Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Lotus Etna: Το βρετανικό supercar που έμεινε όνειρο

Ελλάδα 19:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(77) "Lotus Etna: Το βρετανικό supercar που έμεινε όνειρο"
    

Lotus Etna: Το βρετανικό supercar που έμεινε όνειρο

ΝΕΑ

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βρετανίας το 1984, η Lotus παρουσίασε την Etna, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο με υπογραφή Τζουτζιάρο, νέο V8 και τεχνολογία από τη Formula 1. Τέσσερις δεκαετίες μετά, παραμένει το μοναδικό του είδους.

Advertisement
Advertisement

Με αφετηρία το πλαίσιο της Esprit, η Lotus Etna σχεδιάστηκε για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στα βρετανικά supercars. Το επιθετικό, σφηνοειδές αμάξωμα, σχεδιασμένο από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, συνδυαζόταν με έναν ολοκαίνουριο αλουμινένιο V8 των 4,0 λίτρων και 335 ίππων.

Στα χαρτιά, η Lotus Etna μπορούσε να εκτοξευθεί στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και να αγγίξει τα 290 χλμ./ώρα, επιδόσεις που για τη Lotus έγιναν πραγματικότητα μόλις στα μέσα της δεκαετίας του ’90 με την Esprit V8.

Πέρα από την ωμή ισχύ, οι μηχανικοί της Lotus είχαν οραματιστεί τεχνολογίες που τότε έμοιαζαν βγαλμένες από το μέλλον: σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ABS, ενεργή ανάρτηση εμπνευσμένη από τη Formula 1 και ενεργή καταστολή θορύβου στην καμπίνα. Αν όλα αυτά έφταναν στη γραμμή παραγωγής, η Lotus θα έθετε νέα στάνταρ για την κατηγορία. Ωστόσο, η εξαγορά της εταιρείας από τη General Motors το 1986 φαίνεται πως έβαλε φρένο στο φιλόδοξο σχέδιο.

Advertisement
Advertisement

Η μοναδική Lotus Etna αποσύρθηκε σε αποθήκη του εργοστασίου και έμεινε εκεί για πάνω από μια δεκαετία. Το 2004, ο συλλέκτης Όλαφ Γκλάσιους την απέκτησε και, με τη βοήθεια του πρώην μηχανικού Κεν Μάιερς, ανακάλυψε ότι κάτω από το αμάξωμα κρυβόταν ένας από τους μόλις δύο κατασκευασμένους κινητήρες Type 909.

Μέσα σε έναν χρόνο, η Lotus Etna ήταν ξανά λειτουργική, έτοιμη να εντυπωσιάσει στο Goodwood Festival of Speed και σε άλλες ιστορικές εκδηλώσεις.

Σήμερα, η μοναδική Lotus Etna ανήκει σε ιδιώτη στην Καλιφόρνια και παραμένει πλήρως λειτουργική. Στις 13 Αυγούστου 2025, θα δημοπρατηθεί στο Monterey Car Week, με εκτίμηση έως 400.000 δολάρια. Ένα αυτοκίνητο-χρονικό, που θυμίζει πώς η Lotus τόλμησε να κοιτάξει μια δεκαετία μπροστά και άφησε πίσω της ένα από τα πιο σπάνια κομμάτια της ιστορίας της.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΗΠΑ: Έγκριση για το πρώτο αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι και πεντάλ
Η Subaru αλλάζει στρατηγική στην ονοματοδοσία των επερχόμενων μοντέλων της
Porsche: Στα σκαριά νέο μικρό SUV