέες δοκιμές.

Ο μηχανικός επιδόσεων Satoshi Maruyama, αναφέρεται σε μία ακόμη λύση που βρήκαν σχετικά με την πρόληψη σκουριάς: «Όταν βάζουμε τον ίδιο κινητήρα στα Mazda 3 και CX‑30, ο κινητήρας του Mazda3 είχε πολύ περισσότερο νερό επειδή το ύψος του οχήματος είναι χαμηλότερο. Προσαρμόσαμε λοιπόν τις στρατηγικές μας στο Mazda 3 και τις βελτιώσαμε ακόμη περισσότερο για το CX‑30».

Advertisement

Οι δοκιμές των οχημάτων πραγματοποιούνται στο γήπεδο δοκιμών Miyoshi, το οποίο αποτελείται από 13 δύσκολες πίστες. Εκεί, οι μηχανικοί ελέγχουν για ελαττώματα και ανεπιθύμητο θόρυβο χρησιμοποιώντας τη μοναδική τους τεχνογνωσία.

Όταν η μέρα περάσει και το αυτοκίνητο δεν ελέγχεται πλέον από τους μηχανικούς, τότε ένα ρομπότ το οδηγεί γύρω από τις διάφορες πίστες δοκιμών. Το ρομπότ οδηγεί το αυτοκίνητο σε πλημμυρισμένες χωμάτινες πίστες γεμάτες λακκούβες ως μέρος μιας συναρπαστικής και αποτελεσματικής διαδικασίας δοκιμών.

Στο επίκεντρο όλων αυτών των αυστηρών δοκιμών βρίσκεται και η αναζήτηση για μια βιώσιμη κατασκευή αυτοκινήτων. Όπως το θέτει ο Yamakawa, τα ανθεκτικά αυτοκίνητα ελαχιστοποιούν την ανάγκη για ανταλλακτικά, μειώνοντας τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Για να μην αναφέρουμε, φυσικά, ότι μπορείτε να οδηγείτε το αγαπημένο σας Mazda για μια ζωή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Διαθέσιμο το ανανεωμένο Mazda CX-30 στην Ελλάδα
Ένα Mazda 3 με 1.217 ίππους για το Pikes Peak
Mazda CX-5: Η ιστορία του ιαπωνικού SUV